راهنما انتخاب پرده متناسب با دکوراسیون منزل شما

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/18
راهنما انتخاب پرده متناسب با دکوراسیون منزل شما

انتخاب پارچه پرده اتاق پذیرایی


برای اینکه دکوراسیون منزل شما یکپارچگی کافی رو داشته باشند بهتر است که در انتخاب وسایل دقت کنید و بخصوص برای خرید پرده دقت کافی را به خرج دهید. باید پارچه ای رو انتخاب کنید که با سبک پذیرایی خانه هماهنگ باشد و از لحاظ رنگ ، بافت و طرح متناسب با سایر اجزای منزل باشد. اگر تمایل به دادن والان به پرده هستید ترجیحا یکی از پارچه ها رو ساده و بدون طرح انتخاب کنید تا فضای پذیرایی و نشیمن شلوغی نداشته باشید.
راهنما انتخاب پرده متناسب با دکوراسیون منزل شما
برای پنجره هایی که در معرض نور شدید هستند از پارچه‌ های ضخیم و آستری زیر پرده استفاده کنید. برای جلوگیری از تغییر رنگ پارچه‌ ی پرده در مقابل تابش خورشید بهتر است که پارچه‌ ای ضخیم مانند کتان یا مخمل استفاده کنید و حتما برای زیر پرده‌ ها هم از آستری استفاده کنید زیرا آستری برای پرده‌ ها نمای بهتری را به پرده‌ ها می دهد و باعث محرمیت بیشتر فضا در شب می‌گردد.انواع پرده پذیرایی ، مدل پردهای جدید ، مدل پرده جدید ، مدل پرده ساده ، جدید ترین مدل پرده ،مدل پرده سلطنتی ، پرده نشین

انتخاب بهترین مدل برای پرده پذیرایی


همیشه برای داشتن بهترین انتخاب برای دکوراسیون بهتر است مدل های متنوع و زیادی رو ببینید و بدانید که به شخصه برای فضایی که در اون زندگی می‌کنید چه علایق و اولویت‌هایی دارید و حتما سلیقه‌های خودتان رو یادداشت یا طراحی کنید و فراموش نکنید که برای خرید پارچه باید تصور درستی از طرح و مدلتان داشته باشید تا بتوانید متراژ پارچه‌ی مورد‌نیاز را تخمین بزنید و حتما قبل از دوخت تصمیم بگیرید که دوست دارید پرده ی پذیرایی از چه ارتفاعی بالاتر از پنجره نصب شود تا با مشکلی مواجه نشوید.

مدل پرده کتیبه دار بهتر است یا والان دار


یکی از انواع مدل های پرده سالن پذیرایی, مدل های کتیبه دار می باشند. این مدل ها را می توان با چند رنگ ترکیب کرد و به دلیل مدرن و شیک بودن این مدل ها, گزینه مناسبی برای سالن های پذیرایی می باشند. طرح‌ های متنوع و بسیار زیبایی از کتیبه ها وجود دارد و می‌ تواند انتخاب مقرون به صرفه‌ تری نسبت به دوخت والان برای پرده باشد و بخصوص در آپارتمان‌ ها که فضاها محدودی دارند، شلوغی والان می‌ تواند خسته کننده باشد. در صورت استفاده از کتیبه‌ های طرح‌ دار و مجلل بهتر است که از پارچه‌ های ساده‌ تر و با طرح کمتر استفاده گردد.

