راهنما ست کردن کفش مردانه با انواع پوشش

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/10/29
راهنما ست کردن کفش مردانه با انواع پوششانتخاب کفش مناسب به اندازه لباس رسمی در نمایش ظاهر خوب برای فعالیت‌های اداری و تجاری موثر است. در ادامه به نکاتی اشاره می‌شود تا شما را در انتخاب کفش مناسب راهنمایی کند.
راهنما ست کردن کفش مردانه با انواع پوشش

کفش مردانه رسمی


کفش‌های آکسفورد بهترین انتخاب یک مرد برای مناسبت‌های رسمی هستند. این مدل به صورت براق در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای به فروش می‌رسد. انتخاب رنگ‌های تیره در این کفش‌ها گزینه بهتری هستند.کفش‌های آکسفورد برای پوشیدن با کت و شلوار بسیار مناسب هستند. معمولاً با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای مختلف هم ست می‌شوند ولی از پوشیدن آن‌ها با شلوار جین پرهیز کنید.اگر یک ثوب کت و شلوار دارید، یک جفت و چنانچه هر روز لباس‌های رسمی می‌پوشید بهتر است حداقل 3 جفت یا بیشتر کفش آکسفورد داشته باشید.

کفش مردانه غیر رسمی


مدل‌های بلوچرز غیر رسمی‌تر از مدل‌های آکسفورد هستند و ویژگی بارز آن‌ها دوخت چرمی لبه دار روی کفش است.مدل بلوچرز را می‌توانید با کت و شلوار بپوشید ولی با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای اسپرت مناسب‌تر هستند. کفش‌های بلوچرز با طرح‌های ساده را می‌توان با شلوارهای جین پوشید.در صورتی که یک مدل کفش آکسفورد دارید، مدل بلوچرز برای داشتن ظاهری رسمی می‌تواند انتخاب بعدی شما باشد.کفش‌های مدل لوفر غیر رسمی هستند و به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند.تنها هنگامی که به مسافرت می‌روید از این مدل کفش همراه کت و شلوار استفاده کنید و در بقیه موارد با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای اسپرت ست کنید.این مدل کفش تنوع بسیار زیادی دارد. بهتر است در سفر نوع رسمی‌تر این مدل را که ظاهری شبیه مدل آکسفورد دارد، همراه کت و شلوار بپوشید.

کفش مردانه زمستانی


بوت برای روزهای بارانی و برفی مناسب است؛ در صورتی که وضعیت آب و هوا معمولی است، از پوشیدن این مدل کفش بپرهیزید.کفش بوت در انواع چرمی و ضد آب در مدل‌های مختلف وجود دارد و انتخاب آن همراه با ژاکت‌ها، کت‌های تک و شلوارهای اسپرت مناسب هستند.

چه جورابی با چه کفشی مناسب است؟


برای بعضی افراد، جوراب در درجه ی چندم اهمیت قرار دارد اما باور کنید اینکه چه جنس و رنگ جورابی بپوشید در استایل شما تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند. کفش هایی مثل نیم بوت ها یا کتانی های ساق بلند، جوراب شما را می پوشانند؛ بنابراین هنگام پوشیدن این کفش ها نیازی نیست نگران جوراب خود باشید. همچنین اگر کفش لوفر می پوشید می توانید به کل قید پوشیدن جوراب را بزنید. بنابراین بهتر است یک جفت جوراب نامرئی مردانه بپوشید. اما با اینکه رنگ آن ها خیلی مشخص نمی شود، اما باز هم مهم است رنگ مناسبی انتخاب کنید. مشکی بهترین رنگ برای آقایان است اما بستگی به شلوار و کفش شما هم دارد.

آیا جوراب باید با شلوار و کفش ست باشد؟


ست کردن جوراب با شلوار و کفش آسان ترین راه برای تداوم بخشیدن به ظاهر شما است. برای مثال ترکیب کفش مشکی و جوراب مشکی ترکیبی رسمی و کلاسیک است. اگر می خواهید در ظاهر خود کمی تغییر ایجاد کنید، ترکیب جوراب های قهوه ای روشن با کت و شلوار آبی یا سرمه ای و کفش های قهوه ای ترکیب خوبی نیست.

