طراحی دکوراسیون مغازه

مد و زیباییدکوراسیون

- 98/01/02
طراحی دکوراسیون مغازهدکوراسیون مغازه یا دکوراسیون فروشگاه عامل بسیار مهمی جهت جذب مشتریان است. نحوه طراحی مغازه ارتباط مستقیمی با نوع، تعداد و ابعاد محصولات و متراژ مغازه دارد. در مغازه های کوچک همانند مغازه شال و روسری و یا فروشگاه پوشاک زنانه که تنوع بسیاری از محصولات وجود دارد، می بایست از تمامی فضاها به صورت بهینه استفاده نمود. در این نوع مغازه ها می توان در فضاهای غیر قابل استفاده از کمد و کشو های بازشو و یا در برخی موارد از آینه استفاده نمود. در واقع یک دکوراسیون ایده آل آن دکوری است که علاوه بر زیبایی از فضای داخلی به صورت بهینه استفاده کرده باشد.
طراحی دکوراسیون مغازه
بیان این نکته نیز ضروری است طراحی مغازه با طراحی داخلی فضاهای مسکونی و اداری کاملا متفاوت است چرا که علاوه بر راحتی فروشندگان، راحتی مشتریان نیز باید در نظر گرفته شود.
دکوراسیون مغازه یا فروشگاه به دو قسمت دکوراسیون داخلی مغازه و طراحی ویترین مغازه تقسیم می شود که طراحی ویترین مغازه اولین مرحله جهت جلب توجه مشتری می باشد و بعد از ورود مشتری به داخل مغازه این دکور است که باعث می شود علاوه بر زیبایی، مشتریان بتوانند به راحتی از محصولات دیدن کنند. طراحی دکور مغازه عموما شامل استانداردهای اولیه است که در اکثر طراحی ها باید لحاظ شود اما در برخی موارد طراحی می تواند علاوه بر رعایت اصول استاندارد ها کمی فراتر رفته و نیازهای آتی مشتریان را در نظر بگیرد. در طراحی دکور مغازه پوشاک زنانه, دکور مغازه باید به گونه ای باشد که با هدف جلب توجه خانم ها طراحی شده باشد. در این نوع طراحی دکور مغازه بهتر است از رنگ های زنانه، نور پردازی ملایم و المان های دیگری که مورد توجه خانم ها است استفاده شود. در کل باید گفت طراحی همانگونه که اجناس را بر اساس سلیقه مشتریان در ویترین می چینیم می بایست بر اساس سلیقه مشتریان انجام شود.

مراحل طراحی مغازه شامل ایده پردازی, طراحی دکور مغازه, ساخت و اجرا می باشد. در مرحله ایده پردازی, تمامی نیازهای فروشندگان و مشتریان (چه از بیرون و چه مشتریان داخل فروشگاه) در نظر گرفته خواهد شد، سپس در مرحله طراحی, این ایده ها توسط نرم افزار های سه بعدی شبیه سازی شده و پس از اعمال اصلاحات مراحل ساخت و اجرای دکور مغازه آغاز خواهد شد. (شایان ذکر است با توجه به سابقه اجرایی این مجموعه, در مورد فضای مورد نظر حداقل چند طرح پیشنهادی وجود خواهد داشت.)
از آنجایی که مغازه محلی برای کسب درآمد است و نمی توان آن را برای مدت طولانی بسته نگاه داشت، لذا اجرای دکور باید در کمترین زمان اجرا شود. به همین منظور تمامی مراحل تولید در کارگاه دکودات صورت می گیرد و پس از مرحله تولید, مرحله نصب و اجرا آغاز می شود.

دکوراسیون فروشگاه فقط بدین معنا نیست که شما یک مغازه زیبا داشته باشید بلکه علاوه بر زیبایی, می بایست راحتی مشتریان نیز در نظر گرفته شود. امروزه در طراحی دکوراسیون مغازه از راحتی مشتری نیز فراتر رفته و با تحلیل رفتارهای آنان سعی دارند که به گونه ای دکوراسیون فروشگاه را طراحی کنند تا بتوانند نیازهای آتی مشتریان را مرتفع سازند. به عنوان مثال با بررسی رفتار صد مشتری در می یابند که عده زیادی از آنان علاه بر خرید کفش، جوراب نیز خریداری می کنند و این اطلاعات کمک بسیار ارزنده ای برای طراحی مغازه است تا چیدمان محصولات به درستی صورت پذیرد.
advertising