چگونه اعتیاد به خرید کردن یا شاپ هولیک را در خود کنترل کنیم

مد و زیباییسایر

- 97/08/18
چگونه اعتیاد به خرید کردن یا شاپ هولیک را در خود کنترل کنیم

کنترل خرید کردن و مقابله با شاپ هولیک


برای بیشتر ما اتفاق افتاده است که در اول ماه که حقوق خود را می گیریم به مراکز خرید می رویم و لباس و وسیله ای که دوست داریم را سریع می خریم و تمام پول خود را خرج می کنیم در حالی که بیشتر این وسایل را در طول سال استفاده نمی کنیم و دیگر پولی برای خریدهای ضروری باقی نمانده است.با رعایت چند نکته ساده می توان از این بیماری جلوگیری کرد.

1.قبل از خرید چیزی ، چند سوال از خود بپرسید.آیا واقعا به این وسیله احتیاج دارم؟بعد از خرید آن را کجا می گزارم یا آن لباس را کجا می پوشم؟می تونم دیرتر آن را بخرم؟ بعد از جواب دادن به این سوال ها و متقاعد کردن خود ، آن را بخرید.

2.سعی کنید در هنگام خرید پول های نو و درشت همراه خود داشته باشید.طبق تحقیقات انجام شده معمولا پول های کثیف و مچاله شده و خرد را راحت تر می توان خرج کرد تا پول های درشت و تمیز.در کل سعی کنید برای خرید از کارت اعتباری استفاده کنید تا پول.

3.در زمان خرید ، کفش پاشنه بلند خود ر ا بپوشید البته نه به خاطر اینکه زودتر خسته بشوید و به خانه برگردید.چون روانشناسان بر این باورند که زمانی که شما سعی در حفظ تعادل خود دارید ، خرید های معقول تری انجام می دهید.این روش بعد از کلاس های یوگا هم موثر است چون در آنجا شما زمان زیادی را صرف حفظ تعادل کردید.
چگونه اعتیاد به خرید کردن یا شاپ هولیک را در خود کنترل کنیم
4.گول تزیینات پر زرق و برق مغازه ها را نخورید.حتی موزیکی که در مغازه پخش می شود هم می تواند شما را به خرید بیشتر ترقیب کند.معمولا مغازه ها از رنگ های قرمز و سبز در دکوراسیون خود استفاده می کنند چون رنگ قرمز باعث توجه بیشتر و رنگ سبز باعث ایجاد حس پولداری در شما می شود.

5.هدف خود را مشخص کنید.اگر می خواهید کفش بخرید ، فقط به مغازه های کفش فروشی بروید و به مغازه های دیگر سر نزنید.این کار هم باعث خرید های اضافه می شود و هم باعث خستگی شما و مجبور می شوید سریع تر و با توجه کمتر کفش خود را خریداری کنید.

6.از دیگران نظرسنجی کنید.سعی کنید با کسی که به او اطمینان دارید خرید بروید و از او بخواهید قبل خرید هر وسیله ای نظر خود را بگوید.اگر تنها هستید از مردمی که برای خرید آمدند نظر بخواهید ولی سعی کنید از فروشنده ها نظر نخواهید چون هدف بیشتر آنها فروش محصول خود است.

7.برای ملاقات دوستان و وقت گذراندن ، قرار خود را در پارک ها ، کافی شاپ ها و موزه ها بگذارید.با این کار هم خرج کمتری می کنید و هم از قرار خود لذت بیشتری می برید.

8.اگر خرید شما ضروری نیست بهتر است تا فصل حراجی ها صبر کنید و هزینه ای که الان بابت خرید آن وسیله باید خرج کنید تا چند ماه دیگر به نصف یا حتی کمتر هم می رسد.
advertising