طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب های کوچک

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/26
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب های کوچکبا راهنمایی ها و تکنیک های طراحی مناسب، می توانید اتاق خواب خود را به یک فضای دنج و رویایی تبدیل کنید. از راه حل های هوشمندانه طبقه بندی تا مبلمان چند عملکردی، این ایده های عالی می توانند روح تازه ای به زندگی شما ببخشند.درست است که اتاق خواب‌ های کوچک فضای کمتری دارند، اما کمبود جا لزوما به‌ معنی بدریخت‌ شدن اتاق نیست. جالب است بدانید که حتی اتاق خواب‌ های کوچک نیز می‌ توانند از لحاظ زیبایی‌ شناسی با چیدمان‌ های اتاق‌ خواب‌ های عریض‌ و طویل رقابت کنند. برای این که اتاق خواب کوچک‌ شکوه خیره‌ کننده‌ ای به‌ خود بگیرد، می‌ توانید از ترکیب سرمه‌ ای، کرم و خاکستری استفاده کنید.استفاده از فضای بالاسر تخت خواب برای ذخیره سازی، یک راه هوشمندانه است تا از تمام فضای خود استفاده کنید. با استفاده از این راه ساده، فضای مورد نظر می تواند به عنوان میز کنار تخت و قفسه کتاب مورد استفاده قرار بگیرد.
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب های کوچک

اجازه دهید نور به داخل بیاید و از پنجره استفاده کنید


این تخت به جای آن که فضای وسط اتاق را اشغال کند، در انتهای این اتاق کوچک قرار داده شده. پرده ها برای ایجاد حریم خصوصی و جلوگیری از نور روز ساخته شده اند، و پنجره در هنگام صبح، نور بسیار خوبی برای مطالعه به اتاق وارد می کند.برای بیشترین استفاده از نور طبیعی و احساس دلبازی در یک فضای کوچک، از پنجره استفاده کنید. برای حفظ حریم خصوصی، از پرده های غلتکی ساده و یا پانل های صاف توری استفاده کنید.

با آینه چشم را گول بزنید


ایجاد توهم فضا با استفاده از آینه یک ترفند کلاسیک است که همیشه جواب می دهد. یک دیوار پر از آینه به صورت بصری فضا را دو برابر می کند، که برای اتاق های کوچکتر مناسب است.این آینه کارش را به شیوه خاص خودش انجام می دهد و موقعیت مکانی بالای آن باعث می شود که حس ظرافت و زیبایی داده شود و لوازم اتاق، شیک و مدرن به نظر برسند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک رنگ‌ های خنثی


شاید فکر کنید که رنگ‌ های خنثی در اتاق خواب خسته‌ کننده‌ اند، اما سخت در اشتباهید! اگر طیف رنگ‌ ها را محدود تر کردید، می‌ توانید جذابیت اتاق را با مثلا یک قالیچه‌ ی طرح‌ دار بالا ببرید. فقط در استفاده از نقش‌ و نگار محتاط باشید تا فضا ی کوچک اتاق به شلوغی نزند. همچنین می‌ توانید پای تخت‌ یک پتوی تا شده با رنگ متضاد رو تختی پهن کنید تا جلوه‌ ی اتاق گیراتر شود.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک طرح‌ های درشت و توی چشم


حتی در اتاق خواب‌ های کوچک نیز می‌ توانید یک طرف دیوار را، ترجیحا در سمت سر تخت، از کاغذ دیواری‌ طرح‌ درشت استفاده کنید، اما بقیه‌ ی دیوار ها را از لحاظ طرح و رنگ تا حد امکان ساده و ملایم کار کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک طرح‌ های راه‌ راه


در راه‌ راه‌کردن دیوارها باید با احتیاط عمل کنید. دیوار های راه‌ راه می‌ توانند درصورت استفاده از رنگ‌ های خنثی و خلوت نگه‌ داشتن محیط، انتخاب مناسبی باشند. اما اگر طرفدار طرح راه‌ راه هستید و در عین حال نمی‌ خواهید که راه‌ راه‌ ها خیلی توی چشم بزنند، می‌ توانید طرحی را انتخاب کنید که رنگ راه‌ راه‌ هایش نزدیک به‌ هم باشند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک رنگ‌ های جیغ