نکاتی در مورد انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی


اگر می‌خواهید سقف خانه‌تان بلند‌تر به نظر برسد، چوب پرده را هر قدر که می‌توانید بالا ببرید. پرده ها هر قدر که بالاتر باشند خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.
یکی کردن پنجره‌ها هم می‌تواند خانه را بزرگ و عریض کند.
اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می‌توانید به جای جدا کردن پرده ها آنها را یک سره درست کنید. این توهم که فضای بین دو پنجره هم باز است، خانه را عریض تر می‌کند.
برای پنجره های بلند از قاب های چوبی بالای پرده استفاده کنید و زمانی که پنجره‌ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید.
معمولا در پنجره‌های کوتاه و معمولی از پرده‌هایی استفاده می‌کنند که حاشیه پایین‌شان تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می‌شود.
سعی کنید پرده‌هایی انتخاب کنید که از بالا تا یک سوم پایانی ساده هستند و در یک سوم پایانی در قسمت پنجره های پایین، طرح‌دار می‌شوند و نقش و نگار دارند. در پنجره های بلند هم می توانید به جای تزیینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح خاصی تزیین کنید؛ این گونه بلندی پرده‌ها کمتر به نظر می‌رسد.
نکته دیگر این است که درست است که معمولا آستری را برای جلوگیری از ورود تابش شدید نور خورشید و همچنین جلوگیری از اشراف همسایه‌ها‌ی روبه‌رویی به فضای داخل خانه‌، آویزان می‌کنند ولی یادتان باشد حتی اگر هیچ کدام از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید‌، باید آستری بزنید‌. چرا که شب که هوای بیرون تاریک می‌شود‌، اگر زیر پرده تور یا حریر آستری سفید آویزان نکرده باشید‌، تیرگی فضای بیرون پرده را سایه‌دار می‌کند‌ و از زیبایی پرده‌ها می‌کاهد.

اگر نور فضای مورد نظرتان کم است ولی دوست دارید طرفین پرده محیط‌تان دکور با پارچه‌ای ضخیم هم بخورد‌، در صورتی که دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارد‌، ریل پرده را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرند‌.
حتی اگر پنجره پذیرایی خانه‌تان قدی نیست و به صورت نیمه است‌، دلیل بر این نمی‌شود که شما حتما مجبورید پرده‌ای با همان ارتفاع آویزان کنید‌. شما حتی برای این نوع پنجره‌ها هم می‌توانید پرده‌های قدی بیاویزید‌‌. این را بدانید پرده قدی علاوه بر اینکه ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه می‌دهد‌، فضا را رسمی‌تر می‌کند‌. شما حتی می‌توانید با وجود پنجره نیمه‌، قد پرده‌تان را از حد معمول هم یک متر بلند‌تر بگیرید و مقداری از پرده را روی زمین پهن کنید‌. به این ترتیب ابهت پرده زیادتر شده و فضا کلاسیک‌تر خواهد شد‌.

برای پرده پنجره فضای پذیرایی هم مانند دیگر محیط‌های خانه فارغ از تنوع موجود میان پارچه‌ها مدل‌های مختلفی وجود دارد ولی یادتان باشد مدل و یا حتی پارچه انتخابی برای پرده باید با سبک دکوراسیون فضای مورد نظرتان هماهنگ باشد‌. در فضایی که مدرن است و مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیونی مدرن انتخاب شده است هیچ وقت پرده‌ای کلاسیک همراه با ریشه نخرید‌. این موضوع برای فضای کلاسیک هم صدق می‌کند‌.
اگر تصمیم گرفتید که به ترکیب پرده‌تان دکور هم اضافه کنید‌، به این موضوع مهم توجه داشته باشید که هر دو پارچه حریر و ضخیم را طرح‌دار انتخاب نکنید چراکه فضا را شلوغ می‌کند. اگر پارچه طرح‌دار دوست دارید‌، پارچه دکورهای کنار پرده را طرح‌دار تهیه کرده و پارچه حریر را به یکی از رنگ‌های روشن موجود در طرح انتخاب کنید‌.
اما نکته آخر اگر می‌خواهید در محیط پذیرایی‌تان پرده رنگی بزنید‌، رنگ را از ترکیب رنگ های به کار رفته در دکوراسیون فضای پذیرایی انتخاب کنید‌. البته رایج‌ترین کار این است که شما رنگ دکورها را تیره‌ تر یا تند‌تر انتخاب کنید و حریر را به لحاظ رنگی هماهنگ با آن بخرید‌. البته امروز حریر‌های رنگی متنوعی هم به بازار آمده‌اند‌. اگر همه اجزای مبلمان‌تان رنگ سفید یا روشن دارد می‌توانید پرده را تیره تر انتخاب کنید‌.

advertising