روش های تغییر دکوراسیون به سبک مدرن

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/30
روش های تغییر دکوراسیون به سبک مدرن

با انجام چند تغییر ساده در دکوراسیون منزل خود را مدرن کنید


دکوراسیون داخلی با این که از نظر بسیاری از افراد کاری ساده و راحت است، اما باید بدانید که این کار همانند باقی مشاغل نیازمند تخصص و مهارت خاص خود است؛ بنابراین قبل از این که بخواهید خود دست به کار شوید با کمی مطالعه و دیدن نمونه‌ها و هم چنین نکات و ایده‌های دکوراسیون داخلی، آگاهی‌های مورد نیاز را کسب کنید. مسلما در مدت زمان کم به اندازه‌ی یک متخصص و طراح داخلی نمی‌توانید دست به چیدمان منزل بزنید، اما با این حال می‌توانید از ایده‌های ارائه شده الهام بگیرید.
روش های تغییر دکوراسیون به سبک مدرن

1.نور طبیعی و هوای تازه ورودی از پنجره


پنجره‌ها و بازشو‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل ایفا می‌کنند و می‌توانند یک دکوراسیون را تا حد اعلا بالا یا پایین ببرند. بازشو‌ها سبب ورود نور به داخل و دید و منظر به بیرون می‌شوند. در حقیقت حضور نور طبیعی در منزل بسیار مهم و اساسی است. بهتر است تا آن جا که می‌شود از نور طبیعی به جای مصنوعی بهره برید. زیرا نور مصنوعی به مرور بر روحیه و سلامتی شما تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی وجود تعداد بیشتر پنجره سبب سبکی فضا و هم چنین بزرگتر نشان دادن آن می‌شود و از ورود و خروج هوا تازه بهره ببرید. بنابراین سعی کنید به جای پوشاندن پنجره‌ها با پرده‌های ضخیم، از آن‌ها نهایت بهره را ببرید.

2.در تغییر دکوراسیون تقارن در قسمت هایی از منزل ایجاد کنید


با ایجاد تقارن در قسمت‌هایی از خانه (نه همه‌ی بخش‌ها) به خصوص بخش‌های اصلی، آرامش و احساس سکون را به فضای خود هدیه دهید.می‌توانید فضا را آرام‌تر جلوه داده و فضایی راحت‌تر برای ارتباط برقرار کردن ایجاد کنید. ذهن انسان تقارن را راحت تشخیص داده و با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم از این قانون غافل نشوید و در بعضی قسمت‌ها آن را به کار برید.

3.در تغییر دکوراسیون از قفسه‌ ها در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید


استفاده از قفسه به دو دلیل رخ می‌دهد: اول به دلیل کمبود فضا و نیاز به فضای بیشتر جهت انبار کردن و ذخیره کردن وسایل و دلیل دوم به نمایش گذاشتن دکوری‌ها و المان‌های قشنگ و جذاب در منزل. از طرفی قفسه جنبه‌ی جدید و زیباتری دارد و خود می‌تواند به طراحی و دکوراسیون داخلی فضا کمک کند. انتخاب متریال قفسه به عهده‌ی خود شماست. اگر حس کردید فضای شما مرده و بی روح شده است، می‌توانید از متریالی متضاد فضا بهره برده و حال و هوای فضا را بهبود بخشید.

4.در تغییر دکوراسیون با توجه به علایق شخصی خوداز طرح های جدید استفاده کنید


مسلما طراحی‌های تکراری و مشابه هیچ جذابیت و زیبایی برای شما نخواهد داشت. باید سعی کنید فضایی خلق کنید که در آن ردپایی از خود شما و ایده‌ها و المان‌های جدید باشد. دیدن فضایی خاص برای مهمانان نیز جالب توجه خواهد بود. در حقیقت بهتر است فضای شما انعکاسی از شخصیت خود شما باشد تا بتوانید در آن احساس راحتی و تعلق مکان داشته باشید. اگر در تشخیص این امر ضعیف هستید از یک متخصص و طراحی داخلی مشورت بگیرید تا بتواند به جای شما بهترین انتخاب‌ها را انجام دهد.

5.در استفاده از اکسسوری ها و وسایل تزئینی اعتدال را رعایت کنید


سعی کنید از شلوغ کردن و تعدد مبلمان و وسایل منزل پرهیز کنید. زیرا شلوغی بیش از حد فضا سبب سنگینی و در نتیجه ایجاد نوعی اغتشاش بصری می‌شود. این امر مخصوصا وقتی فضای کوچکی داشته باشید، بیشتر جلوه گر خواهد شد. از طرفی این مورد فضای شما را کوچک‌تر نشان خواهد داد.چیدمان ساده و مرتب فضا سبب ایجاد نوعی آرامش و تسلی خاطر خواهد شد. در حقیقت باید همیشه در نظر داشته باشید که خانه باید فضایی آرامش بخش بوده و مکانی برای استراحت شما بعد از یک روز کاری خسته کننده باشد.

