آموزش صحیح رژ لب زدن به صورت حرفه ای

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/08/06
آموزش صحیح رژ لب زدن به صورت حرفه ایچندین دهه است که رژ لب، محبوب ترین گزینه در میان دیگر اقلام آرایشی محسوب می شود. رژ لب در واقع یکی از اصلی ترین آیتم هایی است که اکثر خانم ها بدون آن نمی توانند آرایش کنند. اکثر خانم ها عقیده دارند که این لوازم آرایشی برای خیلی از آنها، خصوصا هنگامی که می خواهند با عجله ظاهری آراسته داشته باشند، حرف اول را می زند. اما با تمام این تفاسیر باید گفت، درصد زیادی از خانم ها روش صحیح رژ لب زدن را نمی دانند.در ابتدا با نوشیدن آب کافی مانع ترک خوردن لب ها شوید. اگر آب رسانی مشکل شما را حل نکرد می توانید وازلین یا نرم کننده های لب را قبل از زدن رژ روی لب های خود امتحان کنید.

لوازم آرایشی مورد نیاز برای آرایش حرفه ای لب


۱- بالم لب یا نرم کننده لب
۲- خط لب
۳- کانسیلر
۴- پنکیک
۵- رژ لب دلخواه

لایه برداری قبل از رژ لب زدن


علاوه بر حفظ رطوبت لب، لایه برداری قبل از زدن رژ کاری ضروری است. به آرامی با استفاده از یک لایه بردار ملایم با مرطوب کننده، پوست های مرده ی روی لب های خود را محوکنید. لایه برداری پوست های مرده را از بین برده و سطح لب را به اندازه ی کافی برای زدن رژ نرم و مرطوب نگه می دارد.

زیرسازی لب ها قبل از زدن رژ لب


اگر نگران هستید رنگ لب هایتان چند رنگ شده یا یکدست نشود، باید بستری آماده کنید که رژ لب به آن بچسبد. کانسیلری انتخاب کنید که هم رنگ لب هایتان باشد و با یک فرچه صاف یا یک فرچه کوچک پرمو، کمی از آن روی لب ها بزنید. سپس کمی پنکیک روی آن بزنید. این کار کمک می کند رنگ رژ ماندگاری بیشتری روی لب ها داشته باشد.

اهمیت استفاده از خط لب برای آرایش لب


خط لب اغلب برای همه ی آرایش ها ضروری است. خط لب یعنی زیاد ماندن رژ لب و جلوگیری از بیرون زدن یا پخش شدن رژ شما. زدن خط لب در ابتدای کار باعث می شود بتوانید دقیقاً ببینید در چه جاهایی نیاز به کشیدن خط لب وجود دارد.

استفاده از رژ لب مناسب رنگ پوست


درست مانند کرم که در تن رنگ های مختلف است رژ لب نیز همین حالت را دارد. پیدا کردن تن رنگی مناسب برای زیبا دیده شدن شما ضروری است. برای کسانی که تن پوستی زرد دارند رنگ های گرم بهتر است و برای افرادی که تن رنگی صورتی دارند رنگ های آبی یا بنفش. پوست های رنگ پریده نباید از رژهای زیاد روشن یا زرد استفاده کنند. برای تن پوستی تیره تر از رژهای زیاد روشن یا کمرنگ خودداری کنید. تن رنگی تیره تر برای این افراد طبیعی تر به نظر می رسد.

رنگ مناسب برای اندازه ی لب


رژلب می تواند لب های شما را بزرگ یا کوچک نشان دهد و این بستگی به تن رنگی مورد استفاده ی شما دارد. رنگ های تیره تر باعث می شوند لب ها نازک تر به نظر برسند، درحالی که تن رنگی براق و روشن لب های شما را پرتر نشان می دهد.
advertising