استایل کژوال چیست و چگونه کژوال بپوشیم

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/09/16
استایل کژوال چیست و چگونه کژوال بپوشیمدر یک کلمه استایل کژوال یعنی سبک و راحت! این سبک لباس پوشیدن یعنی بدون زحمت زیاد طوری بپوشید که بتوانید روزمره مورد استفاده قرار دهید. در این میان برخی به سمت لباس های پایه ای و ساده کشیده می‌شوند.برخی با خلاقیت یک استایل کژوال Casual فوق العاده می سازند. انتخاب عناصر استایل کژوال Casual پوشیدن یعنی چیزی را بپوشید که مختص فصل نباشد و به گونه ای که با اضافه کردن لایه بندی یا کم کردن آن بتوان گرمی و سردی آن را تنظیم کرد.

کژوال CASUAL چیست؟


اگر بخواهیم در قالبی خاص این نوع پوشش را تعریف کنیم، می‌توان گفت Casual به پوششی گفته می‌شود که از حالت مطلقا کلاسیک خارج شده و در عین حال شکلی موقر دارد.اگر این تعریف را مبنا قراردهیم، درمی‌یابیم که وسعت انتخاب در یک مجموعه کژوال بسیار بالاست،اما به هیچ وجه به این معنا نیست که هرچه در کمد داریم، می‌توانیم کنار هم قرار دهیم و مدعی داشتن یک ست کژوال باشیم.در تعریف اروپایی، لباس كژوال به لباسی گفته می‌‌‌شود كه تاكیدش به راحتی و بیان شخصیت به دور از یك‌نواختی است. كژوال لباسی است كه هم می‌تواند نیمه‌رسمی باشد و هم غیررسمی و حتی به صورت روزمره مورد استفاده قرار بگیرد.طراحان لباس‌های كژوال تلاش كرده‌اند كه ست‌های جدیدی از لباس‌های زنانه و مردانه كه قبلا در فرم‌های رسمی و نیمه رسمی قابل قبول بوده‌اند را با تغییراتی وارد لباس‌های كژوال كنند. هر شخص می‌تواند با پیروی از اصول و قواعد خاص و با استفاده از طیف گسترده‌ای از لباس‌های مختلف، یك ست كژوال مناسب و هم‌آهنگ با زمان و مكان را داشته باشد. ظهورمفهوم استایل کژوال را می‌توان حاصل تغییر جامعه بشری از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و پیشرفت فن‌آوری دانست.بخواهیم خیلی خلاصه سبک کژوال را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم سبک کژوال یعنی سبک راحتی، لباس پوشیدن به سبک کژوال زحمت زیادی ندارد، زیرا باید به سمت لباس‌های ساده بروید که در استایل روزمره بتوان از آن‌ها استفاده کرد.یکی از خوبی‌های محبوب شدن سبک کژوال این است که خانم‌ها از شر لباس‌های تنگ و کفش‌های نوک تیز خلاص شدند و میتوانند با پیروی از سبک کژوال لباس‌های راحت تری بپوشند.
استایل کژوال چیست و چگونه کژوال بپوشیم

انواع ست کژوال


ست كژوال به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود :

1.ست كژوال رسمی


در مورد یك ست كژوال رسمی ما در اصل با یك پارادوكس روبه رو هستیم اما موضوع كاملا قابل حل است. ست كژوال رسمی ستی است كه می‌توانیم از آن در جلسه‌های نیمه‌رسمی، میهمانی‌های نیمه‌رسمی استفاده كنیم. در سِت كژوال رسمی، هم‌آهنگی بین اجزای لباس مهم است،هم‌آهنگی بین رنگ‌ها و جنس لباس به این خاطر كه تا جای ممكن این سِت به سِت لباس رسمی نزدیك باشد اما در عین حال راحتی هم داشته باشد.

2.ست كژوال نیمه‌ رسمی


در سِت كژوال نیمه رسمی اصل و قوانین كلی همان ست رسمی است اما سِت كژوال نیمه‌رسمی در رنگ تنوع بیشتری دارد،جنس‌ها متفاوت هستند و تضاد رنگی در آن وجود دارد. كت و شلوار می‌توانند در رنگ و جنس متفاوت باشند. در هردو سِت رسمی و نیمه‌رسمی كژوال، كت و شلوار از اجزای اصلی سِت هستند برای این‌كه تا حدی حالت فرمال و رسمی را به این سِت‌ها بدهند.یک جفت بوت یا کفش های پاشنه دار و یا کت تک و پالتو می تواند تیپ کژوال شمارا نیمه رسمی کند. و نکته ی دیگر آنکه لباس های گشادی که انتخاب می کنید به هیچ عنوان نباید شما را بسیار چاق نشان دهد، باید در عین حالیکه راحت است فرم و خطوط اندام شما تا حدودی مشخص باشد.

