انواع بوت و نیم بوت مردانه و نحوه ست کردن آنها

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/02
انواع بوت و نیم بوت مردانه و نحوه ست کردن آنهاآقایان سال هاست بوت می پوشند و این نوع کفش در حال حاضر تبدیل به چیزی بیش از یک جفت کفش برای آن ها شده است. در ادامه این مقاله، سعی کرده ایم نگاهی به بهترین مدل های بوت مردانه بیندازیم و نحوه ی ست کردن آن ها را با لباس های مختلف توضیح دهیم.با این همه مدل های مختلف بوت مردانه هیچ کس وقت کافی ندارد تک تک مدل ها را امتحان کند و ببیند کدام یک را بیشتر می پسندد. برای اینکه وقت خود را تلف نکنید و مضطرب نشوید، از مدل های معروف و طرح هایی حرف می زنیم که با لباس های زیادی قابلیت ست شدن دارند.

بوت مردانه چلسی چه ویژگی هایی دارد ؟


این بوت ها که به واسطه ی بیتل ها و محبوبیت دهه ی 1960 این گروه شناخته شد اصالتاً بوتی ساده و چرمی است که امروزه از جنس ها و رنگ های مختلف ساخته می شود و همین باعث شده تا با بسیاری از تیپ ها هم خوانی خوبی داشته باشد.
انواع بوت و نیم بوت مردانه و نحوه ست کردن آنها

بوت چلسی را چگونه ست کنیم ؟


قبل از هر چیز، اگر نمی دانید با بوت های خود چه چیزی بپوشید، دقت کنید که این مدل بوت خیلی متنوع تر از چیزی است که فکر می کنید. یک دست کت و شلوار یا شلوار کتان راسته با آن خوب ست می شود و حتی شلوار جین هم در ترکیب با آن استایل تمیز و مرتبی ایجاد می کند. فقط سعی کنید نحوه ی تا زدن شلوار جین خود را بلد باشید وگرنه بوت هایتان زیر شلوار جین گم و گور می شوند. در واقع لازم است شلوار را کمی بالا بزنید تا مانند یک استریت استایل جذاب به نظر برسید.

برای داشتن استایلی ساده و در عین حال رسمی، بوت های چلسی چرمی خود را با کت و شلوار یک دست مشکی بپوشید. این ترکیب برای زمانی که نمی دانید با بوت های مشکی خود چه چیزی بپوشید بسیار مناسب است. در مقابل کنتراستی که بوت ها در ترکیب با کت و شلوار ایجاد می کنند استایل شیک و تر و تمیزی نیز خواهید داشت. همچنین می توانید با یک شلوار جین تنگ و بوت های چلسی، استایل راحتی داشته باشید. برای این ظاهر سعی کنید از رنگ های روشن و لباس های کمی آزادتر استفاده کنید.

بوت مردانه صحرایی چه ویژگی دارد ؟


بوت های صحرایی با الهام از کفش هایی که در یکی از بازارهای قاهره ساخته می شد طراحی شده است. جنس نرم و انعطاف پذیر و طرح دست دوز این کفش، آن را به گزینه ای مناسب برای هوای گرم تبدیل می کند و پای شما را خنک و راحت نگه می دارد.

بوت صحرایی را چگونه ست کنیم؟


همان طور که گفتیم بوت صحرایی کفشی سبک و ایده آل برای فصل های بهار و تابستان است؛ اما لزوماً نباید در ترکیب با آن لباس های تابستانی بپوشید. شلوار جین و بوت صحرایی ترکیبی کلاسیک برای روزهای پائیز است و افزودن یک کت چرم، ظاهر شما را به استایل روزمره تبدیل می کند. همچنین می توانید بوت های رنگ روشن را با یک کت و شلوار سرمه ای فیت تن خود به همراه یک کت بلیزر پوشیده و استایلی رسمی داشته باشید.

بوت مخصوص کار


بوت های کاری می تواند هر نوع بوتی از مدل جنگی و کوهنوردی گرفته تا چکمه های ایمنی و موتورسواری باشد. مهم ترین ویژگی آن در تمام این مدل ها کاربردی بودن آن است. با اینکه هر کدام از این مدل ها را می توانید به عنوان چیزی که مد است بپوشید اما طراحی آن ها بیشتر برای نوع استفاده ای که از آن ها می شود مناسب است. این بوت ها معمولا کف ضخیمی دارند، از مواد سفت و سخت ساخته می شوند و دور قوزک پا و خود پا لایه ی محافظ ضخیمی دارند. به خواندن مطلب ادامه دهید تا بدانید چطور بوت های جنگی خود را به روش های عالی ترکیب کنید.

