استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی منزل

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/30
استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی منزلبرای اینکه طراحی دکوراسیون را با رنگ نارنجی شروع کنیم، باید اولین چیزی که در نظر می گیریم، ترکیبات رنگی متناسب با نارنجی باشد. نکته حائز اهمیت در مورد این طیف رنگی این است که برای شروع طراحی با نارنجی، لازم نیست که تمام المان های دکوراتیو اتاق و فضای داخلی مورد نظرتان را تغییر دهید. رنگ نارنجی می تواند در کنار ترکیباتی از قهوه ای، خاکستری، بژ و کرم، جلوه بسیار خوبی داشته باشد. این رنگ ها تقریبا در اکثر فضاهای دکوراتیو، جزو رنگ های اصلی هستند و به راحتی با هر سلیقه ای قابل تطبیق می باشند.

دکوراسیون نارنجی اتاق خواب


یکی از بهترین روش ها برای آنکه از رنگ های پاییزی الهام بگیرید و دکوراسیون اتاقتان را کمی گرم تر کنید، استفاده از چند وسیله جزئی به رنگ نارنجی یا آجری است. می توانید اتاق خوابتان را با تغییر جزئیاتی، به طور کامل متحول کنید. برای این منظور پس از انتخاب ترکیب رنگ غالب در اتاق از طیف خاکستری، کرم، یا قهوه ای، می توانید جزئیاتی از وسایل همچون بالش های روی تخت، پتوها، یا مبل کوچکی که کنار تخت خواب می گذارید را به رنگ نارنجی دربیاورید. تغییر رنگ این وسایل هزینه زیادی در بر ندارد و به این ترتیب می توانید با بودجه مختصری، به فضای اتاق خوابتان را گرما ببخشید.
استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی منزل

تغییر دکوراسیون با کاغذ دیواری نارنجی


از آنجایی که رنگ های نارنجی و آجری، تاثیر عمیقی در ترکیب بندی رنگ ها دارند و استفاده از آنها می تواند تحول زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد کند، بایستی در انتخاب کاغذ دیواری هایی که از این رنگ ها تشکیل شده اند جوانب لازم را در نظر بگیریم.با توجه به ویژگی هایی که این رنگ ها دارند، بهتر است تمام دیوارهای اتاق را با کاغذ دیواری های نارنجی رنگ نپوشانید، و تنها یکی از دیوارهای اتاق را به این رنگ اختصاص دهید. با این کار می توانید نقطه کانونی بسیار مناسبی در دکوراسیون ایجاد کنید و دیگر المان های دکوراتیو اتاق را بر اساس این رنگ بچینید.

انتخاب کفپوش نارنجی رنگ


می توانید با یک کفپوش نارنجی یا آجری رنگ، که روی زمین می اندازید، فضای اتاق را گرم کنید. این کفپوش ها با رنگ های خنثی و روشن موجود در محیط هماهنگی بسیار خوبی برقرار می کنند. کفپوش های نارنجی رنگ به تنهایی برای به کارگیری چنین رنگ هایی ایده آل هستند و تاثیرگذاری این رنگ ها را به اندازه کافی در دکوراسیون فراهم می کنند.

دکوراسیون پذیرایی به رنگ نارنجی


یکی از سریع ترین روش ها برای تغییر دکوراسیون اتاق، عوض کردن رنگ پرده ها است. اگر دوست داشته باشید در روزهای گرم و تابستانی، پنجره ها را باز بگذارید و پرده ها را کنار بزنید تا نور درخشان آفتاب، فضای اتاق را پر کند، پس حتما به استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی هم علاقه مند خواهید بود. برای اینکه چنین حسی را همیشه و در تمام فصول سال در محیط حفظ کنید، می توانید از پرده های نارنجی رنگ استفاده نمایید. علاوه بر اینکه استفاده از پرده ها به گرم شدن فیزیکی اتاق ها کمک می کند، داشتن رنگ گرمی همچون نارنجی نیز به ایجاد این حس گرما بخش کمک بیشتری می کند و در ضمن محیط را نیز صمیمانه تر می سازد.

رنگ آمیزی دیوارها به رنگ نارنجی


طیف های گسترده ای از رنگ نارنجی وجود دارد که می تواند برای رنگ آمیزی دیوارها مناسب باشد. بهترین رنگی که از طیف گرم نارنجی می توان برای این منظور استفاده کرد، نارنجی های روشن و پرانرژی هستند که تا حدودی مایل به قهوه ای و خاکی باشند. اما از به کارگیری نارنجی هایی که بیش از اندازه روشن هستند، پرهیز کنید زیرا آن حس گرمی که انتظار دارید را به خوبی در محیط ایجاد نمی کنند و تا حدودی حالت گچی و کدری را به وجود می آورند.