3.ست كژوال عام (روزمره)


در سِت كژوال عام (روزمره) شما با یك سِت آزاد روبه‌رو هستید كه حتی امكان حذف كت و تغییر در قسمت‌های مختلف لباس به سلیقه خودتان را دارید. البته با پیروی از اصول خاص سِت‌های كژوال. آزادی به این معنی نیست كه هر لباس و هر رنگی را باهم سِت كنیم. می‌توانید از تی‌شرت‌ها و پیراهن‌های كژوال، شلوار جین، كتان ....... و كفش‌های كژوال در تركیب مناسب باهم استفاده كنید.

تفاوت ست اسپرت با کژوال


بیشترین اشتباه میان سِت‌های لباس بین اسپرت (Sport) و كژوال (Casual) اتفاق می‌افتد. خیلی‌ها به اشتباه برخی از لباس‌های كژوال مانند تی‌شرت‌های كژوال، شلوار جین و كفش‌های كژوال و راحتی را به اشتباه اسپرت می‌دانند در حالی كه تعریف لباس ورزشی یا اسپرت چیز دیگری است. لباس اسپرت یعنی لباسی كه ما برای ورزش از آن استفاده می‌كنیم و كاملا ورزشی است نه چیز دیگر. ما با لباس ورزشی نمی‌توانیم به محل كار یا قرار ملاقات برویم، همان‌طور كه با هر لباسی هم نمی‌توانیم احساس راحتی و آزادی عمل داشته و فعالیت ورزشی کنیم.

یكی دیگر از نكته‌های اصلی همه سِت‌های لباس انتخاب رنگ مناسب با در نظر گرفتن فاكتورهای زمان و مكان استفاده، موقعیت، موضوع، رنگ چهره، فرم چهره و فرهنگ و كشور محل زندگی است. شما می‌توانید با انتخاب رنگ اشتباه، كل سِت خود را ویران كنید. به زبانی دیگر می‌توان گفت سِت كژوال به جزئیات خود بیشتر وابسته است تا اصل خود! یک نقطه ضعف بزرگ در این استایل این است که ممکن است شما راحتی را فدای زیبایی کنید و از لباس های شل و بسیار آزاد استفاده نمئید که اینکار جلوه ی شلخته ای به شما می دهد. نکته ی دیگر این است که نباید استایلتان مردانه به نظر برسد باید از یک آیتم زنانه مانند بوت ،ساعت مچی رنگی، اکسسوری رنگی، جوراب دخترانه، شال رنگی و یا دوخت رنگی در قسمتی از لباستان استایل شما را از استایل مردانه متمایز کند.همچنین باید آرایش بسیار ساده و دخترانه و همینطور ناخن های کوتاه و مرتب همراه با لاک کم رنگ یا رنگ های پاستلی داشته باشید.

لباس های کژوال به زنان فرصتی می دهد که هم تابع مد روز و هم راحت باشند. سبک کژوال یا راحتی مخصوص خانم ها این اجازه را به زنان می دهد که ظاهری ساده تر و راحتتر داشته باشند و زمان زیادی را صرف انتخاب لباس هایی که در آن ها راحت نیستند نکنند و در عین حال بسیار آراسته و شیک باشند. علاوه بر این در محیط کار نیز می توانند از کفش های راحت تر و پاشنه کوتاه تری استفاده کنند که برای سلامتیشان نیز مفیدتر است. کفش هایی که هم مناسب محل کار و هم خارج از آن هستند. بانوان می توانند از سبک کژوال یا راحتی مخصوص خانم ها در تمام طول سال استفاده کنند هر فصل خودش معنای سادگی و راحتی را به شما نشان می دهد ، مثلا در تابستان شما زمانی راحت هستید که از لباس های سبک و رنگ روشن استفاده کنید یا صندل های راحتی بپوشید و یا در زمستان اگر از بوت های تخت یا پاشنه کوتاه استفاده کنید، متوجه می شوید که بسیار راحتتر از بوت های نوک تیز و پاشنه بلند هستند.در نهایت باید بدانید سبک کژوال یا راحت به معنای واقعی سادگی و راحتی در عین زیبایی است و هرگز به معنای شلخته بودن نیست.

استایل خیابانی به سبک کژوال


لباس پوشیدن به سبک کژوال برای استایل خیابانی یعنی استفاده از شلوار نخی و راحت، کفش‌های بدون پاشنه و صندل، لباس و مانتو‌های گشاد که تیپ راحت و دوست داشتنی به شما میدهد.

لباس مهمانی به سبک کژوال


اگر برای مهمانی‌های مختلف میخواهید به سبک کژوال لباس بپوشید میتوانید از لباس‌های ساده، ولی شیک که خیلی تنگ نیستند استفاده کنید و با کفش‌های پاشنه تخت ست کنید. اگر به سبک کژوال لباس بپوشید زمان زیادی برای حاضر شدن نمیخواهید، این سبک لباس پوشیدن یعنی مد روز بودن در عین راحتی.سبک کژوال در موقعیت‌های مختلف و فصول مختلف قابل استفاده است مثلا در فصل تابستان با پوشیدن یک مانتو نخی گشاد، شلوار راحت، روسری حریر و صندل یک استایل کژوال جذاب خواهید داشت.
advertising