بررسی خصوصیات و مزایا دیوار پوش های کامپوزیت

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/29
بررسی خصوصیات و مزایا دیوار پوش های کامپوزیت

دیوار پوش کامپوزیت چیست؟


کامپوزیت نوعی متریال دیوارپوش است که در بازار دکوراسیون داخلی با نام های دیوارپوش کامپوزیت ، دیوارپوش طرح آجر و یا فایبر کامپوزیت معروف است. جهت آشنایی بیشتر در مورد این دیوارپوش ادامه ی مطلب را از دست ندهید.
بررسی خصوصیات و مزایا دیوار پوش های کامپوزیت

نظافت و نگهداری دیوارپوش کامپوزیت


دیوارپوش‌های کامپوزیتی با تنوعی گوناگون در طرح و رنگ تولید می‌شوند. طرح‌هایی مثل چوب، آجر، بامبو و انواع سنگ ازجمله مدل‌های محبوب در بین مردم هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و کاربری فضا طرح دلخواه شما را انتخاب کنید.همچنین نظافت و نگهداری از این مصالح در داخل خانه مشکلات خاص خود را دارد. به این منظور طراحان مدل‌های مصنوعی از این مواد و مصالح تولید کرده‌اند که به آن‌ها کامپوزیت می‌گویند.

مزایا دیوار پوش کامپوزیتی


از مزیت‌های دیوار پوش‌های کامپوزیتی می‌توان قابلیت شکل‌پذیری و انعطاف بالا و ضد آب بودن و همچنین ظاهری زیبا و برجسته اشاره کرد. بنابراین شما مشکلاتی که در کار با سنگ و یا آجر را داشتید را دیگر نخواهید داشت. قابلیت شکل‌پذیری و انعطاف بالا.عایق صوتی، رطوبت و حرارت بسیار خوبی بشمار خواهند رفت.از قیمت مناسب برخوردارند.نسبت به نمونه‌های واقعی خود از وزنی سبک دارند.قابلیت رنگ‌پذیری به رنگ دلخواه.نصب راحت و سریع.قابلیت اجرا در محیط داخلی و خارجی ساختمان.در صورت نقل‌مکان می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید.استحکام بالا در برابر ضربه.امکان استفاده در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری.دیوار پوش‌های کامپوزیت به نسبت متریالی دیگر همچون چوب و سنگ دارای قیمت مناسب‌تری هستند و در مقایسه با نمونه‌های واقعی خود از وزنی سبک بهره برده‌اند.

ویژگی‌ های مهم دیوار پوش های کامپوزیتی


این نوع از دیوار پوش به‌راحتی قابلیت رنگ‌پذیری داشته و کاربران بسته به سلیقه خود می‌توانند هر نوع رنگ دلخواهی را بر روی آن پیاده‌سازی کنند. نصب راحت و سریع و قابلیت اجرا در محیط داخلی و خارجی ساختمان، مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش، استحکام بالا در برابر ضربه، امکان استفاده در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری و جابه‌جایی راحت در هنگام نقل‌مکان از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع از دیوار پوش است.دیوار پوش‌های کامپوزیتی اغلب در ابعاد 130در 230، 130در 280و 100در 300تولید می‌شوند و جنس عمده آن‌ها از رزین است؛ این نوع از متریال به‌شدت دارای نمای طبیعی بوده و شما به‌سختی متوجه مصنوعی بودن آن خواهید شد. این متریال بسیار جلوه‌ای شیک و مدرن به فضای شما داده و به‌سادگی در کنار دیگر مصالح در فضای داخلی و خارجی شما جای خوش خواهد کرد.

دیوارپوش کامپوزیت طرح چوب


جنس آن از سیمان ,رزین ,چسب است و به‌صورت ورقه‌ای تولید می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این عنصر نمای طبیعی آن است. می‌توان گفت خیلی سخت متوجه مصنوعی بودن آن می‌شوید. همچنین زیبایی بصری آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش و قابلیت هم‌نشینی با دیگر مصالح در یک فضا، از دیگر ویژگی‌های این عنصر است. درصورتی‌که بعد از مدتی رنگ دیوارپوش دیگر برای شما جذاب نباشد، می‌توانید آن را به رنگ دلخواه خود رنگ‌آمیزی کنید.

ویژگی دیوار پوش های چوبی


در ساخت دیوارپوش چوبی از تخته های پهن و باریک از جنس چوب در رنگ های مختلف استفاده می شود. این دیوارپوش را می توان به صورت عمودی و افقی نصب کرد. دیوارپوش های چوبی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما برای نگهداری طولانی مدت بهتر است از روکش های مختلف برای آن ها استفاده نمود. این نوع دیوارپوش عایق صدا و حرارت نیز می باشد و برای نصب آن نیاز به زیرسازی نیست. امروزه به دلیل گران بودن چوب و به منظور حفظ محیط زیست از چوب های مصنوعی مانند ام دی اف و کامپوزیت در ساخت دیوارپوش استفاده می شود.
advertising