چطور چند لایه لباس رو هم بپوشیم و شلخته به نظر نرسیم

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/09/25
چطور چند لایه لباس رو هم بپوشیم و شلخته به نظر نرسیمدر پاییز و زمستان لایه ای پوشیدن یک کارمعمول است. به ویژه در پاییز که در طول روز هوا گرم و هنگام غروب و صبح ها سردتر می شود باید لایه های اضافی لباس به همراه داشته باشیم. اما در این لایه ای پوشیدن ترکیب رنگ ها و بافت ها بسیار اهمیت دارد.در زمستان بین محیط های سرد و گرم در حرکت هستیم که لایه ای پوشیدن را اجتناب ناپذیر می کند.درست است، شما می توانید چند لایه لباس را روی هم بپوشید اما آیا می دانید که اگر در این کار زیاده روی کنید، نتیجه ای برعکس خواهید گرفت؟!در واقع شما نباید بیش از سه دست لباس را روی هم بپوشید. پوشیدن 4 دست لباس یا بیشتر، نه تنها اندام شما را چاق و بدقواره نشان می دهد بلکه حرکت دادن دست ها را هم برایتان مشکل می سازد. بنابراین ایده آل ترین مقدار، 3 دست لباس است.

چگونه روی هم و لایه لایه لباس بپوشیم ؟


از نازک به ضخیم لباس ها را لایه ای بپوشید.این یک قاعده مطلق نیست، اما بهتر است که از نازک ترین لباس ها به ضخیم ترین ها باید پوشیده شود. حتی می توانید در زمستان از یک تی شرت برای پایین ترین لایه استفاده کنید. تی شرت ها بهترین ها برای لایه ی پایینی هستند. برای لایه ی رویی آن می توانید از سویشرت و آنگاه در صورت سرد بودن بیشتر هوا از کاپشن استفاده کنید.یکی از فواید این کار این است که شما در زمان هایی که احساس گرما می کنید، به راحتی می توانید لباس رویی تان را که ضخیم تر است، از تن تان در آورید یا که دکمه های آن را باز بگذارید اما اگر لباس ضخیم تر را زیر دیگر لباس هایتان به تن کنید، با در آوردن لباس های نازک تر، تفاوت چندانی احساس نخواهید کرد.

لایه های لباس از جنس های مختلف


از پارچه های گوناگون استفاده کنید.یکی از راههایی که شما می توانید به لایه های لباس تان تنوع دهید، استفاده از جنس های مختلف پارچه است. به عنوان مثال لباسی از جنس پشم را به همراه لباسی کتان یا بافتنی به تن کنید. با تنوع دادن پارچه هایی که به تن می کنید، لایه های لباس تان نیز بیشتر به چشم می آید.

رنگ مناسب لباس های لایه لایه


از رنگ های متضاد بپرهیزید.از آنجا که شما نیز چندین دست لباس به تن می کنید باید در انتخاب رنگ آنها نهایت دقت را به کار گیرید. به عنوان مثال از پوشیدن لباس هایی با رنگ های متضاد خودداری کنید. شاید پوشیدن رنگ های متضاد گاهی زیبا به نظر آید، اما همیشه اینگونه نیست و ممکن است که توی ذوق بزند.بنابراین نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که رنگ ها را ساده انتخاب و به جای آن، همانطور که در بالا گفته ایم، از جنس های مختلف پارچه برای ایجاد تنوع استفاده کنید.
چطور چند لایه لباس رو هم بپوشیم و شلخته به نظر نرسیم

ترکیب رنگی لایه های لباس


باید از رنگ های مکمل استفاده کنید وگرنه ظاهر شما را خراب می کند.چرخه ی رنگی در این زمینه می تواند شما را کمک کند. رنگ هایی هستند که یکدیگر را کامل می کنند بنابراین بهترین انتخاب برای لایه ای پوشیدن هستند . شیوه ی دیگر تضاد پوشیدن است که می تواند ظاهر متفاوتی برای شما ایجاد کند.رنگ هایی که در چرخه ی رنگی کنار هم هستند بهترین انتخاب ها برای مکمل بودن هستند.معمولا آقایانی که در محیط اداری هستند و مطمئن اند که لباس شان کثیف نمی شود، لباسی سفید به تن می کنند. بنابراین اگر شما هم می خواهید که یکی از لباس هایتان سفید باشد، بهتر است که در مورد تمییزی آن اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت توی ذوق می زند.علاوه بر آن، بهتر است که لباس سفید را به همراه لباس های تیره تر به تن کنید تا با ایجاد تضاد، بیشتر به چشم آیند.

طرح و الگو لباس های لایه ای


ساده ترین راه این است که از لباس های ساده بدون طرح استفاده شود. اما برخی الگوها واقعا می تواند ظاهر زیبا و جذابی برای شما ایجاد کنند. اگر از لباس هایی استفاده می کنند که بیش از یک مورد آنها الگو دارد باید این الگوها باهم منطبق باشند. شلوغ ترین طرح ها باید لایه ی آخری و بالایی باشند. هم چنین نباید از دو لباس با الگوی یکسان استفاده کنید مثلا تی شرت و سویشرت هر دو راه راه سیاه و سفید! کلا سعی کنید لباس های طرح دار را با لباس های ساده ست کنید.آقایان به پارچه های طرح دار علاقه زیادی دارند اما زمانی که بحث لایه ای لباس پوشیدن مطرح می شود، باید کمی محتاط تر عمل کنند زیرا پارچه های طرح دار، زمانی که روی هم قرار می گیرند، جذابیت خود را از دست می دهند و ظاهر را شلخته و نامرتب می سازند. بنابراین زمانی که یکی از لباس هایتان را طرح دار انتخاب می کنید، بهتر است که باقی ساده باشد.

اکسسوری با لباس های لایه لایه


جذابیت اکسسوری ها را از یاد نبرید. شال گردن، کلاه، دستمال جیبی، کراوات و... می تواند به ظاهر شما زیبایی بیشتری بخشند و تمرکز چشم ها را از لباس، به صورت شما بکشانند. بنابراین تصور نکنید که با چند لایه لباس پوشیدن دیگر احتیاجی به اکسسوری ندارید، اکسسوری ها در هر شرایطی برای جذابیت بیشتر به کمک شما می آیند.

لباس های زیری را داخل شلوار بگذارید


زمانی که چند دست لباس را روی هم می پوشید، بهتر است که لباس های زیرین را توی شلوارتان قرار دهید تا از شلختگی در آیند. برخی از آقایان ترجیح می دهند که این کار را نکنند اما این تنها در شرایطی است که بخواهید ظاهری غیر رسمی یا به بیان دیگر، به سبک خیابانی، تیپ بزنید. اما در غیر این صورت پیشنهاد ما به شما این است که تنها لایه آخر لباس تان را روی شلوارتان بیاندازید تا مرتب و تمییز به چشم آیید.
advertising