لباس ها چگونه ما را نشان می دهند

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/08/04
لباس ها چگونه ما را نشان می دهنددر مورد اینکه این لباس چگونه شما را نشان میدهد، به خوبی فکر کنید. لباس ها به خوبی می توانند در مورد شخصیت افراد صحبت کنند و شما می خواهید ابتدا مطمئن شوید که آیا این لباسی که می پوشید کامل کننده شخصیتتان می باشد یا خیر؟
ابتدا باید از اینکه این لباس برای مناسبت و مکانی که بکار برده می شود مناسب است مطمئن شوید و سپس ببینید که آیا این لباس به درستی اندازه و مناسب شما هست یا خیر؟ لباس ها باید کاملا اندازه تنتان و نه خیلی  تنگ و نه خیلی گشاد باشند.
اندازه بودن سایز لباس بخصوص در نزدیکی خط گردن بسیار مهم است. چون معمولا اولین قسمتی از بدن که در وحله اول دیده می شود صورت شما است که باید خوب و مناسب به نظر برسد.

ظاهری حرفه ای


برای داشتن ظاهری حرفه ای اگر شما یک آقا هستید باید کمی محافظه کارانه تصمیم بگیرید و عمل کنید. برای این منظور یک کت و شلوار مخصوص کار و یک پیراهن دکمه دار و یقه بسته و یک جفت کفش خوب مورد نیاز است.
- برای خانم ها یک لباس یا مانتوی شیک که یقه بسته و احاطه شده داشته باشد و یا یک کت و شلوار ساده اما شیک ظاهری حرفه ای و عالی ایجاد می کند.
- برای داشتن ظاهری حرفه ای در محیط کارتان می توانید با توجه به نوع محیط کارتان از کراوات و یا دستمال گردن نیز استفاده کنید. برای استفاده از زیورآلاتی مثل طلا و جواهرات سعی کنید چنانچه تمایل به استفاده از آنها را نیز دارید از انواع کوچک و ساده آنها استفاده کنید.

لباس پوشیدن برای مکان هایی که نیاز به راحتی دارید


لباس پوشیدن به معنای غیرخاص و راحت شاید خیلی نیاز به تصمیم گیری نداشته باشد.
معمولا برای این جور مناسبت ها و مکان ها یک شلوار جین و یا یک شلوار پارچه ای ساده و انواع تاپ ها و تی شرت ها مناسب باشد. اما شما در این موارد نیز می توانید روش و مدل خودتان برای لباس پوشیدن را داشته باشید و از زیورآلات و اکسسوری ها نیز با توجه به علایق تان استفاده کنید!

لباس پوشیدن برای منظوری خاص


برای اینکه شبی را بیرون از منزل بگذرانید مثلا اینکه در یک مهمانی دوستانه شرکت کنید و یا قرار با شخصی در یک رستوران شما به لباسی کمی رسمی تر از لباس های هر روزتان نیاز دارید تا به کمک آن شیک پوش و زیبا به نظر برسید.
آقایان برای این منظور به یک شلوار خوش دوخت و یک پیراهن دکمه دار تا بالا و یک ژاکت ساده نیاز دارند تا یک نگاه خاص در خودشان ایجاد کرده و شیک و خوش لباس به نظر برسند. برای خانم ها یک شلوار و یا یک لباس زنانه و یا یک مانتو نیمه اسپرت که با یک کیف دستی مناسب و زیورآلاتی زیبا همراه باشد نیاز است تا ظاهری زیبا و برازنده در آنها بوجود آورد.
برای این منظور سلیقه شخصی شما در لباس پوشیدن نیز بسیار مهم و کمک کننده است و شما می توانید همیشه از علایق شخصی خود در مورد انتخاب نوع لباس و زیورآلات کمک بگیرید.
شاید برای شما این که پیش بینی هواشناسی چگونه است چندان مهم نباشد اما باید بدانید که وضیعت آب و هوا و شرایط جوی در اینکه شما چه لباسی را انتخاب کنید بسیار حیاتی و مهم است!
دانستن وضیعت هوای بیرون هم باعث می شود تا شما لباس مناسبی را برای پوشیدن انتخاب کنید و هم بدون توجه به زمان روز یک ظاهری عالی و مناسب داشته باشید.
برای مواردی که قرار است چندین ساعت را در هوای بیرون سپری کنید و یا اینکه نمیدانید دمای محیطی که می خواهید به آنجا بروید چقدر است ، از چندین لایه لباس استفاده کنید.
شما به راحتی می توانید در صورت گرمای هوا از لایه های لباستان کم کرده و یا اگر سردتان شد لایه ها را مجدد اضافه کنید و در نتیجه بدون توجه به دمای محیط لباس مناسبی پوشیده باشید.
اگر هوا بارانی یا برفی است مطمئن باشید که یک کفش مناسب می پوشید! یک جفت بوت زمستانی یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین نیازهای هر فرد محسوب می شود. اگر شما در یک منطقه کوهستانی و سرد زندگی می کنید حتما باید از بوت های مخصوص باران و برف برای روزهای بارانی و برفی کمک بگیرید.
یک کاپشن و یا کت ضد آب برای بارش سبک باران و برف و یک پالتو و یا کت ضخیم برای شرایط سردتر همیشه مورد نیاز است.
اگر پیش بینی هواشناسی یک روز بارانی یا برفی بود حتما برای جلوگیری از خیس شدن بیش از اندازه در هنگام بیرون رفتن از خانه با خود چتر بردارید. چترها می توانند جلوی خیسی و سرمای بیش از اندازه را بگیرند و همچنین ظاهر شما را نیز زیباتر کنند.
اگر هوا گرم و یا مرطوب است از لباس هایی استفاده کنید که پارچه های طبیعی نظیر کتان و ابریشم و یا لینن دارند. پارچه های مصنوعی مثل پلاستیک و یا ریون تمایل دارند تا گرما را در خود نگه دارند و برخلاف پارچه های طبیعی اجازه نفس کشیدن به پوست شما را نمی دهند و بنابراین شما را گرم تر می کنند. پارچه های طبیعی اجازه میدهد تا هوا به درون بدنتان راه پیدا کند و گرمای اضافه بدنتان تبخیر شود.

