مدل های مختلف کوتاهی مو براساس فرم صورت

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/08/04
مدل های مختلف کوتاهی مو براساس فرم صورتانتخاب مدل مو در هر سنی یکی از دغدغه‌های فکری برای بسیاری از خانم‌ها است. به غیر از اینکه مدل موی شما بهتر است با توجه به سن، مد روز و جدید بودن آن انتخاب شود، فرم صورت هم در انتخاب مدل مو اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات انتخاب مدل موی نادرست می‌تواند تأثیری که انتظار دارید را در زیبایی شما به وجود نیاورد و موجب شود کمتر جمله “چقدر این مدل مو بهت میاد” را از اطرافیان بشنوید! و درست همین لحظه است که با خود به فکر فرو می‌روید؛ مشکل کجاست؟ در بسیاری از مواقع آرایشگر و فرد متخصصی که می‌خواهد کوتاهی و پیرایش و انجام مدل آرایش مو را انجام دهد، اطلاعات کافی در مدل انواع مدل مو دارد و به شما مدلی را پیشنهاد می‌دهد که مطمئن است بهترین نتیجه را بر زیبایی شما خواهد داشت. ولی بهتر است خودتان هم این مدل موها را بشناسید تا زمانی که می‌خواهید بعد از مدتی برای ایجاد تنوع تغییر کوچکی را در ظاهر خود به وجود بیاورید، به سراغ مدل موی مناسب با فرم صورت خود بروید.
اولین قدمی که باید بردارید این است که فرم صورت خود را بشناسید. فرم صورت می‌تواند دایره‌ای یا در اصطلاح گرد، بیضی، مستطیل یا کشیده، لوزی، مربع و یا قلبی شکل باشد که گاهی اوقات تشخیص را کمی دشوار می‌کنند. فرم گونه، پیشانی، استخوان فک، شقیقه، چانه، خط رویش مو و تناسبات طولی و عرضی صورت در تعیین فرم آن از فاکتورهای اصلی به شمار می‌روند. برای اینکه صورت خود را به خوبی در آینه ببینید و از فرم اصلی آن مطمئن شوید، موهای خود را ببینید و با استفاده از سنجاق یا هر چیز دیگر به خوبی به عقب بکشید تا روی صورتتان نیاید. حال فرم کلی صورت شما به طور کامل در آینه نمایان است.

مدل های مختلف کوتاهی مو براساس فرم صورت

مدل کوتاهی مو برای صورت گرد


صورت گرد به این معنی است که فرم صورت حالت دایره‌ای دارد و زاویه‌ای در شکل کلی آن دیده نمی‌شود. خط رویش مو پهن و چانه نیز گرد است. در صورت گرد عریض‌ترین قسمت صورت در امتداد دو گوش و استخوان‌های گونه دیده می‌شود. اگر فرم صورت شما گرد و دایره‌ای شکل است، ارتفاع و عرض صورت تقریباً به یک اندازه به چشم می‌آید.
در صورت گرد برای اینکه پهنای صورت را به تعادل برسانید، باید مدل مویی را انتخاب کنید که ارتفاع و کشیدگی صورت را بیشتر کند. موهای خرد و لایه لایه در کناره‌های صورت و فرق کج توجه را به سمت خود می‌کشانند و پهنای صورت را کاهش می‌دهند. به طور کلی مدل‌هایی که ارتفاع مو بیشتر از ارتفاع چانه است و انتهای مو زیر چانه قرار می‌گیرد، مناسب صورت‌های گرد هستند.
برای مدل مو کوتاه برای صورت گرد، مدل موی صاف و یکدستی که اندازه آن درست تا بالای شانه‌هایتان است، انتخاب کنید تا کمی صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد. همچنین موی چتری، مدل مو چتری کج و موی کوتاهی که کمی به یک طرف صورت کنار زده شده باشد و یا موی بافته‌ای که آن را به یک طرف شانه خود آورده باشید، زیبایی فرم صورتتان را چند برابر می‌کند.
مدل مو فر کوتاه ریز و مدل‌هایی که روی گوش می‌ریزند و یا کمی پایین‌تر می‌آیند، صورت شما را از تعادل خارج می‌کنند. ترجیحاً بهتر است از انتخاب مدل مو چتری صرفه نظر کنید چون با این مدل دایره موجود در صورت خود را نصف می‌کنید و یک نیم‌دایره به وجود می‌آورید.


مدل کوتاهی مو برای صورت کشیده


این فرم از صورت باریک است و کمی ارتفاع بیشتری دارد. چانه هم در این افراد باریک است، فرم پیشانی بلند دیده می‌شود و عرض گونه و پیشانی به یک اندازه است.
مدل موی کوتاه برای افراد دارای صورت کشیده مناسب است به دلیل اینکه در فرم کلی صورت پهنا ایجاد می‌کنند و امتداد خط گونه‌ها را پرتر نشان می‌دهند. بهترین مدل مو برای این فرم صورت، مدل موی بافت در نزدیکی خط رویش مو است که در امتداد استخوان گونه کمی شل می‌شوند تا باعث بیشتر شدن پهنای صورت شود. هر مدل مو کوتاه برای صورت کشیده می‌تواند به شرطی که درست انتخاب شود، زیبایی خود را تثبیت کند.
مدل‌های موی بلند و صاف و همچنین شینیون‌هایی که در بالای سر انجام می‌شوند، برای صورت‌های کشیده و همچنین مستطیلی مناسب نیستند. ولی اگر دوست دارید مدل مو باز و بلند خود را حفظ کنید، به سراغ مدل موی فر بروید و یا مدل‌های خرد شده و لایه لایه‌ای را انتخاب کنید که در امتداد استخوان فک فرمی متفاوت را به وجود بیاورند. این مدل مو از مدل‌هایی که صاف و بلند یکدست است، مناسب‌تر به نظر می‌رسد.


