نکاتی پیرامون انتخاب و خرید لوستر

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/15
نکاتی پیرامون انتخاب و خرید لوسترهدف‌ شما از خرید چیست؟ برای تامین نور و روشنایی منزل‌ خود اقدام به خرید لوستر کرده‌ اید یا این که به دنبال یک آکسسواری و وسیله‌ای برای زیبایی و تزیین فضای خانه‌تان هستید؟ شاید هم به هر دو فکر می‌ کنید. پس اول ببینید که قصد شما از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام کنید؛ چون هدف هر چه که باشد باید متناسب با آن خرید کنید؛ وسیله‌ ای که صرفا جنبه تزیینی در خانه‌ را دارد یا شیء روشنایی‌ بخش یا شاید هم هردو.
نکاتی پیرامون انتخاب و خرید لوستر

اندازه مناسب لوستر


بزرگی و کوچکی لوستر انتخابی‌ کاملا بستگی به فضای نشیمن‌ شما دارد. در فضا های بزرگ دست‌ شما برای تعیین اندازه لوستر باز است و در عوض برای فضاهای کوچک باید لوستر شاخه‌ ها و چراغ‌ های کمتری داشته باشد؛ چون اگر نور و روشنایی‌ زیاد باشد، مجبور می‌ شوید بعضی از لامپ‌ ها را باز یا خاموش کنید که این کار جلوه زشت و نازیبایی به آن می‌ بخشد.

انتخاب سبک لوستر


هنگام انتخاب لوستر سبک دکوراسیون‌ را در نظر بگیرید. لوستر های کوچک و اسپرت که غالبا روشنایی کمتری دارند و در ترکیب‌ آنها فلز یا چوب به کار رفته مناسب خانه‌ های مدرن هستند و در مقابل لوستر های بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا بلوری و کریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌ های سنتی دارند. به یاد داشته باشید هماهنگی آباژورها با نوع لوستر هم در زیبایی فضا خیلی موثر است. اگر در فضای پذیرایی‌ از آباژور های پایه‌ دار یا رومیزی با پارچه‌ هایی با طراحی مدرن استفاده کرده‌ اید، باید از لوستری مدرن که طراحی زیبا و خاص دارد، کمک بگیرید.

توجه به رنگ‌ ها در لوستر


رنگ، مدل و سبک لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. توجه کنید لوستر انتخابی‌ جدید، به روز و زیبا باشد و در عین حال با چند مدل دکوراسیون هم خوانی داشته باشد تا اگر پرده و مبلمان‌ را عوض کردید، مجبور به تعویض لوستر نشوید.

اهمیت سادگی و استاندارد بودن لوستر


هنگام انتخاب لوستر حتما دقت کنید حباب‌ های استاندارد و تا جای ممکن ساده‌ ای داشته باشد. در واقع حباب‌ های لوستر باید طوری باشد که اگر خدایی ناکرده یکی از آنها شکست، نمونه مشابه آن قابل تهیه از بازار باشد و به خاطر آن مجبور به تعویض کل لوستر نشوید. یک دلیل دیگر برای سادگی حباب‌ ها هم اینکه نظافت و گردگیری آن ها راحت و بدون دغدغه باشد؛ خلاصه اینکه لوستر خوب لوستری است که هم تک و خاص بوده و هم اندازه و شکل حباب‌ هایش استاندارد و به روز باشد.

ارتفاع سقف مناسب برای نصب لوستر


توجه به ارتفاع و بلندای سقف هنگام انتخاب لوستر خیلی مهم است. اگر سقف پذیرایی‌تان بلند است، لوسترهای آویزدار و چند طبقه انتخاب خوبی برای منزل‌تان شماست و اگر سقف کم‌ارتفاعی دارید، پیشنهاد ما به شما تهیه لوستر سقفی است که هم کوتاهی سقف شما کمتر نشان داده شود و هم اینکه مزاحمت برای اهالی خانه ایجاد نکرده و تبدیل به یک مانع نشود و در ضمن زیبایی آن تحت‌ تاثیر فضای کم‌ارتفاع قرار نگیرد. در این میان کمک گرفتن از دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با لوستر در خانه‌‌های با سقف کوتاه روش بسیار خوبی برای تنظیم نور فضاست.

سقف‌ های گچ بری برای لوستر


اگر سقف اتاق نشیمن‌ شما گچبری شده و تزییناتی دارد، یک لوستر ساده و بدون شلوغی مناسب حال شماست؛ چون استفاده از یک لوستر خیلی پرکار در کنار تزیینات سقف باعث شلوغی بیشتر اتاق می‌ شود و شلوغی زیاد هم مساوی است با خستگی چشم و بالطبع خسته‌ کننده شدن دکوراسیون.

خرید لوستر برای اتاق خواب و آشپزخانه


انتخاب لوستر هایی که چوب در طراحی آن ها به کار رفته تناسب خیلی زیادی با فضای آشپزخانه و اتاق خواب دارد؛ چون در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هماهنگی لازم بین فضا و لوستر صورت می‌گیرد. نکته دیگر اینکه برای اتاق خواب لوستری انتخاب کنید که نور آن رو به سمت بالا باشد تا روشنایی کاملا ملایم به محیط خواب شما تابانده می‌ شود و برای آشپزخانه لوستری با شاخه‌ های رو به پایین تهیه کنید تا بیشترین نور ممکن به فضا برسد و امورات این قسمت حساس خانه با دقت و ایمنی لازم صورت پذیرد.

اهمیت انتخاب رنگ لامپ‌ های لوستر


انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ‌ های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نور پردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌ رنگ لوستر چشم‌ شما را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل‌ تحت تاثیر قرار نگیرد.

تعداد لوستر


اگر فضای پذیرایی‌ شما کوچک و جمع‌ و جور است باید لوستر را طوری انتخاب کنید که اندازه و میزان نور آن برای کل فضای کافی باشد اما اگر فضای پذیرایی‌ شما بزرگ و جادار است، کمک گرفتن از چند لوستر کوچک به جای یک لوستر بزرگ فوق‌ العاده زیباست.

تنظیم نور و روشنایی لوستر


روشنایی و نور کم یا زیاد هر دو به یک اندازه در فضای منزل اشتباه و ناراحت‌ کننده است. پیشنهاد می‌ کنیم از کلید های تنظیم‌ کننده نور برای لوستر استفاده کنید. با این کار هم به دلخواه می‌ توانید نور فضای‌ خود را زیاد و کم کنید و هم در مصرف برق صرفه‌ جویی می‌ شود.
advertising