روش های بلند تر نشان دادن سقف خانه

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/30
روش های بلند تر نشان دادن سقف خانه

بلند نشان دادن سقف خانه


سقف کوتاه می تواند یکی از مشکلات اساسی ساختمان باشد. دلایل مختلفی برای کوتاه بودن سقف یک ساختمان میتوان اشاره کرد . ساختمان های قدیمی سقف هایی با ارتفاع سه متر داشتند. استاندارد ارتفاع سقف ۲٫۷ متر است و این ارتفاعی ایده آل است. در این نوشته چند تکنیک که به شما کمک میکند سقف خانه خود را بلند تر جلوه دهید را ارائه داده ایم.
روش های بلند تر نشان دادن سقف خانه

1.برای داشتن سقف بلند رنگ دیوار و سقف یکی باشد


با این کار شما خط مشترک بین سقف و دیوار را از بین میبرید و باعث میشود فضا را گسترده تر و ارتفاع را بلند تر نشان دهد. رنگ سفید را برای رنگ کاری اینچنین خانه هایی ، توصیه میکنیم . این را بدانید که رنگ سفید همیشه باعث بزرگتر جلوه دادن فضا می شود.با رنگ کردن دیوار ها، قرنیزآلات و سقف ها به یک رنگ، مرزی که دیوارها تمام می شود و جایی که سقف آغاز می شود، محو می گردد. اگر رنگ دیوار برای سقف زیادی تیره است، رنگ دیوار را با 50 درصد رنگ سفید، کم رنگ کنید و برای سقف به کار ببرید.

2.برای داشتن سقف بلند از طرح هاشور عمودی استفاده کنید


خطوط عموی نیز سبب بیشتر نشان دادن ارتفاع میشود. اگر شما در انتخاب کاغذ دیواری به اندازه کافی دقت نکنید ، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. پس اگر سقف ساختمان شما کوتاه است ، از کاغذ دیواری با خطوط عمودی استفاده کنید.دیوار تأکیدی خود را به صورت عمودی طراحی کنید. از انجام کارهای جسورانه در فضایی با سقف کوتاه نهراسید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بر سقف کوتاه فضا تأکید نکنید.

3.انتخاب کفپوش مناسب برای کف


متریال مورد استفاده در کف اتاق هم نقش اساسی در درک کلی از اتاق، مقدار فضا و ارتفاع سقف دارد. باید مواد مورد استفاده در کف اتاق طوری انتخاب شود که براق و بازتابنده باشد، در این صورت اتاق را بزرگتر نشان میدهد و در ارتفاع هم اثر مثبتی دارد.

4.قرار دادن دکور در ارتفاع صحیح


اگر شما قصد دارید که ارتفاع اتاق شما بزرگ نشان داده شود، هرگز اشیا دکور را در ارتفاع بالا قرار ندهید. علاوه بر ارتفاع ایده آل ، استفاده از اشیا ایستاده مانند گلدان بزرگ تزیینی یا یک مجسمه هم میتواند تاثیر گذار باشد. وجود این اشیا سبب میشود که قسمت بالایی اتاق جلب توجه نکند.

5.استفاده کمتر از مبلمان


استفاده از مبلمان کمتر،سقف را بلند تر به نظر میرساند.با انتخاب مبلمان کوتاه، سقف بلندتر نشان داده می شود. در ضمن باید به اندازه ی مبلمان در فضاهای با سقف کوتاه دقت کنید. پشتی های کوتاه بر روی صندلی و نشیمن گاه های کوتاه، هم زیبا و جذاب هستند و هم ارتفاع را بلندتر نشان می دهند.

6.نظم دهی و جلوگیری از شلوغی فضا


از ریخت و پاش و شلوغ کردن فضاهایی که سقف کوتاه دارند، پرهیز کنید. هر شیء اضافی در فضا، آن را بسته تر و تنگ تر نشان می دهد. از روش های نظم دهی نوین استفاده کرده و فضا را تمیز و منظم نگه دارید.

7.چراغ های دیواری عمودی


نه تنها عمودی بودن این روشنایی های دیواری، دیوار را بلندتر نشان می دهند، بلکه نوری که از آن ها به بالا و پایین می تابد، با فریفتن چشم، توهم ارتفاع ایجاد می کند.از لامپ های زمینی استفاده کنید.به این صورت که نور از پایین به بالا بتابد . این کار به شما کمک خواهد که سقف بلند تر داشته باشید.

8.کتابخانه و قفسه های کتاب


با استفاده از کتابخانه های بلند و باریک که به سقف می رسند، چشم شما به سمت بالا کشیده می شود و توهم ارتفاع به وجود می آید.

9.کابینت های آشپزخانه


بهترین راه برای بلندتر نشان دادن ارتفاع سقف آشپزخانه، رساندن کابینت ها تا سقف است. مهم نیست که در حالت معمولی دسترسی شما به طبقات بالایی محدود می شود، در این مورد تأثیر بصری مهم تر است.

10.درب ها و درگاه ها


یکی از مؤثرترین راه ها برای برای باز تر و بلندتر نشان دادن فضا، استفاده از درب های تمام قد و درگاه های بلندتر است. درگاه های کوتاه به شما احساس ناراحتی و تنگی فضا را می دهند.تیرهای بالای درب ها و پنجره ها، حس بلندی ارتفاع می دهند و باعث عبور نور بیشتری می شوند که در نتیجه فضا بزرگ تر نشان داده می شود.

11.پرده ها


پرده ها را دقیقا از زیر سقف آویزان کنید تا به ایجاد توهم ارتفاع کمک کند و با موج دار کردن پرده، به دلیل ایجاد خطوط عمودی می توانید تأکید بیشتری به ارتفاع کنید.

12.شومینه


استفاده از شومینه برای تأکید بر ارتفاع نیز روشی مناسب برای ایجاد یک نقطه ی کانونی است. با رساندن دیواره ی شومینه به سقف، نقطه ای تأکیدی به وجود می آید که چشم را به بالا می کشد.

13.آینه ها


از آینه های تمام قد در هر جایی که می خواهید توهم ارتفاع ایجاد نمایید، استفاده کنید. آینه ها تبحر زیادی در متفاوت نشان دادن واقعیت ها دارند.

14.لوستر ها


در هنگام انتخاب لوستر برای سقف های کوتاه، نمونه ای انتخاب کنید که متراکم و شلوغ نباشد. در فضای غذاخوری این لوسترها بهتر است حداقل 90 سانتی متر از میز غذاخوری فاصله داشته باشند تا فضای بین آن و میز، ارتفاع را بلندتر نشان دهد.
advertising