6.در تغییر دکوراسیون مبلمان را متناسب با سبک منزل انتخاب کنید


انتخاب و خرید مبل یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل است. می‌توان گفت که مبلمان شما نقطه‌ی کانونی فضای نشیمن شما بوده و چشم گیرترین بخش این فضا است. انتخاب مبلمان باید بر حسب فضا، ابعاد و سبک طراحی شما باشد. اگر فضای کوچکی دارید با انتخاب یک کاناپه‌ی خانوادگی بزرگ از به کاربردن مبل‌های متعدد پرهیز کنید. انتخاب رنگ مبل نیز بسته به طراحی شما خواهد داشت. اگر فضای بی روحی دارید با انتخاب یک رنگ متضاد و تند، به محیط انرژی بخشید. هم چنین وجود کوسن‌ ها را جدی بگیرید. گاهی با انتخاب رویه‌های مناسب برای آن‌ها می‌توانید تاثیر شگرفی بر محیط بگذارید.مبلمان ضروری ترین وسایل در فضای اتاق نشیمن هستند بنابراین بهتر است برای طراحی اتاق نشیمن از مبلمان مدرن نظیر مبلمان ال و مبلمان نیمه ال و … استفاده کنید و مبلمان را به شیوه ای کاربردی در فضای اتاق نشیمن بچینید.

7.نور پردازی منزل خود را به درستی انتخاب کنید.


لوستر یکی از مهم‌ترین المان‌های فضاست که باید در انتخاب آن دقت کنید. سعی کنید از سبک مورد طراحی خود پیروی کرده و بهترین گزینه را بر مبنای آن به کار برید. گاهی لوستر به کار رفته خود می‌تواند به عنوان عنصر دکوری تلقی شده و نقطه‌ی عطف فضا باشد. نکته‌ی مهم دیگر میزان روشنایی لوستر شماست. با توجه به متراژ و میزان نور مورد نیاز راجع به این مورد تصمیم گیری کنید. اگر روشنایی محیط بیش از اندازه زیاد باشد شبب خستگی چشم شما می‌شود. این امر در مورد فضا‌های کم نور نیز به صورت کسل کننده بودن ظاهر خواهد شد؛ بنابراین نورپردازی شما حتما باید به صورت اصولی صورت پذیرد.

8.تغییر در دکوراسیون اتاق نشیمن


محبوب ترین اتاق در هر خانه ای اتاق نشیمن است و شما می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی این بخش از منزل از دکوراسیون های کلاسیک و مدرن استفاده کنید.اتاق نشیمن فضایی از خانه است که همه آن را می بینند و از روی دکوراسیون این قسمت درباره قسمت های دیگر نیز قضاوت می کنند بنابراین بهتر است در هنگام طراحی داخلی این قسمت از منزل حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.برای طراحی داخلی اتاق نشیمن سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این سبک های دکوراسیون ویژگی های خاص خودشان را دارند. در طراحی دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن از رنگ های خنثی نظیر سفید و بژ و خاکستری و مشکی و توناژهای مختلف رنگ قهوه ای استفاده می شود.اتاق نشیمن با سبک مدرن می تواند دارای فضایی خنثی و تک رنگ و به دور از هر گونه تزیینات اضافی باشد و این سبک دکوراسیون همچنین باعث می شود تا فضای اتاق نشیمن شما بزرگ تر به نظر برسد بنابراین بهتر است برای طراحی داخلی اتاق نشیمن در آپارتمان ها و خانه های کوچک از این سبک طراحی داخلی استفاده کنید.

9.تغییر دکوراسیون آشپزخانه


شاید تغییر دکوراسیون آشپزخانه کمی سخت و پرهزینه باشد اما اگر دوست دارید فضای دکوراسیون آشپزخانه ی خود را تغییر دهید با تغییر دیوار بین کابینت خود می توانید ظاهر آشپزخانه شما را تغییر دهید حتی برای این تغییر می توانید از برچسب های تزئینی نیز استفاده نمایید و ظاهر منحصر به فردی به آشپزخانه ی خود ببخشید.

10.تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی


قطعا مناسب‌ترین گزینه برای تغییر سرویس بهداشتی، تعویض آینه و جاصابونی است. این تعویض از آن تغییراتی است که بهتر است سالی یک‌بار انجام شود. وسایل تزیینی کوچک هم فضای سرویس بهداشتی را متفاوت خواهد کرد اما به خاطر داشته باشید هر چه تعداد این وسایل بیشتر و کوچک‌تر باشد، فضا شلوغ‌تر خواهد شد.

11.تغییر دکوراسیون حمام


در تغییر دکوراسیون حمام قفسه‌بندی کنجی از دیوار حمام به شما کمک می‌کند تا هم سروسامانی به حمام بدهید و هم رنگی به این فضا ببخشید. حضور وسایل بهداشتی با ظرف‌های رنگی در یک قفسه سفید حسی از تمیزی را در فضای حمام به وجود می‌آورد. مناسب‌ترین رنگ برای حمام سفید است؛ چرا که این رنگ بیش از سایر رنگ‌ها آلودگی‌ها را نشان می‌دهد. یکی از دیگر وسایل جانبی حمام پرده‌های ضد آب است. چه بهتر که این پرده‌ها هر شش ماه یک‌بار تعویض یا ضدعفونی شوند.
advertising