مدل ها چگونه جلوی دوربین ژست می گیرند

مد و زیباییسایر

- 97/10/04
مدل ها چگونه جلوی دوربین ژست می گیرند

چگونه در عکس مانند مدل های معروف خوش عکس باشیم؟


در ژست گرفتن برای عکاسی کمی پیچ و خم به خود بدهید.به جای این که مستقیم به دوربین خیره شوید کمی بدن را بچرخانید و یکی از پاها را جلوی پای دیگر قرار دهید و وزنتان را روی پای عقب بیندازید.در ژست گرفتن برای عکاسی خودتان را وسط گروه جای دهید.در عکس های گروهی همه می خواهند خوب بیفتند بنابراین کسی دلش نمی خواهد انتهای عکس باشد چون درشت تر از حالت معمول نشان داده می شود. پس بهتر است خودتان را وسط گروه جای دهید.
مدل ها چگونه جلوی دوربین ژست می گیرند

در ژست گرفتن برای عکاسی مراقب چانه باشید


زمانی که می خواهید عکس بگیرید چانه و سر را کمی جلو بیاورید. شاید احساس کنید که کمی غیر طبیعی شده اید اما داخل عکس متوجه می شوید که صورت لاغرتر نشان داده شده و چانه ها غبغب ندارند.زمانی که در عکس لبخند می زنید زبان را به سقف دهان و پشت دندان ها قرار دهید. با این کار لبخند طبیعی تر نشان داده می شود.وقتی فردی در حالت معمولی و ریلکس ایستاده، یا حتی مستقیم ایستاده تا ژست خوبی داشته باشد، قسمت خیلی کوچک شلی در زیر چانه اش ایجاد می گردد، فرقی هم ندارد که چقدر پوستشان صاف باشد. اگر به آن ها بگویید چانه شان را جلو بدهند، چانه شان را سمت شما می دهند، که این کار صورتشان را بالا می برد و کار با عکاسی از سوراخ بینی آن ها تمام می شود. (جذاب نیست) در عوض، به مدل خود بگویید تا گوش هایش را جلو بدهد.

در ژست گرفتن برای عکاسی بازوها را لاغر نشان دهید


بازوها را به بدن نچسبانید. آن ها را یا روی کمر قرار دهید و یا به هر روش دیگری از بدن کمی فاصله بدهید.در ژست گرفتن برای عکاسی مراقب شانه ها باشید.در این مورد هم باید کمی به سمت جلو متمایل شوید. این ژست شانه ها را زیباتر و بازوها را لاغرتر نشان می دهد. وقتی اشخاص طبیعی می ایستند، کار دیگری که انجام می دهند ایستادن با بازو های چسبیده به دو طرف بدنشان است. این مشکلات متعددی را سبب می شود. اول اینکه، آن ها را در عکس خامکار و ناراحت نشان می دهد. دوم اینکه، بازو روی پیچ کمر قرار می گیرد. این به بازو فشار آورده و باعث می شود بزرگ تر به نظر برسد.برای حل این مشکل می توانید از مدل بخواهید بازویش را چند سانتیمتر بالاتر آورده تا «معلق» شده و به او فشار نیاورد. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که به دست آن ها ژستی دهید که بازو در موقعیت متفاوتی قرار گیرد، مثلا دستشان را به کمرشان بزنند

از فیلتر عکس نترسید


از فیلترها برای زیباتر شدن عکس های تان استفاده کنید.

شانه ها را بچرخانید


این یک نکته ساده ولی مهم است. اگر سوژه مستقیم رو به دوربین بایستد، بزرگتر (از لحاظ سایز) به نظر خواهد رسید. وقتی از یک بازیکن فوتبال یا رئیس یک شرکت بزرگ عکاسی می کنید، شاید این ژست بدی نباشد، ولی برای یک پرتره و به تصویر کشیدن زیبایی مناسب نیست. با چرخاندن سوژه، آن ها در مقابل دوربین لاغر تر به نظر خواهند رسید.

قسمت های سفید چشم را نشان ندهید


وقتی می خواهید حالتی دراماتیک ایجاد کنید و از سوژه می خواهید به دوربین نگاه نکند، به آن ها نگویید «به آن سو نگاه کنید». به آن ها جسمی پشت سرتان را نشان دهید تا بنگرند تا بتوانید مسیر چشمشان را کنترل کنید.
advertising