انتخاب رنگ فرش متناسب با دکوراسیون داخلی منزل

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/11/11
انتخاب رنگ فرش متناسب با دکوراسیون داخلی منزلدر هر فضای دکوراتیوی رنگ اولین و مهم ترین عنصر محسوب می شود، سبک، آهنگ و عملکرد یک فضا مستقیما با رنگ آن سروکار دارد. توجه به رنگ ها خانه شما را در ساده ترین حالت هم دکوراتیو می سازد و خوشبختانه امروزه گزینه های مختلفی برای کف پوش ها و فرش ها موجود است که دست شما را در انتخاب باز می گذارد.

تاثیر رنگ های مختلف فرش در دکوراسیون منزل


انتخاب رنگ همیشه با کاربری فضای مورد نظر در ارتباط مستقیم است. رنگ ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند: رنگ های سرد، رنگ های گرم و رنگ های خنثی. رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی و... فضایی با هیجان و پرانرژی، فعال و گرم به شما می دهد. این رنگ ها برای آشپزخانه ها یا نشیمن ها مناسب هستند. رنگ های سرد مانند سبز کمرنگ و آبی بیشتر برای اتاق خواب ها در نظر گرفته می شوند و رنگ های خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری در هر دو صورت کاربرد دارند چرا که می توانند به عنوان رنگ تکمیلی در کنار هر رنگی استفاده شوند، به همین دلیل برای هر اتاقی از خانه مناسب هستند.رنگی که برای کف انتخاب می کنید شاید توسط فضای خود اتاق به شما اجبار شود . اتاق کوچک و باریک یا اتاقی با سقف کوتاه مستلزم به کار بردن رنگ های خنثی می باشد تا فضایی دلبازتر در اختیار داشته باشید. اتاقی بزرگ با یک کفپوش تیره صمیمی تر و دلنشین تر خواهد بود.
انتخاب رنگ فرش متناسب با دکوراسیون داخلی منزل

تناسب رنگ فرش با کفپوش


فرش یا قالی شما بعد از تناسب با سبک خانه شما باید با رنگ کف اتاق همخوانی داشته باشد. وقتی کف اتاق را تیره در نظر گرفته اید، فرشی روشن می تواند روی آن جلوه داشته باشد. کفپوش، موکت و فرش های رنگ روشن باعث می شوند فضای خانه بزرگ تر و دلبازتر به نظر بیاید. پس اگر می خواهید اتاق نشیمن کوچک تان بزرگ تر شود یا دوست دارید اتاق پذیرایی تان بازتر به نظر برسد، می توانید از تاثیر این رنگ ها در منزل تان استفاده کنید.بر خلاف آنچه در مورد رنگ های روشن گفته شد، رنگ های تیره برای ایجاد فضایی دنج و صمیمی مناسب هستند. بنابراین چنانچه می خواهید اتاق خواب یا فضای کنار شومینه تان را به محیطی دلچسب و امن تبدیل کنید، بهترین گزینه استفاده از این دسته از رنگ ها (مثل قهوه ای و آجری) می باشد. یک فرش ایرانی یا یک گلیم سنتی با رنگ های گرم می تواند فضایی بی روح و سرد را به محیطی آرامش بخش تبدیل کند.

رنگ مناسب فرش برای اتاق نشیمن


برای انتخاب رنگ فرش مناسب برای نشیمن در نظر داشته باشید که فضای شما برای چه‌کاری بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد؟ اینکه شما کل فعالیت‌های روزانه خود را در نشیمن بگذرانید و یا فقط در زمان استراحت پا بر آن بگذارید دو مقوله جدا از هم بوده که می‌تواند در انتخاب رنگ متناسب به محدود شدن گزینه‌ها کمک کند. قطعاً اتاق نشیمنی که در آن تمامی فعالیت‌های روزمره صورت می‌گیرد بهتر است انتخاب رنگ فرش از میان رنگ‌هایی با تم خنثی و کمی تیره باشد؛ اما برای آن دسته از نشیمن‌هایی که تردد در آن‌ها کم است استفاده از رنگ روشن هیچ مانعی ندارد.

ست رنگ فرش با رنگ دکوراسیون


تمامی تجهیزات و وسایل دیگری که در خانه شما هستند می‌توانند بر انتخاب رنگ فرش‌هایتان اثرگذار باشند؛ بنابراین اگر وسایل دکوراسیون شما تکمیل هستند و شما قصد در خرید یک فرش دارید بهتر است رنگ انتخابی بارنگ دیگر وسایل شما هماهنگی داشته باشد، به رنگ مبلمان و پرده‌ها دقت کنید و رنگ فرش را متناسب با آن‌ها انتخاب کنید. یادتان باشد اگر در منزل خود کودک و یا حیوان خانگی دارید فرش‌هایی را انتخاب کنید که چرک و کثیفی را کمتر نشان داده و ترجیحاً رنگی تیره‌تر داشته باشند، چراکه شما هر هفته نمی‌توانید فرش‌های خود را بشویید!اگر از دسته افرادی هستید که هماهنگ کردن رنگ‌ها کمی برایتان دشوار است، بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید؛ این رنگ‌ها به‌خوبی با سایر وسایل شما هماهنگ شده و در آخر ظاهری زیبا خواهند داشت.

رنگ های مناسب برای فرش کدامند؟


رنگ‌هایی را انتخاب کنید که پس از مدت‌زمانی کوتاه شما را دل‌زده نکنند، برخی از رنگ‌ها پس از مدت‌زمانی حس خوشایندی در شما ایجاد نخواهند کرد، بهتر است در آن‌ها ترکیبات رنگی دیگری نیز یافت شود تا آن دل‌زدگی کمی تقلیل یابد. به‌طور مثال فرشی بارنگ تمام خاکستری پس از مدتی شمارا دل‌زده خواهد کرد، اگر تمایل به استفاده از فرش‌های خاکستری رادارید باید به ایجادتم های رنگی دیگر در فضای خود نیز دقت کنید تا این خنثی و سرد بودن بیش‌ازحد از خاکستری قابل‌چشم‌پوشی باشد، برای چنین رنگ‌هایی بهتر است زمینه رنگی فرش شما به‌جای استفاده از یکرنگ غالب از چندرنگ داخل خود داشته باشد.اگر از افراد وسواسی هستید که تمیز بودن هر جای خانه خصوصاً فرش‌ها برای شما اهمیت زیادی دارد از خرید فرش‌های روشن اجتناب کنید. همچنین استفاده از فرش‌های روشن برای مناطقی که دارای آب‌وهوای آلوده‌ای هستند و یا خانه‌هایی که افراد ساکن در آن‌ها با کفش در خانه تردد دارند به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

درست است که عده ای از ما طرفدار رنگ های سرد و روشن و عده ای دیگر علاقه مند به رنگ های گرم و تیره هستیم ولی باید توجه داشته باشیم که یک عامل معماری بسیار مهم برای ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش، برقراری توازن و اعتدال میان رنگ ها و کمک گرفتن از رنگ های خنثی نظیر سفید و طوسی و بژ است. تنها در این صورت است که چشم از دیدن مکرر یک فضا، به ویژه یک قسمت مهم از مبلمان که همان فرش است، خسته نمی شود.
advertising