نکاتی در مورد کانتورینگ یا هایلایت کردن صورت در آرایش

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/08/08
نکاتی در مورد کانتورینگ یا هایلایت کردن صورت در آرایشممکن است وقتی به هایلایت کردن و کانتورینگ صورت اشاره می کنید خیلی از مردم کمی وحشت کنند! اما حقیقت این است که این کار واقعا به آن اندازه که برخی آموزش ها نشان می دهند، سخت نیست. برخلاف تکنیک های سخت گذشته، استفاده از روش های ساده و آسان امروزی، می تواند به سرعت بهترین ویژگی های شما را در مرکز توجه قرار دهد؛ یعنی هایلایت کرده و صورت شما را متقارن کند و حتی شما را جوان تر نشان دهد. اگر تا به حال این کار را امتحان نکرده اید، این چند نکته را بخوانید و شروع به کانتور کردن صورت خود کنید تا بر روی بهترین ویژگی های صورت تان، تاکید کرده باشید.

1. متعادل کردن بینی با کانتورینگ


اگر بینی شما کمی نامتقارن است، می توانید آن را با هایلایت کردن و سایه زدن، متقارن جلوه دهید. تنها کافیست کرم پودری تیره تر را بر روی آن سمت از بینی که پُر تر است استفاده کنید تا این کار، لبه های بینی تان را متقارن کند.

2. تاکید بر روی گونه ها در کانتورینگ


شما می توانید برای کانتورینگ صورت خود از رنگ های مختلف کرم پودر استفاده کنید. برای تاکید بر روی گونه ها، کرم پودری را که یک درجه تیره تر از کرم پودر مورد استفاده معمول شماست، بر روی گونه های خود استفاده کنید و مطمئن شوید که به خوبی ترکیب شود تا هیچ خط قابل مشاهده ای بین دو سایه به وجود نیاید. این کار به صورت نامحسوس، گونه های شما را در مرکز توجه قرار می دهد و هایلایت می کند. اگر استفاده از کرم پودر مایع را دوست ندارید، می توانید از کرم پودر جامد استفاده کرده و همین کار را تکرار کنید.
مطلب مرتبط: بستن کراوات با 4 روش پرکاربرد همراه با آموزش تصویری و گام به گام

3. بینی باریک با کانتورینگ


برای باریک کردن ظاهری دماغ تان، کمی پودر کم رنگ به اندازه ی یک درجه کم رنگ تر از پوستتان با استفاده از یک براش آرایشی کوچک به مرکز بینی خود اضافه کنید تا این بخش از بینی را در مرکز توجه قرار داده و سپس، با استفاده از پودر برنز کننده که چند درجه تیره تر از رنگ پوست شما است، کناره های بینی را تیره تر کنید. هر نوع پودر اضافه را، با استفاده از براش مناسب پودر، پاک کنید تا این سایه های متضاد، به بینی شما بُعد اضافه کرده و ظاهر آن را باریک تر و کوچک تر نشان دهند.

4. تاکید بر روی شکل صورت در کانتورینگ


شما می توانید با اغراق کردن در نواحی ای از صورت که به طور طبیعی سایه یا رنگ بیشتری دارند، بر روی کانتورینگ صورت خود تاکید کرده و توجه بیشتری را به ویژگی های آن جلب کنید. به این سایه های طبیعی نگاه کرده و برای آن ها رنگ تیره تری استفاده کنید تا روی آن ها تأکید بیشتری کرده باشید. این کار، نواحی ای از صورت را که نور بیشتری دارند، در مرکز توجه قرار می دهد و هایلایت می کند.

5. هایلایت کردن دم ابرو با کانتورینگ


این حقه ی ساده می تواند بدون نیاز شما به تیغ جراحی، به شما ظاهری شگفت انگیز دهد! بعد از استفاده از سایه چشم ، رنگ سفیدِ شیری یا رنگ شامپاینی را درست در زیر ابرو و در طول انحنای چشم استفاده کنید. این کار باعث می شود که توجه به قسمت بالایی جمع شده و این حس را بوجود می آورد که ابروی شما رو به بالا است.

۶ .کوتاه کردن قد بینی با کانتورینگ


اگر می خواهید به کمک کتانتورینگ صورت ، قد بینی خود را نیز کوتاه تر کنید به جای استفاده از از برنز کننده بر روی کناره های بینی، آن را بر روی میانه بینی استفاده کنید تا با این کار، این تصور به وجود آید که بینی کوچک بامزه ی شما، کوتاه تر است.

7. فکر کردن به نور و سایه در کانتورینگ


کانتورینگ صورت ، واقعا مانند آپولو هوا کردن نیست؛ این کار نسبتا ساده را می توانید با کمی تمرین انجام دهید و تغییرات نسبتا بزرگی به ظاهر صورت خود اضافه کنید. اگر به اینکه چطور ویژگی های صورت شما، سایه ایجاد می کنند فکر کنید، می بینید که کانتور کردن تنها روش مناسب برای کاهش یا افزایش ظاهر آن سایه ها می باشد؛ اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، برای این کار، ویژگی هایی را که می خواهید برجسته تر بنظر بیایند هایلات کرده و ویژگی هایی را که نمی خواهید بنظر بیایند را سایه بزنید.

8. از بین بردن چال چانه با کانتورینگ


برای کاهش ظاهر چانه های چاله دار یا باریک کردن صورت های پُر تر، مقدار کمی برنز کننده در قسمت زیر گونه و در طول خط فک استفاده کنید تا سایه ای ایجاد شود که توجه را از زیر چانه دور می کند.
advertising