روستای زشک یکی از بهترین مناطق ییلاقی مشهد

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/27
روستای زشک یکی از بهترین مناطق ییلاقی مشهد

روستای زشک مشهد


روستای زشک مشهد یکی از مناطق تفریحی خراسان می باشد که اسم این روستا برگرفته از چشمه های آن می باشد به این معنی که زو اشک و در واقع برگرفته از چشمه های جوشان می باشد.روستای زشک در 30 کیلومتری جنوب غربی مشهد (شاندیز) قرار دارد.این روستا با آب و هوای مناسب توانسته گردشگران زیادی به خود جذب کند برای همین خوبی آب و هوا و طبیعت زیبایی که دارد در تابستان ها . جمعیت این روستای از 2170 نفر به 8000 هزار نفر هم میرسد.
روستای زشک یکی از بهترین مناطق ییلاقی مشهد

دیدنی های روستای زشک


روستای زشک از نظر اب و هوا بسیار مناسب می باشد. روستای زشک رودخانه دائمی دارد که از جنوب این روستا عبور میکند و در اطراف ان برای استراحت و تفریح بسیار مناسب می باشد همچنین وجود باغ های میوه در این روستا که محصولاتی چون آلبالو و گیلاس دارند توانسته این روستا را به منطقه تفریحی مشهد مقدس بیرون بیاورد.در باغ های زشک، میوه های تابستانی با بهترین کیفیت به عمل می آید. آلبالو، گیلاس، زردآلو و هلوی زشک معروف است. اگر به این جا سفر کردید، حتما از میوه های نوبرانه تابستانی این روستا بخرید.

وجود تله کابین در این روستا هم برای تفریح و جذب بیشتر گردشگر و خانواده برای تفریح بیشتر شده است.این روستا دارای کوه های بلند و مخصوص کوهنوردی می باشد که علاقه مندان به کوه نوردی می توانند برای ورزش و کوهنوردی به روستای زشک بروند .

روستای زشک مشهد یکی از بهترین مناطق ییلاقی مشهد می باشد که همچنین در این روستا بازار محلی هم وجود دارد و گردشگرانی که قصد خرید سنتی دارند می توانند خرید کنند

معماری روستای زشک


در زشک، هنوز هم می شود بافت تاریخی روستاهای کوهپایه ای خراسان را دید. خانه هایی با دیوارهای سنگچین و سقف های شیروانی، مشخصه بافت قدیمی این روستاهاست و زشک یکی از بهترین روستاهاست که هنوز هم می شود در آن خانه هایی از این دست دید. چنارهای تنومند و پرسایه دیگر دیدنی زشک است.
advertising