رایحه های نشاط آور در عطر و ادکلن ها

مد و زیباییاکسسوری

- 97/08/28
رایحه های نشاط آور در عطر و ادکلن ها

چه عطر و ادکلن هایی باعث احساس شادابی می شود


زندگی در دنیای مدرن امروزی پر از استرس ، عجله و شتاب ، قرارهای ملاقات فوری و … است . در این نوع زندگی پرشتاب ، حفظ روحیه کار دشواری است . این روش زندگی ، سریع موجب به خطر افتادن سلامت روح و روان شده و خستگی مزمن ، افسردگی ، اضطراب ، بی‌ خوابی و بی‌ ثباتی عاطفی به وجود می‌ آورد .
گاهی اوقات زمانی که از استشمام بو های خوش سخن به میان می آید سریع ترین چیزی که در ذهن ما نقش می بندد، عطر ها و ادکلن ها هستند. تقریبا ۵ میلیون سلول گیرنده در بینی ما وجود دارند که به بخش لیمبیک مغز مرتبط هستند . این قسمت از مغز بر کنترل احساسات ، رفتارها و حافظه بلند مدت تأثیر می‌ گذارد.

تاثیرات عطر و ادکلن های مختلف بر شادی و روان افراد


دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که استشمام بوهای مختلف روی نحوه رفتارهای انسان تأثیر مستقیم دارد و می تواند عامل ایجاد برخی از رفتارهای آگانه و یا نا آگانه و احساسی بر روی افراد باشد.

انتخاب عطر مناسب شخصیت خود


انتخاب عطر با این همه تنوع کار ساده ای نیست. انتخاب عطری که با شخصیت شما، سن شما، فصلی که در آن هستید و نوع پوست شما سازگار باشد نیاز به کمی زمان و تلاش دارد. یکی از عواملی که هنگام خرید عطر باید به آن توجه کنید احساسات و حال و هوای شماست. این عقیده ی رایجی است که عطرها این قدرت را دارند که بتوانند احساسات خاصی را سرکوب کرده و یا آن ها را تقویت کنند، فعالیت مغز را تحت تاثیر قرار دهند و یا رفتار خاصی را شدت دهند. در ادامه چند عطر نشاط آور را معرفی میکنیم.
رایحه های نشاط آور در عطر و ادکلن ها

تاثیر بو و رایحه مرکبات


پرتقال ، لیمو شیرین و لیموترش می‌ تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد . آنها حس بهار را تداعی می‌ کنند و احساس جوانی و انرژی را برمی‌ انگیزند . لذت نوشیدن یک لیوان شربت آبلیمو بعد از یک روز سخت‌ کاری را در ذهن خود تداعی کنید . اتاق و محیط کارخود را با یک شمع معطر از اسانس لیمو ، پر نشاط نمایید .
Bergamote The Different Company
Orange Sanguine Atelier Cologne
1828 Histoires de Parfums
Petit Matin Maison Francis Kurkdjian

تاثیر بو و رایحه زنجفیل بر روحیه


رایحه زنجفیل موجب افزایش انرژی شده و سیگنال‌‌ هایی را که به مغز می‌ رساند حالت تهوع را از بین می برد . تحقیقات نشان داده اند که بوی زنجفیل تازه موجب آرامش افراد شده و افسردگی و اضطراب را درمان می‌ کند .
Fleur de Gingembre Ligne St. Barth for women and men
Arz el-rab Parfums Berdoues for women and men
Ginger Osmo Il Profvmo for women and men
Temperantia Inspiritu for women and men

تاثیر اسانس رزماری


گفته می‌ شود که اسانس رزماری انرژی زا است و هوشیاری انسان را افزایش می دهد ، ذهن را فعال کرده و خستگی روانی و فراموشی را کاهش می‌ دهد . بیشتر مواقع دانشجویان برای افزایش تمرکز خود قبل از شرکت در جلسات امتحان اسانس رزماری را استشمام می کنند . از این اسانس در تهیه شمع‌ ها ، لوازم آرایشی و عطرها استفاده می‌ شود . بوییدن فقط دو قطره از این اسانس کافی است تا تمام خستگی روزانه شما از بین برود .
Rosemary Majesty For Women

اسانس آرامش بخش اسطوخودوس


هنگام بوییدن این اسانس ، هورمون سروتونین در مغز ترشح می‌ شود . این هورمون احساس خوبی را ایجاد کرده و تأثیر آرام بخشی دارد ، به همین منظور برای رفع احساس‌ ترس ، شک ، نگرانی ، خشم و عصبانیت بسیار مناسب می باشد و از آن می‌ توانید در حمام ، دفتر کار و یا محل زندگی خود استفاده نمایید .رایحه اسطوخودوس برای رفع اختلالات خواب و آرام شدن ذهن و جسم مناسب است.
Carolina Herrera 212 EDT for men
YSL La Nuit De L’Homme EDT for men
Chanel Allure Homme for men