استفاده از وسایل منزل به رنگ نارنجی


آسان ترین راه برای استفاده از رنگ نارنجی در اتاق ناهار خوری این است که یکی از رنگ هایی را که می پسندید انتخاب کنید و یک یا دو دیوار را با آن رنگ آمیزی نمایید. نمی توانید نارنجی مورد علاقه تان را پیدا کنید؟ در تصاویر و نقاشی های مختلف و یا پارچه های رنگی رنگ های پیشنهادی زیادی وجود دارد. این طوری تطبیق دادن اثاثیهٔ مختلف با دکوراسیونتان هم راحت تر خواهد شد.

نارنجی و بژ ترکیب خاص پسندان


یک ترکیب نسبتا شیک و متفاوت در دکوراسیون شما می تواند همین ترکیب رنگ بژ با نارنجی باشد، این ترکیب در کنار یک رنگ سبز حالت تعادل و حس گرما را به خوبی برای شما ایجاد می کند و ترکیبی است که می تواند علاوه بر سنگین بودن اثر انرژی بخشی خود را نیز داشته باشد. اگر به دنبال یک ترکیب خاص و متفاوت و شیک می باشید پیشنهاد من به شما انتخاب این دو رنگ متفاوت برای دکوراسیون منزل تان است.

ترکیب گرما بخش نارنجی و قهوه ای


نارنجی و قهوه ای هر دو از طیف رنگ های گرم محسوب می شوند که ترکیب این دو با هم برای فضاهایی دنج بی نظیر می شود، این ترکیب برای فضاهایی که پویایی و حرکت در آن بیشتر است مثل آشپزخانه نیز دلچسب است.اما دقت داشته باشید که در ترکیب هایی این چنینی به دلیل ماهیت گرم هر دو رنگ باید حتما باید با رنگ سومی حس تعادل را در محیط ایجاد کنیم به طور مثل یک رنگ خنثی مثل : خاکستری یا نقره ای، همان طور که می بینید برای این ترکیب توانسته با انتخاب لوازم آشپزخانه سیلور(نقره ای) تعادل را در محیط ایجاد کند.

ترکیب منحصر به فرد نارنجی و سبز


نارنجی از آن رنگ هایی است که نیاز نیست شما یک خروار از آن را در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید تا تاثیر گذار باشد، اتفاقا بلعکس استفاده ی موردی از آن در فضا بیشتر تاثیر گذار خواهد بود. به طور مثال استفاده از این رنگ حتی در حد چند کوسن کوچک در فضای نشیمن و فضای شما را گرم و دلچسب می کند. ترکیب سبز و نارنجی همان رنگی است که برای داشتن فضای منحصر به فرد خود باید به سراغش بروید.

مشکی و نارنجی خیره کننده


اگر به دنبال یک ترکیب خاص و خیره کننده هستید این ترکیب همان ترکیب مورد نظر شماست. رنگ مشکی خاصیت خنثی دارد که نارنجی به آن یک تم و زمینه ی گرم و متفاوت می بخشد و فضا را از یک محیط ساکن و بی روح به یک محیط پویا و پر انرژی تبدیل می کند، امتحان کنید حتما مجذوبش می شوید.

ترکیب دوست داشتنی نارنجی و آبی


اصلا اسم اتاق کودک که میاید پشت بندش شادی و انرژی هم می آید، ترکیب بی نظیر و دوست داشتنی نارنجی و آبی همان ترکیبی است که که بچه های شما حتما شیفته اش می شوند و محال است اتاق خودشان را ترک کنند، پس اگر می خواهید گوله های انرژی خودتان را یک جا بند کنید از این ترکیب برای اتاقشان استفاده کنید که حتما موثر خواهد بود.

ترکیب ساده اما خاص با سفید و نارنجی


رنگ سفید از آن دسته رنگ های خنثی و ساده است که در عین سادگی بسیار خوش ترکیب و کار راه انداز است. اگر به دنبال یک ترکیب رنگ پر انرژی و دم و دست و ساده هستید این ترکیب برای فضای شما گزینه ی مناسبی است، برای ایجاد روحیه ی بیشتر در فضاهای سفید و نارنجی سعی کنید که میزان رنگ نارنجی نسبت به سفید بارزتر و ملموس تر باشد تا فضای شما انرژی بیشتری را منتقل کند.

ترکیب جسورانه ی قرمز و نارنجی!


قرمز و نارنجی ترکیبی است که انتخابش قطعا جسارت می خواهد! این ترکیب سراسر انرژی و گرما از آن ترکیب هایی است که خواب را از سر شما می پراند پس اگر از آن دسته افراد تنبل و خواب آلودی هستید که هیچ چیز شما را به وجد نمی آورد، قرمز و نارنجی ترکیبی است که در کمترین مدت شمامتحول می کند!
advertising