خیلی جالب نیست که در اتاق خواب‌ های کوچک فقط از رنگ‌ های روشن و خیلی ملایم استفاده کنید. در عوض کمی استفاده‌ ی جسته‌گریخته از رنگ‌ های جیغ یا متضاد هایی مثل سفید و مشکی کمک می‌ کند که فضای اتاق گرم‌ تر به‌ نظر برسد. پس اگر سلیقه‌ شما اجازه می‌ دهد، دلیلی ندارد که از انجام این کار بترسید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک خاکستری


خاکستری رنگ ملایمی است که در ترکیب با یک فرش پررنگ یا مثلا یک لوستر خلاقانه، چشم‌ نوازتر می‌ شود و دیگر کسل‌ کننده نخواهد بود. همان‌ طور که در تصویر بالا مشاهده می‌ کنید، سر تخت از جنس پارچه‌ ی مبلی مخمل است و در زمینه‌ ی سفید و خاکستری اتاق نمای مجللی دارد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک سفید


حتی اتاق‌ خواب‌ هایی که رنگ غالب‌ آن ها سفید است نیز می‌ توانند با اضافه‌ کردن فقط یک رنگ زنده و پررنگ جان بگیرند. وقتی زمینه‌ ی اتاق سفید و ساده باشد، به‌ راحتی می‌ توانید از رو تختی یا قالیچه‌ ی طرح‌ دار استفاده کنید و نگران شلوغ به‌ نظر رسیدن محیط نباشید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک سبک وینتج


وینتِج به سبکی گفته می‌ شود که در دوران قدیم باب بوده و مجددا فراگیر شده است. اضافه‌ کردن حال‌ و هوایی قدیمی این سبک به اتاق خواب کار خیلی سختی نیست. مثلا می‌ توانید به‌ جای پا تختی از یک صندوق عتیقه استفاده کنید. دیوار ها را هم می‌ توانید با نقشه‌ های کهنه یا گلدوزی‌ ها و گیاهان خشک‌ شده‌ ی قاب‌ گرفته تزئین کنید. حتی بعضی‌ ها برای این که رنگ‌ و بوی خاطره‌ انگیز تری به فضا ببخشند، از اشیای عتیقه‌ ای مانند درهای قدیمی و فرسوده روی دیوارها استفاده می‌ کنند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک سبک سنتی انگلیسی


سبک سنتی انگلیسی لزوما شلوغ‌ پلوغ نیست. فقط کافی است طیف رنگی اتاق را محدود تر کنید و وسایل‌ و تزئیناتی به‌کار ببرید که هماهنگ با این سبک باشند. تخت‌ هایی که سرشان حالت مبلی دارد، به‌دلیل اینکه درمورد انتخاب پارچه‌‌ ی سر تخت حق انتخاب دارید، معمولا گزینه‌ ی مناسبی برای این سبک محسوب می‌ شوند. ضمنا برای اینکه اتاق بزرگ‌ تر به‌ نظر برسد، می‌ توانید از جادوی آینه‌ های دیواری کمک بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک با سبک روستایی


حال‌ و هوای سبک روستایی بسیار مناسب اتاق‌ خواب‌ های متراژ پایین است. سقف چوبی و تزئینات نماچوبی بارزترین ویژگی این سبک به‌شمار می‌ روند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک کمدها و قفسه‌ های توکار


هرقدر اتاق خواب کوچک‌ تر باشد، کمدها و قفسه‌ ها نیز به‌ همان نسبت فضای فشرده‌ تری خواهند داشت. اما برای اینکه حتی در متراژ پایین نیز کمد و قفسه‌ی کافی داشته باشید، می‌توانید در فضای طرفین تخت‌ از کمدها یا قفسه‌ های توکار استفاده کنید. اگر امکان اجرای قفسه‌ ی توکار وجود ندارد، حداقل کمد یا قفسه‌ ای انتخاب کنید که ابعادش با اندازه‌ ی اتاق بخواند.
advertising