عطر و ادکلن های مناسب برای فصل زمستان

مد و زیباییاکسسوری

- 97/09/05
عطر و ادکلن های مناسب برای فصل زمستان

عطر و ادکلن مناسب زمستان


برای فصل زمستان استفاده از عطرها و رایحه های سنگین تر، قدرتمند تر و ماندگار تر، بیشتر توصیه می شود. اما دلیل اینکه استفاده از عطرهای ماندگار تر و قدرتمند تر برای فصل های سرد و مخصوصا فصل زمستان توصیه می شود چیست؟ در فصل های سرد و خصوصاً در فصل زمستان پوست خشک تر می شود و رطوبت و چربی خود را از دست می دهد. به دلیل خشکی پوست عطر زودتر اثر خود را از دست می دهد و رایحه آن از بین می رود. به همین علت توصیه می شود از عطرهای قدرتمند تر استفاده شود تا ماندگاری آن بیشتر باشد.در دنیای امروز عطرهای مختلف همانند لباس‌هایی که برای پوشیدن انتخاب می‌کنیم صرف‌نظر از تفاوت‌های زیادی که دارند تابع قوانین فصلی هستند و به عبارت دیگر گرما یا سرمای هوا و همچنین وجود رایحه گل‌های بهاری یا هر عامل دیگری که ناشی از تغییرات فصلی است می‌تواند بر شدت یا نوع رایحه‌ای که در محیط استشمام می‌کنید تاثیرگذار باشد.از این رو توصیه می‌شود که در انتخاب عطر، شرایط آب و هوایی و به عبارتی تغییرات فصلی را نیز مورد توجه قرار دهید.از آنجا که در فصل زمستان مولکول‌های ترکیبات الکلی فرار نبوده و تا حدودی ساکن و بی‌حرکت هستند، بنابراین معمولا در فصول سرد سال عطرها از ثبات بیشتری برخوردار خواهند بود.
عطر و ادکلن های مناسب برای فصل زمستان

افزایش بوی عطر و ادکلن در زمستان


راه حل در مورد افزایش ماندگاری عطر در فصل زمستان وجود دارد و آن هم استفاده از کرم های مرطوب کننده و چرب کننده (ترجیحا بدون بو یا کم بو) است. می توانید در قسمت هایی که قصد اسپری کردن عطر را دارید پوست را به کرم آغشته کنید و سپس عطر را بر روی آن اسپری کنید و با این کار ماندگاری عطر را افزایش دهید. البته اکیداً استفاده از عطر هایی که خود آن ها چرب هستند را پیشنهاد نمی کنیم. به این علت که این چربی ممکن است عوارض مختلفی برای پوست و سیستم عصبی بدن شما داشته باشند.

بهتر است برای این فصول از رایحه‌های ملایم و گرم که حاوی ترکیباتی چون ادویه‌های شرقی، عسل، وانیل، شکلات و قهوه و همچنین عصاره گل‌ها و گیاهان مختلف هستند، استفاده کنید.اغلب عطرهایی که حاوی این ترکیبات هستند نوعی احساس آرامش و اطمینان و دلگرمی را در افراد ایجاد خواهند کرد. فصل زمستان اغلب موجب ایجاد نوعی احساس افسردگی در افراد خواهد شد و براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده کمبود ویتامین در افراد مختلف در فصول سرد سال بشدت افزایش می‌یابد، بنابراین با رایحه‌ای که در محیط اطراف خود رایحه گرم و دلپذیر ایجاد کند، می‌توانید به آن تا حدودی بر این احساس ناخوشایندی که در وجود شما بوجود آمده است، غلبه کنید.اما اگر شما از جمله افرادی هستید که احساس می‌کنید رایحه عطری که می‌زنید را تنها برای مدت زمان کوتاهی می‌توانید استشمام کنید به شما توصیه می‌کنیم پیش از این که به قسمت مشخصی از پوست خود عطر را اسپری کنید، آن قسمت از پوست را کمی کرم بزنید.

انتخاب عطر و ادکلن های زمستانی با توجه به نوت آن ها


همانطور که احتمالا می دانید عطرها شامل سه نوت ابتدایی، نوت میانی و نوت اصلی (نوت پایانی) هستند. برای خرید عطر مناسب زمستان توجه به نوت اصلی بیش از همه مهم است. سنگین ترین و ماندگار ترین بخش یک عطر نوت اصلی آن است. بر خلاف آن نوت ابتدایی و میانی عطر به زودی محو می شوند و اثر آن ها از بین می رود. ساختار رایحه نوت اصلی بیشتر عطرهای زمستانی از سه رایحه رایج و متداول پچولی، وانیل و چوب صندل تشکیل شده است. اگر علاقه دارید بدانید از چه ساختاری از رایحه ها در نوت اصلی ادکلن های مختلف استفاده شده است.