لباس هایی را انتخاب کنید که کاملا اندازه تنتان باشد


ابتدا باید شکل بدنتان را به خوبی تشخیص دهید. وقتی شکل بدنتان را فهمیدید به راحتی می توانید لباس های مناسب نوع هیکلتان را بپوشید. ابتدا ممکن است کمی این کار سخت به نظر برسد اما بعد از مدتی شما به راحتی می توانید لباس هایی که شما را زیباتر و بدنتان را خوش فرم تر میکند را پیدا کرده و استفاده کنید.
همه افراد کمی با یکدیگر تفاوت دارند و یا ممکن است شما فکر کنید شکل بدنتان دائما درحال تغییر است اما پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید صبور باشید و تمام مواردی که برای تشخیص بهترین و مناسب ترین لباس نیاز است را در نظر بگیرید.
خانم ها باید دامنی با طول مناسب انتخاب کنند که نه اندازه پاهایشان را کوتاه تر از حالت عادی نشان داده و نه به طرز زننده ای پاهای آنها را جلوه دهد. مثلا خانم هایی با قد بلند بهتر است از دامن های نیمه بلند استفاده کنند تا بلندی پاهایشان زیاد از حد جلوه نکرده و تناسب اندامشان بهم نخورد.
همچنین خانم ها باید لباسی را انتخاب کنند که خطوط گردنشان را به زیبایی نشان دهد و اگر میخواهند توجه را از گردنشان کم کنند می توانند از یک گردنبند بلند برای زیبایی بیشتر کمک بگیرند.
هم آقایان و هم خانم ها باید لباس هایی که مخصوص اندام خودشان طراحی و دوخته شده را داشته باشند. چون که لباس هایی که اندازه تنمان نباشند ما را غیر حرفه ای و شلخته و نامرتب جلوه می دهند. لباس هایی که اندازه ما هستند نه باید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشند.

چه لباسی برای چه مکانی مناسب است


جایی که شما قرار است به خاطرش لباس بپوشید چه یک مهمانی تولد باشد و یا یک مراسم عروسی و یا یک روز با دوستان و یا محل کارتان و ...، همه اینها  نیازمند دانستن این نکته هستند که چه لباسی را باید برای این مکانها و یا مناسبتها به درستی در نظر گرفته و بپوشیم؟
شما نمیخواهید جزو آن دسته کسانی باشید که مثلا در یک مهمانی رسمی با یک شلوار جین ظاهر میشوند و یا در یک مراسم عزا با یک پیراهن قرمز شرکت می کنند!! بنابراین بهتر است قبل از پوشیدن لباس به این نکته مهم فکر کنیم که آیا این لباس به درستی برای مراسم و مکان امروز مناسب است یا نه؟
قبل از اینکه به مهمانی که دعوت شده اید بروید ابتدا درمورد نحوه لباس پوشیدن خاص آن مراسم و اینکه چه لباسی مناسب آن مراسم است از یک فرد آگاه و یا برگزار کننده مهمانی سوال کنید.
برای رفتن به محل کارتان یک لباس مناسب با توجه به قوانین و شرایط آن اداره انتخاب کرده و بپوشید. زیرا محیط های کاری ممکن است بعضا دارای قواعد استانداردی برای پوشش کارمندان خود باشند و شما نیز باید از این قوانین به درستی پیروی کنید و از آنها قبل از پوشیدن لباس روزانه آگاهی داشته باشید.
advertising