راه های حفاظت از خانه در هنگام سفر

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/17
راه های حفاظت از خانه در هنگام سفراگر هراتفاق اشتباهی امکان دارد که اتفاق بیوفتد، آن مطمئنا در زمان مسافرت شما خواهد بود. تصور کنید از یک سفر رویایی و خاطره انگیز به خانه برگشته اید اما با یک خانه ی ویران و در هم روبرو می شوید!
یک خانه ی خالی در ایام مسافرت و زمانی که صاحبان آن در تعطیلات هستند بهترین هدف وسوسه انگیز برای مجرمان هستند.ما نمی خواهیم شما را بترسانیم یا ذهن شما را در مسافرت درگیر این مسائل کنیم اما انجام دادن اقدامات احتیاطی برای حفظ خانه ضروری است.
راه های حفاظت از خانه در هنگام سفر

۱) از یک دوست کمک بخواهید


ساده ترین راه برای اینکه خیالتان راحت باشد این است که از یک دوست یا همسایه بخواهید که حواسش به خانه تان باشد. اگر شخص مورد اطمینانی دارید یک کلید اضافه به او بدهید تا حداقل یکبار در روز وارد خانه شود و همه چیز راچک کند.یک کپی از برنامه ی سفرتان را هم به او بدهید تا هم با شما در تماس باشد هم مطلع.

۲) مجرمان اینترنتی را دست کم نگیرید


با همه گیر شدن رسانه های اجتماعی مانند تلگرام ، اینستاگرام، فیس بوک و توییتر اشخاص بسیاری از اطلاعات شخصی خود را بدون آگاهی در این رسانه ها قرار داده و از عواقب آن مطلع نیستند. ممکن است از این طریق به راحتی بسیاری از برنامه های خود را با کسانی که نمی شناسید سهیم شوید ودر میان آنها ممکن است شخصی مجرم وجود داشته باشد. پس حواستان را جمع کنید.

۳) پرده ها باز باشند یا جمع؟


ممکن است قبل از ترک خانه تصمیم به باز کردن کامل پرده ها بگیرید تامانع از دیده شدن داخل توسط مردم شوید. اما بهترین راه برای این که شک مجرمان برانگیخته نشود این است که پرده ها را در حالت عادی مانند زمانی که در منزل هستید قرار دهید. سعی کنید از انجام دادن تغییرات اساسی پرهیز کنید و وسایل گران قیمت را در دید چشم قرار ندهید.

۴) چراغ ها روشن اما کسی در خانه نیست


عده ای تصور می کنند روشن گذاشتن چراغ های خانه در طول مسافرت ایده ی خوبی است اما این حرکت یک رفتار منطقی نیست و ممکن است هزینه ی برق در آخر ماه از قسط وام خانه هم بیشتر شود. همچنین روشن بودن چراغ در طول روز یا در طول شب که همه خواب هستند خود کاری عجیب و شک برانگیز است.

۵) لوله ها را فراموش نکنید


اگر در منطقه ی سردسیری زندگی می کنید که ممکن است بعد از بازگشت به خانه لوله ها یخ بزند شیر آب را طوری که قطره قطره آب بچکد باز بگذارید نه بیشتر. یا از دوست مورد اطمینان خود بخواهید هنگام سر زدن به خانه روزی یکبار سیر آب را برای چند دقیقه باز بگذارد. دیگر اقدام احتیاطی این است که برای لوله ها از عایق استفاده کنید تا گرم نگه داشته شوند.

۶) سیم ها را از پریز بکشید


تلوزیون، کامپیوتر، اجاق گاز، تستر و هر وسیله ی برقی دیگر را از پریز بکشید. بسیاری از وسایل حتی زمانی که خاموش هستند نیز برق استفاده می کنند. پس با اینکار هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنید و هم از اتفاق افتادن خطرات احتمالی.

۷) کلید اضافی را از جاهای معمول بردارید


دیگر پنهانکاری کسی را فریب نمی دهد. اگر یک سارق حرفه ای متوجه شود که در تعطیلات به سر می برید، احتمال دارد که او را برای یافتن یک کلید اضافی جستجوی خودرا آغاز نماید. بنابراین زیر تشک، به صندوق پستی، بالای فریم درب یا گلدان گل بروید و قبل از اینکه خانه خودرا برای گذران تعطیلات ترک کنید، کلید یدکی خود را حذف کنید.
advertising