استفاه از عطرهای زمستانی در فصول گرم سال اغلب با نتیجه مشابهی همراه نخواهد بود. شدت این نوع رایحه‌ها وقتی با سطح پوست بدن در تماس باشند افزایش خواهد یافت و از این رو می‌توان گفت که این نوع عطرها نمی‌توانند گزینه مناسبی برای فصول گرم سال باشند، البته براساس نظرسنجی‌های انجام شده عطرهای زمستانی یکی از پرطرفدارترین و خوش بوترین عطرها هستند.اگر بخواهید این نوع عطرها را در فصول گرم سال مورد استفاده قرار دهید بهتر است از آنها در ترکیب با نوعی رایحه دیگر استفاده کنید تا ثبات بیشتری داشته باشند.پس اگر به دنبال انتخاب یک عطر خوب زمستانی هستید بهتر است از رایحه‌های گرم ملایم انتخاب کنید که نه‌تنها می‌توانید از احساس گرمی آنها برای ایجاد نوعی احساس آرامش و اطمینان خاطر بهره گیرید، بلکه می‌توانید برای مدت زمانی طولانی از بوی مطبوع و ملایم این رایحه لذت ببرید.عطرهای با غلظت بالا مناسب فصل زمستان
استفاده از پرفیوم ها و ادو پرفیوم ها به علت ماندگاری بیشتر برای فصل های سرد توصیه می شود پیشنهاد ما در این قسمت این است که اگر قصد خرید یک عطر ماندگار برای فصل زمستان را دارید، بهتر است روی پرفیوم ها و ادو پرفیوم ها فکر کنید و به سمت ادو تویلت ها نروید. علت آن هم تفاوت میزان غلظت اسانس خالص رایحه در هر یک از این انواع محصولات است. غلظت اسانس عطر در ادو تویلت ها چیزی در حدود 5 درصد است، در حالی که این مقدار در ادو پرفیوم ها به حدود 15 الی 20 درصد و در پرفیوم ها به بالای 30 درصد می رسد. هدف از انتخاب غلظت بالاتر قدرت بالاتر عطر در میزان ماندگاری آن است. بیشتر عطر ها در فصل های سرد به میزانی که در فصل های گرم باقی می مانند قدرت ندارند.

در فصل زمستان می توانید رایحه هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری دارند و مدت بیشتری طول می کشد تا اثر آن ها از دست برود. در این بخش بهترین رایحه های زمستانی را به شما معرفی می کنیم.

رایحه های شیرین و خوراکی مناسب زمستان


رایحه های خوراکی و شیرین ماندگاری بیشتری در عطر ایجاد می کنند، به همین منظور یکی از بهترین انتخاب ها در فصل زمستان می تواند استفاده از این دسته از روایح باشد. البته می دانیم که ممکن است نگران زنندگی برخی از این رایحه های شیرین باشید، اما در نوت پایانی و اصلی این دسته از روایح با بویی ملایم تر و البته ماندگار تر رو به رو خواهید شد. از طرفی برای انتخاب رایحه های شیرین و خوراکی گزینه های زیادی در اختیار دارید و حتما می توانید گزینه ای مناسب با طبع و سلیقه خود پیدا کنید.

رایحه های ادویه ای مناسب زمستان


رایحه های ادویه دار در دسته عطرهای گرم قرار می گیرند. رایحه های دارچین و هل و بسیاری دیگر از رایحه های گوناگون که هر کدام می توانند عطری خاص، کم نظیر و ماندگار به ارمغان بیاورند. اگر بخواهیم یکی از بهترین عطرهای زنانه در این سبک را نام ببریم گرلن شالیمار بهترین پیشنهاد است.

رایحه های چوبی مناسب زمستان


رایحه های چوبی که معرف حضور هستند. این رایحه ها با قدرت و تلخی کمی که درون خود دارند می توانند در فصل زمستان یک گزینه مناسب و با ماندگاری بالا برای علاقه مندان به عطر باشد. از طرفی این سبک از روایح طرفداران زیادی هم دارد. اگر نمی توانید با رایحه های شیرین و خوراکی و رایحه های ادویه ای کنار بیایید روایح چوبی بهترین انتخاب برای شماست. حس کردن بوی درختان کاج چیزی است که کمتر کسی می تواند از آن بگذرد. چوب بلوط، صندل، چوب درخت ترنج و پچولی از دیگر انواع روایحی هستند که در این دسته قرار می گیرند. این دست از روایح معمولا با روایحی از دسته روایح مرکباتی ترکیب می شوند.
advertising