انواع کاغذ دیواری های سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/02
انواع کاغذ دیواری های سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزلدر دکوراسیون داخلی، دیوارها از اجزایی هستند که نحوه دکور کردن آنها تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون کلی خانه شما دارد، اینکه دیوارها چه رنگی داشته باشند، از چه متریالی برای دکور آنها استفاده شود و یا چه طرحی بر روی آنها زده شده باشد نکات بسیار مهمی هستند که در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی همواره راهکارهای پرهزینه بسیارند، اما اینکه با اندک هزینه‌ای بتوانید یک تغییر محسوس و بزرگ را ایجاد کنید یک هنر است! برای این منظور کاغذدیواری یکی از بهترین متریالی است که می‌توانید توسط آن تغییر خوشایندی را ایجاد کنید.این کاغذ دیواری ها دارای تنوع بالایی در طرح و نقش هستند. تقریبا هر تصویری با کیفیت بالا را می توان روی این کاغذ دیواری ها چاپ نمود. قیمت آن ها بسته به طرح و جنس کاغذ شما می تواند متغییر باشد. قیمت های ذکر شده برای هر یک متر دیوار است. به طور کلی کاغذ دیواری های سه بعدی به دو دسته تقسیم می شوند:
انواع کاغذ دیواری های سه بعدی در دکوراسیون داخلی منزل

کاغذ دیواری های رولی


کاغذ دیواری هایی است که به صورت رولی با متراژ مختلف عرضه می شود و دارای طرح های سه بعدی مانند انواع سنگ و یا اشکال هندسی است. این کاغذ دیواری های رولی مانند همه کاغذ دیواری ها دارای طرح های کوچکی است که در طول کاغذ دیواری تکرار می شود که در این مورد طرح ها به صورت سه بعدی است.طرح های کاغذ دیواری سه بعدی رولی معمولا گل، سنگ یا چوب است. شما می توانیدبرای دیوار پشت تلویزیون یا دیوار بالای شومینه از این طرح استفاده نمایید. ازآن جایی که ممکن است استفاده ازسنگ واقعی دشوار یا پرهزینه باشد؛ می توان از کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ استفاده کرد.

کاغذ دیواری پوستر


که به کاغذ دیواری سه بعدی نام برده می شوند در واقع پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری است که دارای تصاویر بزرگ و واحدی مانند ساحل، جنگل، گل، احجام هندسی و غیره است .

پوستر دیواری سه بعدی


این دسته از کاغذ دیواری ها را می توان به دو دسته پوستر دیواری آماده و پوستر دیواری سفارشی تقسیم کرد. در هر دو دسته واحد اندازه گیری بر حسب مترمربع می باشد و در واقع از تکه های عمودی تشکیل شده اند که در کنار هم قرار گرفته و تشکیل یک شکل واحد را ایجاد می کنند.

پوستر دیواری آماده


این نوع پوستر دارای اندازه های استانداردی است که به صورت یک تکه، دو تکه، چهار تکه و هشت تکه عرضه می شوند که بر اساس ابعاد دیوار یکی از این محصولات را که اندازه یا بزرگ تر از دیوار شما است را خریده و در هنگام نصب مقدار اضافه آن بریده می شود.

پوستر دیواری سفارشی


در این نوع پوستر دیواری بر اساس اندازه دیوار شما چاپ و تولید می شود که اصولا بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو با عرض یک متر توسط دستگاه تخصصی چاپ شده و طول و عرض آن دقیقا به اندازه دیوار شما خواهد بود. هم چنین هیچ قسمتی از طرح بریده و ناقص نمی شود. نکته قابل توجه در مورد پوستر دیواری سه بعدی این است که هر دو گروه قابل شستشو و بوده و بر روی دیوار چسبیده می شوند.