مدل کوتاهی مو برای صورت بیضی شکل


اگر فک شما کمی باریک‌تر از خط امتداد شقیقه و گونه است و چانه برجسته‌ای دارید، دارای فرم صورت بیضی شکل هستید. استخوان فک و خط رویش مو در این نوع از صورت، نقاط اصلی هستند. به طور کلی فرم صورت بیضی، یکی از شکل‌های متعادل و متناسب است.
برای صورت بیضی شکل، موهای با فرق کج شده، جلو موی کوتاه و چتری صاف می‌تواند تناسبات زیبای صورت را برجسته‌تر کند. باید اعتراف کرد که اگر فرم صورت شما بیضی است، بسیار خوش‌شانس هستید و تقریباً می‌توانید اغلب مدل موها را انتخاب کنید چون هماهنگی خوبی با صورتتان دارد و در واقع حسابی به شما می‌آید. اگر فرد جسوری هستید و دوست دارید که مدل موی جدیدتری را امتحان کنید، استفاده از یک تاج سر زیبا و کوچک می‌تواند علاوه بر اضافه کردن کمی ارتفاع، مدل موی خاصی را به شما هدیه کند. انتخاب مدل مو برای صورت چاق هم اغلب همانند مدل صورت گرد انجام می‌شود، البته باید ویژگی‌های ظاهری را به درستی مورد بررسی قرار دهید.
این نکته را بدانید که موی کوتاه خرد که به صورت لایه لایه در کنار صورت آرایش می‌شود، فرم صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و زمانی که در بالای سر کمی پف‌دارتر می‌شوند، ارتفاع زیادی به ابعاد سر شما می‌دهد که چندان خوشایند نیست. پس بهتر است از این مدل مو دوری کنید.


مدل کوتاهی مو برای صورت مربعی شکل


اگر مدل صورت شما مربعی است، خط فک در شما بسیار بارز است، پیشانی پهنی دارید و خط رویش مو هم به شکل مربعی است. برای فرم صورت مربعی شکل می‌توانید به سراغ مدل موی نامتقارن بروید. موهای کوتاه شده‌ای که در یک قسمت از صورت مو بلندتر از سمت دیگر است، موهای فر مدل‌دار و همچنین موهای خرد شده با مدل‌های به روز برای شما ایدئال است. زمانی که در دو سمت صورت خود قرینگی را از بین می‌برید، در واقع خط فک را از حالت صاف و مستقیم خارج می‌کنید و آن را می‌شکنید و در این صورت است که ارتفاع صورت بیشتر به نظر می‌رسد.
مدل مو خیلی کوتاه و خرد شده به شما پیشنهاد نمی‌شود، این مدل مو صورت را تخت و پهن می‌کند و جلو مو هم به کمکتان نمی‌آید. بهتر است مدل موی چتری را هم برای خود انتخاب نکنید که تنها باعث می‌شود مربع صورت شما به دو قسمت تقسیم شود.


مدل کوتاهی مو برای صورت قلبی شکل


در مدل صورت قلبی شکل، چانه مشخص و تقریباً تیز به نظر می‌رسد و فرم صورت در قسمت استخوان‌های گونه، شقیقه و خط رویش مو پهن‌تر می‌شود.
هدفی که در مورد انتخاب مدل مو در این افراد در نظر گرفته می‌شود، آن است که مدل برگزیده بتواند پهنای صورت در قسمت زیر گوش را به نوعی تحت تأثیر قرار بدهد و چانه کوچک را هم به نوعی مخفی کند. مدل‌هایی را انتخاب کنید که از قسمت جلوی مو به پشت گوش می‌رسند و از پشت هم امتداد آنها تا بالای گردن باشد. برای موهای بلندتر هم می‌توانید مدل‌های بسته، مدل مو جمع و یا شینیون در قسمت پشت گردن و در ارتفاع پایین سر را انتخاب کنید.
مدل‌هایی که توجه را به سمت گونه و چشم‌ها متمرکز می‌کنند در فرم صورت قلبی شکل بهترین نوع هستند و مدل‌هایی که توجه و حرکت چشم را به سمت چانه می‌برند، پیشنهاد نمی‌شوند. اگر مدل مو جلو سر شنا به گونه‌ای است که روی پیشانی می‌ریزد، اندازه‌های بلندتر در این مدل مناسب هستند تا بتوانید آنها را به یک سمت هم کنار بزنید.
مدل موی کوتاه با زاویه‌های شدید و شینیون‌های بالای سر با ارتفاع زیاد مناسب این فرم صورت نیستند. چرا که تعادل صورت را بر هم می‌زنند.
advertising