انتخاب پرده مناسب برای پنجره بالای شوفاژ

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/08
انتخاب پرده مناسب برای پنجره بالای شوفاژامروزه سیستم گرمایشی غالب در آپارتمان‌های شهر شوفاژ و رادیاتور است .اگر در خانه ای با شوفاژ زندگی می کنید، احتما با مشکلاتی که برای شما به وجود می آورد آشنایی دارید. اگر پشت شوفاژ تنها دیوار وجود داشته باشد، با سیاه شدن آن روبه رو شده و اگر پنجره ای بالای آن باشد، احتمالا با انتخاب پرده مناسب با مشکل روبه رو خواهید شد. مسلما مدل پرده یا کوتاه و بلند بودن آن باید متناسب با پنجره در نظر گرفته شود اما با حضور شوفاژ همه چیز تغییر می کند. پرده بلند مناسب است یا کوتاه؟ کرکره‌ای یا پارچه‌ای؟ در این پست راهکارهایی برای این مشکل ارائه میدهیم که با کمک آن بتوانید گزینه هایی که در دست دارید بسنجید و نیز بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید:
انتخاب پرده مناسب برای پنجره بالای شوفاژ

پرده کوتاه پرده مناسب برای روی شوفاژ


پرده های کوتاه یک انتخاب مناسب برای بالای شوفاژها هستند که تنوع بسیار زیادی نیز دارند. به عنوان یک قاعده کلی، بعضی از فضاها مانند اتاق کودک و آشپزخانه با وجود پرده های کوتاه جذاب تر و زیباتر خواهند بود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با دیده شدن شوفاژ مشکلی ندارند، پس از پارچه های کوتاه و سنگین استفاده نمایید. ارتفاع پرده ها می تواند تا روی شوفاژ ادامه داشته باشد. با وجود یک شوفاژ در زیر پنجره، امکان استفاده از پرده های بلند که امکان جمع شدن نیز داشته باشند به سادگی امکان پذیر نیست. یک راه حل این است که از پرده های طولی ثابت (غیرقابل حرکت) استفاده نمایید و به عنوان پرده دوم، مدل حریر یا کرکره ای کوتاه را برای کنترل نور رابه کار بگیرید.به عنوان یک قانون کلی پرده کوتاه برای فضاهای غیر رسمی‌تر مثل اتاق کودکان مناسب است.

اما اگر میخواهید برای نشیمن پرده کوتاه بزنید از پارچه‌های ضخیم و رنگ‌های تند اجتناب کنید و بهتر است از حریر ساده سفید استفاده کنید.پرده های کوتاه جمع شونده یک گزینه عالی برای کنترل میزان نور ورودی به جای مدل های قدیمی وسنتی تری است که بر روی میل پرده نصب می شوند. در کنار این پرده ها، می توانید یک پرده بلند را از یک طرف نصب کرده تا در صورت نیاز به روی شوفاژ نیز کشیده شود.

پرده کرکره‌ ای پرده ی مناسب روی شوفاژ


که به انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود است انتخابی است که به تنهایی میتواند کافی باشد. تنظیم نور را برای میزان ورود نور طبیعی در روز ممکن میسازد و حریم خصوصی را حفظ میکند. پرده به رنگ سفید و ساده یک انتخاب کلاسیک است که برای هر فضایی میتواند مناسب باشد.این مدل بیش تر برای اتاق خواب ها که حفظ حریم خصوصی اهمیت زیادی دارد، به کار می رود. به این صورت که پرده غلتکی را برای بالای شوفاژ در نظر گرفته و سپس یک پرده بسیار بلند، که چند سانتی متر نیز روی زمین ادامه پیدا می کند، به عنوان پرده جلویی نصب می نمایند. این پرده بلند را کمی جلوتر از پنجره آویزان کنید، با وجود پرده غلتکی، مانعی برای باز و بسته کردن آن وجود نخواهد داشت. کرکره های چوبی می توانند در رنگ ها و سبک های مختلف مدرن و کلاسیک برای بالای شوفاژ انتخاب شوند.

معمولا این پرده های کرکره ای در بالای شوفاژ را به تنهایی استفاده شده و مانند نمونه های قبلی با پرده دیگری همراه نمی شوند. به ویژه آنهایی که از بالا به سمت پایین کشیده میشوند گزینه بسیار خوبی برای تنظیم میزان نور ورودی هستند بدون اینکه حفظ حریم را قربانی کند. به جای میله پرده‌های قدیمی از یک ریل سقفی برای نصب پرده استفاده کنید.در جایی مثل اتاق خواب که حریم و کنترل نور و تاریکی کامل در شب مهم‌تر از تنظیم نور طبیعی در روز است کرکره با پوشش کامل و بدون روزنه انتخاب کنید و یک پرده کف تا سقف یکسره بزنید. در مقابل یک رادیاتور نازک میله پرده را کمی دورتر از دیوار بزنید و پرده را از آن آویزان کنید تا پرده را دورتر از دیوار و رادیاتور نگه دارد.

پرده رومی بالای شوفاژ


پرده های رومی یک انتخاب کلاسیک هستند که البته هیچ گاه هم از مد نمی افتند. اما بیش تر برای بالای شوفاژ در فضاهایی مانند حمام، آشپزخانه و اتاق خواب به کار می رود. اگر این پرده ها را با طرح و نقش خاصی انتخاب می کنید، می توانید آن ها را به تنهایی به کار بگیرید اما در صورت ساده بودن یک پرده بلند یک طرفه در کنارش آویزان نمایید.
advertising