بوت مخصوص کار را چگونه ست کنیم؟


اگر نمی دانید چه بوت هایی با شلوار جین تنگ بپوشید، بوت های کار بهترین گزینه برای این کار است. بزرگ بودن این بوت ها به خوبی با تنگی شلوار جین شما تضاد ایجاد کرده و استایلی جلوه گر به ما می بخشد. می توانید با یک کت چرم به ظاهر خود حس و حال راک و آلترناتیو بدهید یا با بوت های قهوه ای خود شلوار جین بپوشید. اما اگر می خواهید استایل شما کمی رسمی تر شود می توانید یک پالتوی بلند شیک را با شلوار جین نه چندان تنگ خود ست کنید.

بوت کویر یا چوکاس Desert Boots or Chukkas


بوت کویر یا Chukkas اساسا یک نیم‌بوت مردانه چرم است که اغلب با نبوک یا همان چرم شبه جیر ساخته می‌شود. در حالی که این کفش استایلی نیمه رسمی کژوال دارد، انواع مشکی آن از رنگ‌های روشن، رسمی‌تر است. اگر به عنوان اولین بوت‌تان، بوت کویر را انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم با رنگ قهوه‌ای تیره شروع کنید. اما اگر در حال گسترش دادن کالکشن خود هستید، رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید. اگر در منطقه پر باران زندگی می‌کنید، مطمئن شوید که نبوک ضدآب را برگزیده اید.این بوت، یکی از آثار پر افتخار کلارکز Clarks است که طراحی آن از بازاری قدیمی در قاهره ریشه می‌گیرد. ناتان کلارک، بوتی را در بازار قاهره دید، طراحی آن را بازسازی کرد و بوت کویری که امروز می شناسیم را به دنیای مد معرفی کرد. به خاطر نرمی، قابلیت انعطاف و استایلی که دست ساز بودن را تداعی می کند، برای آب و هوای ملایم‌تر مناسب است تا استایلی اسپرت و راحت برای شما بسازد.

بوت کویر را چگونه بپوشیم؟


همان‌گونه که گفتیم، بوت کویر سبک و ایده‌آل برای روزهای ملایم بهار و پاییز است. صرف نظر از جنس بوت کویر که چرم براق باشد یا نبوک، ترکیب بوت کویر و شلوار جین، ترکیبی دیرینه است که برای آب و هوای نه چندان سخت پاییزی فوق العاده خواهد بود، به خصوص اگر اهل پوشیدن کت چرم باشید و پای آن را نیز وسط بکشید. کت‌های چرم و شلوارهای کتان نیز با این مدل بوت ست می‌شوند. با بوت کویر رنگ روشن و یک کت سرمه‌ای همچنین می‌توانید علاوه بر گرما و شادابی، چهره ای نیمه رسمی به استایل‌تان ببخشید.به طور کلی بوت کویر از بوت کار رسمی‌تر است که این ویژگی، آن را برای محیط‌های اداری مناسب‌تر می کند.

انواع بوت مردانه : بوت Cap Toe


اگر در دنیای بوت‌ها تازه کار هستید، این یک نقطه شروع فوق العاده خواهد بود!یک کپتو با ارتفاع متوسط، آنقدر ساده است که با شلوار پارچه‌ای و شق و رق شما ست شود. از طرفی با ظاهر سرسخت خود، با کژوال‌ترین شلوارهای جین‌تان ترکیبی شیک و زیبا خواهد ساخت.

انواع بوت مردانه : بوت 8 ترک Wingtip Boot


لقب ” رسمی ترین بوت مردانه ” به بوت 8 ترک تعلق می گیرد. اگر طرفدار کفش های 8 ترک هستید و از آن‌ها برای استایل‌دهی به کت و شلوارتان استفاده می کنید، برای خرید این مدل از انواع بوت، درنگ نکنید !با احتیاط و با یک استایل‌سازی حرفه‌ای، رنگ‌های روشن‌تر این بوت که کمی از حالت رسمی فاصله می‌گیرند، با شلوارهای جین قابل ترکیب هستند.

نکته های کلی برای انتخاب و ست کردن انواع نیم بوت مردانه


برای یک استایل روزمره، به سراغ نیم بوت‌های راحت، مانند نمونه‌های معروف به نیم بوت کار (work boots) بروید و آن را با یک شلوار جین و تی شرت ست کنید.
نیم بوت استایل اسمارت یا هوشمندانه خود را از میان نیم بوت‌های چلسی (Chelsea boots) انتخاب کنید و با یک شلوار چسبان، پیراهن مردانه و پالتو بلند استایل خود را ارتقا دهید.
برای استایل‌های اسپرت به سراغ بوت‌های سربازی (combat boots) و موتور سواری (Biker Boots) بروید و آن‌ها را با شلوار‌های جین تیره و کت چرم ست کنید.
اطمینان حاصل کنید که نیم بوت مردانه خود را به خوبی تمیز و نگهداری می‌کنید.
advertising