نکات مهمی در استفاده از کاغذ دیواری ها و پوستر های سه بعدی :


1.تصاویر مورد استفاده باید با سبک دکوراسیون شما هم خوانی داشته باشند. به طور مثال نباید در منزلی که طرح کلاسیک کار شده از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح مدرن و اشکال هندسی استفاده نمود.
2.نوع کاغذ و چاپ آن نیز اهمیت دارد. عکس هایی برای چاپ استفاده می شوند باید دارای کیفیت بالا باشند. معمولاً عکس های بالای 100دی پی آی می توانند تصویر خوبی را روی یک دیوار معمولی ارائه دهند.
3.عوامل مختلفی در چاپ بهتر عکس ها موثر هستند. از جمله نوع چاپ گر و برند آن به نحو چشم گیری در کیفیت چاپ تاثیر می گذارند.
4.نوع رنگ مورد استفاده نیز از مهم ترین عوامل کیفیت های متفاوت کاغذ دیواری ها و پوسترهای سه بعدی است. رنگ ها باید به قدری زیبا و طبیعی جلوه کنند که که تفاوتی با واقعیت تصویر نداشته باشد.
5.برای استفاده از پوستر دیواری بهتر است یک فضای بزرگ و پر نور را در نظر بگیرید و متناسب با محیط طرح را انتخاب کنید. مثلا برای مکان هایی که به مدت طولانی و برای استراحت در آن هستید طرح هایی تک با فضای خالی مناسب تر از طرح مناظر طبیعی و شلوغ است. اگر از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح شلوغ که به محیط عمق می دهد استفاده کردید، سایر عناصر دکوراسیون مانند پرده و مبلمان و فرش باید ساده انتخاب شوند.
6.از آن جا که در این نوع کاغذ دیواری ها، طرح روی دیوار تکرار شونده نیست، نباید ساعت و تابلو و تلویزیون روی آن دیوار نصب شود. اگر خواستید مبلمان را جلوی آن دیوار قرار دهید باید این نکته را در نظر داشته باشید که جلوی طرح پوستر را نگیرد.
7.در مکانی که از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده می شود، نورپردازی دکوراسیون بسیار مهم است . با نور درست و فضای اطراف مبلمان، کاغذ دیواری تا حد بسیار زیادی می تواند سایز اتاق را افزایش دهد، زیرا تصاویر چنان قدرتمند هستند که یک توهم ایجاد می کنند، به طوری که شما می خواهید تصاویر را لمس کنید.

نصب کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر های دیواری سه بعدی


برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی ابتدا باید زیرسازی دیوار انجام شود و عیوب دیوار برطرف شود. سپس با چسب مخصوص و برش هایی که در آن نقوش کاغذ ها جفت و جور باشد کار نصب انجام می شود. این یک کار تخصصی است که بهتر است نصاب حرفه ای با ابزار و تجربه لازم انجام دهد. مهم ترین نکته در نصب کاغذ دیواری سه بعدی این است که طرح ها با دقت و به طرز صحیح کنار هم قرار بگیرند و درز بین کاغذ ها مشخص نشود، اما این نکته در مورد تصاویر سه بعدی اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که کاغذ ها حتی به اندازه چند میلی متر جا به جا شوند، در طرح سه بعدی به چشم می آید و طرح به هم می ریزد. به طور کلی نصب کاغذ دیواری پوستری ظرافت بیش تری را نسبت به کاغذ دیواری های معمولی می طلبد و باید در هنگام نصب تا حد امکان از متر لیزی استفاده شود.

مزایا استفاده از کاغذ دیواری های سه بعدی


استفاده از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های سه‌بعدی می‌تواند یکنواختی را از فضای شما گرفته و دیوار مورداستفاده را تبدیل به یک نقطه کانونی در فضای شما کند که تمام توجه به سمت آن جلب شود. این نوع از کاغذهای دیواری به فضای شما بعد داده و به دلیل خطای دیدی که ایجاد می‌کنند، می‌توانند منجر به تحول در فضای داخلی شما شوند.کاغذدیواری‌های سه‌بعدی در انواع طرح‌های متفاوت تولید شده‌اند و بر حسب سلیقه می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید؛ این نوع از کاغذهای دیواری اگر درست انتخاب شوند می‌توانند فضایی غیر واقعی را برای شما به گونه‌ای ایجاد کنند که واقعاً خود را داخل آن ببینید.
advertising