رنگ جوراب مناسب برای کفش قهوه ای


رنگ قهوه ای طیف های مختلفی دارد و این به آن معنا است که انتخاب رنگ مناسب جوراب برای ست کردن با آن کار دشواری است. در این مورد باید سعی کنید جوراب های شما رنگ تیره تری نسبت به کفش شما داشته باشند. جوراب مشکی را با کفش قهوه ای بپوشید تا هیچ ایرادی به استایل شما وارد نباشد.به بیان دیگر اگر کفش های شما قهوه ای کم رنگ است باید جوراب های قهوه ای کم رنگ بپوشید. این باعث می شود همه ی اجزاء لباس شما با هم هماهنگ باشد. البته این موضوع بستگی به رنگ شلوار شما هم دارد. اگر شلوار شما آبی است ترکیب خوبی در دست دارید، اما اگر شلوار مشکی یا خاکی پوشیده اید بایستی گزینه ی دیگری انتخاب کنید.

با هر رنگی از شلوار چه رنگ کفشی بپوشیم؟


ترکیب مشکی با مشکی، یک ترکیب فوق العاده رسمی و بهترین نوع آن برای استفاده است.
ترکیب مشکی با قهوه ای نیز ترکیبی عالی است. فقط به یاد داشته باشید از تناژ رنگ ها و جنس های مختلف در زمان ست کردن این دو رنگ بهره ببرید.
شلوار سرمه ای را می توان هم با کفش مشکی و هم با قهوه ای ست کرد.
شلوار طوسی و کفش قهوه ای ترکیبی از تناژهای گرم و سرد و استایلی مناسب هستند.
کفش چینو می تواند هم با کفش های رسمی و هم با غیررسمی ست شود. بسته به موقعیتی که قصد استفاده دارید می توانید آن را با کتانی یا با کفش مجلسی بپوشید.
برای تکمیل استایل شما جوراب ضروری است. آن را با کراوات خود ست کنید.

کمربند و کفش


به طور کلی باید کفش های خود را با کمربند خود ست کنید تا هماهنگ به نظر برسند. لازم نیست بقیه ی اکسسوری های شما با آن ها ست باشند اما اگر هم ست باشند یک امتیاز محسوب می شود. پس بهتر است از پوشیدن کمربند مشکی با کفش های قهوه ای خودداری کنید. اگر جین پوشیده اید و لباسی غیر رسمی دارید می توانید این کار را انجام دهید اما برای مجالس رسمی تر باید از کمربند مشکی و کفش مشکی یا کمربند قهوه ای و کفش قهوه ای بهره بگیرید.

موارد کلی در مورد کفش ها


صندل‌ها و دمپایی‌های لاانگشتی فقط برای خانه یا ساحل استفاده می‌شود. از پوشیدن آن‌ها در محل کار بپرهیزید.
اگر تاکسیدو پوشیده‌اید از کفش‌هایی با طرح ساده‌تر استفاده کرده و از پوشیدن کفش‌هایی با دوخت و جزئیات اجتناب کنید.
کفش‌های رسمی باید ظاهری براق داشته باشند. کفش‌های ورنی متداول‌ترین کفش‌های رسمی هستند. اگر با پوشیدن کفش‌های ورنی احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید کفش چرم مشکی مات که کاملاً با واکس، براق شده باشد بپوشید.
امروزه تولید کفش‌هایی به شکل رویه‌های چرمی ولی با کف لاستیکی پر سر و صدا افزایش یافته است. استفاده از این کفش‌ها به اندازه کفش‌هایی با کف چرم و یک پاشنه لاستیکی مرسوم نیستند. اگر به دنبال تاثیرگذاری بیشتری هستید، از انواع کف چرمی استفاده نمایید.

نکاتی برای مراقبت از کفش ها


توجه به نکات کلیدی زیر می‌تواند شما را در مراقبت مناسب از کفش‌هایتان یاری کند:
قالب‌های کفش با جنس چوب سدر را درون کفش‌هایتان قرار دهید تا مانع نفوذ رطوبت به داخل آن و خراب شدن ظاهرش شود.
همیشه از یک پاشنه کش برای پوشیدن کفش به جای فشردن پا در کفش استفاده کنید.
کفش‌ها را به تناوب برای تمیز نگاه داشتن آنها واکس بزنید. کفش‌های واکس زده شده نشان می‌دهد که شما به ظاهر حرفه‌ای خودتان اهمیت می‌دهید.
بهتر است در صورت امکان در طول هفته، 2 یا 3 جفت کفش مختلف بپوشید تا باعث طولانی‌تر شدن عمر کفش‌هایتان شود.
advertising