همه چیز راجع به یک استایل پاییزی مناسب

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/18
همه چیز راجع به یک استایل پاییزی مناسب

چطور لباس مناسب پاییز بپوشیم


با شروع فصل پاییز روزها کوتاه و کوتاه تر و شب ها بلند تر و سرد تر می شوند. دیگر به راحتی تابستان نمی توانیم لباس بپوشیم. هر فصلی اصول لباس پوشیدن متفاوتی دارد و از انجایی که در همه حال دوست داریم خوش پوش باشیم، باید بدانیم که برای فصل پاییز چه لباس هایی مناسب هستند.
همه چیز راجع به یک استایل پاییزی مناسب

بهترین جنس برای لباس های پاییزی


موقع انتخاب لباس های پاییزی به جنس آن ها توجه کنید. شما به لباس هایی نیاز دارید که شما را گرم نگه دارند. پارچه های کتانی نازک، ابریشمی و نخی مناسب این فصل نیستند. در عوض جیر، چرم و پارچه های مخملی، کتانی راه راه شطرنجی، ینبه ایی، پشمی، فلانل و پارچه هایی که آستر دارند، مناسب هستند.

رنگ های تیره مناسب در پاییز شما را گرم نگه می دارند


با سرد شدن هوا باید بیشتر از رنگ های تیره و خنثی در استایل خود استفاده کنید، رنگ های تیره بیشتر نور خورشید رو جذب می کنند و باعث گرم شدن شما می شوند. بهتر است لباس هایی که سر تا پا رنگ روشن و درخشان، یا به رنگ های پاستلی و نئونی هستند را انتخاب نکنید، اما می توانید از این رنگ ها به عنوان جزئیات ریز در استایل خود بکار ببرید.

مناسب ترین رنگ ها برای فصل پاییز


رنگ های تیره مثل رنگ شرابی، سرمه ایی و قرمز مایل به آبی(آلویی).
رنگ های خنثی مثل قهوه ایی، خاکستری و سیاه.
رنگ های با تن رنگ زمینی مثل بژ، سبز جنگلی، سبز تیره و زیتونی.
رنگ های گرم (بر اساس رنگ برگ های پاییزی) مثل رنگ قرمز تیره، نارنجی تیره، برنزی، طلایی، رنگ هایی با تن رنگ پوست (قهوه ایی مایل به زرد) و کرمی.

چه طرح هایی برای پاییز مناسب هستند


یکی دیگر از ویژگی های لباس ها که در پاییز مهم است، طرح آن ها است. اصولا طرح های مشخصی هستند که با حال و هوای فصل پاییز هم خوانی دارند. پارچه هایی با طرح گل های روشن و زیبای گرمسیری، ما رو از روز های سرد و بارونی پاییزی می برند به روز های گرم تابستانی و حال و هوای بهاری رو به یاد میاورد.لباس هایی با طرح های چهارخانه و یا چهارخانه مورب هر چند خیلی تیره و غمگین به نظر می رسند، اما به خوبی با هوای سرد پاییزی همخوانی دارند. همچنین پارچه های گلدار با زمینه تیره را در نظر داشته باشید، پارچه هایی با رنگ زمینه سیاه، سورمه ایی و یا شرابی با ترکیب گل های رز یا بنفشه بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

چه لباس هایی می توانیم در پاییز بپوشیم؟


در فصل پاییز بهتر است از لباس های آستین بلند، پالتو، پلیور و ژاکت های بافتنی استفاده کنید. همچنین از میون شلوار ها، شلوار های جین و شلوار های پارچه ایی ضخیم و شلوار های مخملی کبریتی مناسب ترین گزینه اند. فراموش نکنید روسری ها و شال های ضخیم را برای این فصل تهیه کنید.

کفش مناسب پاییز انتخاب کنید


از آن جایی که مهم ترین ویژگی کفش های پاییزی گرم بودن آن ها است، پس با شروع پاییز باید کفش های باز، پامپز(کفش های کلاسیک پاشنه 7سانتی) و صندل ها را کنار بگذارید. و به جای آن ها بوت ، اسنیکرز و کفش های سر بسته بپوشید. کفش هایی از جنس چرم در روز های سرد سال محافظ گرمایی خوبی برای پاها هستند، علاوه بر جنس، رنگ آن ها هم در گرم بودن آن ها تاثیر دارد، همانطور که قبلا گفتیم رنگ های تیره بهتر نور خورشید را جذب می کنند.

اکسسوری های گرم پاییزی تهیه کنید


اکسسوری هایی مثل شال گردن، روسری و شال ضخیم، دستکش و کلاه نه تنها شما را گرم نگه می دارند بلکه وقتی هوا گرم شد به راحتی می توانید در بیاورید. برای این فصل، کلاه های پشمی، نمدی و یا کلاه های مدل خلبانی را امتحان کنید. شال گردن های پشمی با طرح ها چهارخانه در پاییز بسیار مناسب اند.

لایه بندی لباس های پاییزی رو فراموش نکنید


روی لایه بندی و ترکیب لباس ها تمرکز کنید. دمای هوا در طول فصل پاییز هیچ موقع ثابت نیست. اگر خیلی با این مسئله مشکل دارید. بهترین راهی که می توانید انجام دهید این که از لایه بندی لباس ها استفاده کنید، طوری که موقع گرم شدن هوا بتوانید از لایه ها کم کنید.اگر در جایی زندگی می کنید که هوا در طول روز نسبتا گرم است، از کت، کاردیگانز یا بافتنی های سبک استفاده کنید، نه از لباس هایی که بیش از حد ضخیم و گرم هستند. اگه در منطقه سرد و مرطوب زندگی می کنید، کاپشن، بارانی یا همان کت های ترنج را انتخاب کنید، همچنین می توانید از کت ها، ژاکت ها و پلیور های ضخیم استفاده کنید. البته سویشرت های کلاه دار برای انواع آب و هوا مناسب اند.
advertising