بازار رضا مشهد با طولی بیش از یک کیلومتر

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/10/05
بازار رضا مشهد با طولی بیش از یک کیلومتربازار رضا مشهد از قدیمی ترین مراکز خرید مشهد است که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد. تاریخچه بازار رضا مشهد به سال 1365 برمیگردد و دلیل تأسیس این مجتمع تجاری تخریب اطراف حرم برای توسعه آن بود . غرفه های بازار رضا به مغازه دارانی واگذار شد که مغازه های آن در بخش های تخریب شده قرار داشت و اینکه به این طریق دسترسی زائرین به بازار و همچنین خرید راحت تر است.

از ویژگی های بارز بازار رضا مشهد طول آن است که به بیش از یک کیلومتر میرسد.تعداد زیادی از هتل های مشهد اطراف بازار رضا قرار گرفته اند و این بازار را به یکی از شلوغ ترین بازارهای مشهد تبدیل کرده اند .

مجتمع بازار رضا از میدان بیت المقدس شروع می شود و پایان آن به میدان هفده شهریور می رسد و از هر دو میدان ورودی دارد و طویل بودن آن از ویژگی های ساختاری منحصر بفردش است.
عبور از این بازار طولانی با دیدن مغازه ها و اجناس مختلف سبب میشود که گذر زمان را متوجه نشوید و از این همه تنوع لذت ببرید.بازار رضا به دلیل نزدیکی به حرم مطهر مورد توجه اکثر زائران است، و هر آنچه را نیاز داشته باشند در این بازار می توانند تهیه کنند.
بازار رضا مشهد با طولی بیش از یک کیلومتر
دو طبقه بازار رضا در مشهد به کسب و کار های تقریبا متفاوتی مشغول هستند.بازار رضا در 2 طبقه همکف و فوقانی با طول 960 متر و عرض 33 متر با 1711 واحد تجاری ایجاد شده و شامل تاسیسات، انتظامات، آبخوری، اطلاعات، ‌نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌باشد.

در طبقه ی اول آن شما با فروشگاه های بسیار با کالاهای متنوع مانند جانماز، مهر و تسبیح، عطر مشهد روبه رو هستید که به عنوان تبرک و سوغات از شهر مقدس مشهد انتخاب های خوبی هستند.
علاوه بر این ها انواع پوشاک، وسایل تزئینی، انگشترهای فیروزه، زعفران، زرشک، خشکبار و ادویه جات را می توان در طبقه اول بازار امام رضا مشهد تهیه کرد. همچنین یکی دیگر از مهمترین سوغاتی های این بازار چادر نمازهای زیبای آن هستند.

در طبقه دوم کارگاه هایی مشغول به ساخت صنایع دستی ،فیروزه تراشی، طلا سازی و گلدوزی هستند. شما می توانید این کارگاه ها را از نزدیک ببینید و هر نوع سفارش ساخت را به آن ها بدهید.
همچنین در طبقه دوم مغازه هایی مشغول به خرید و فروش زعفران و خشکبار هستند و شما برای تهیه مایحتاج خود به این طبقه مراجعه کنید.

همچنین در اطراف بازار رضا مغازه های بسیاری مشغول به فعالیت هستند که شما میتوانید علاوه بر خرید از پاساژ به این فروشگاه ها هم رجوع کنید و سوغاتی ها و خرید های متنوعی داشته باشید.
advertising