رایحه شادی آور وانیل


وانیل نیز مانند اسانس اسطوخودوس با افسردگی و ناراحتی مبارزه می‌ کند و به شما احساس شادی و آرامش می‌ بخشد . رایحه وانیل اشتها را برای مصرف مواد غذایی شیرین به مقدار زیادی کاهش می‌ دهد و پژوهشگران تصور می‌ کنند که این امر ناشی از تأثیر بوی وانیل بر روی مغز است .
Olympea EDP
Shalimar EDP
CH Africa EDT
Tobacco Vanille ED
Vanille Insensee EDC

حس تازگی با رایحه قهوه


عطر قهوه تازه‌ دم ذهن را تحریک کرده و موجب هوشیاری و بیداری مغز می‌ شود و تأثیر مثبتی بر روی مغز دارد . با توجه به مطالعات انجام شده عطر و رایحه دانه‌ های قهوه فعالیت آنتی‌ اکسیدان‌ ها را نیز بیشتر کرده و موجب کاهش استرس می‌ شود .
کرد.
Equistrius Parfum d`Empire
Noir Exquis L`Artisan Parfumeur
Fusion Sacrée Obscur Majda Bekkali
Fidelis Histoires de Parfums

اسانس تقویت روحیه نعناع


این اسانس تب و سرما خوردگی را درمان کرده و بوییدن آن قبل از ورزش ، موجب تقویت روحیه و کاهش خستگی می‌ شود . برای رفع گرفتگی بینی چند قطره از اسانس نعناع را با اسانس اوکالیپتوس درون یک کاسه آب گرم بریزید و آن را استشمام نمایید . عطر اسانس نعناع استرس ناشی از سردرد و میگرن را کاهش می‌ دهد و با درد مبارزه می‌ کند ، چند قطره از آن را بر روی یک دستمال بریزید و بو کنید . این اسانس روحیه و گردش خون را تقویت و در بدن اندورفین تولید می‌‌ کند .
No.3 Hungary Water Angela Flanders
L’Ecole des Filles Black Phoenix Alchemy Lab
L’Ecole des Filles Black Phoenix Alchemy Lab

اسانس آرام بخش گل های لوندر


اگر مضطرب و نگران هستید. عطرهایی با نوت گل های لوندر گزینه ای برای انتخاب شماست. توجه کنید که این نوت عطر به خاطر خواص آرامش بخشش بسیار محبوب است. همچنین این نوت باعث کنترل استرس نیز می شود. اثر تسکین دهنده ی لوندر تنش های عصبی را کاهش می دهد و ضد افسردگی است. این برای کسانی که از میگرن و سردرد شدید رنج می برند نیز بسیار مفید است. برای بهره بردن از این تاثیرات مفید گل های لوندر ما عطر نشاط آور زیر را پیشنهاد می کنیم که حاوی نوت لوندر هستند.
Carolina Herrera 212 EDT for men
Burberry Brit Rhythm EDT for women

اسانس نشاط بخش گریپ فروت


اثر نشاط بخشی گریپ فروت از زمان های قدیم شناخته شده است. همچنین این نوت به عنوان ضد افسردگی نیز استفاده می شود. رایحه گریب فروت با تحریک جسم و بدن از روش های مختلف مغز را فعال می کند و به افکار شما یک جهت روشن و تازه می دهد. تحقیقات اخیر نشان می دهد زنانی که عطر حاوی گریپ فروت استعمال می کنند حداقل ۵ سال جوان تر به نظر می رسند. اگر احساس می کنید امید و نشاط خود را از دست داده اید. به شما توصیه می کنم از خواص درمانی گریپ فروت بهره ببرید. عطر نشاط آور که حاوی نوت گریپ فروت هستند موارد زیر پیشنهاد می شود:
Burberry Weekend EDT for men

رایحه آرامش بخش گل یاسمن


درست مثل اسطوخودوس، یاسمن نیز خواص آرامش بخش موثری دارد. با این حال، یاسمن با قدرت نشاط بخشی قوی اش معمولا به عنوان ضد افسردگی استفاده می شود. این نوت همچنین کمک می کند تا شما اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید و ذهن و جسم خود را بازسازی کنید.عطر نشاط آور که شامل نوت یاسمن است می توان عطرهای زیر را نام برد:
Mont Blanc Legend Intense EDT for men
Marc Jacobs Daisy Dream EDT for women

تاثیرات مثبت اسانس مشک


مشک به عنوان داروی تقویت کننده ی غرایز جنسی، خواص درمانی و تاثیرات مثبت فراوانی روی جسم و روح دارد. علاوه بر توانایی تسکین سیستم عصبی مرکزی باعث کاهش اضطراب نیز می شود. گفته شده است که مشک ۷ چاکرای بدن را فعال می کند و ذهن را از مشغله ها و…پاک می کند تا بتواند به خوبی تمرکز کند. عطر نشاط آور که حاوی نوت مشک است :
Kenzo Couleur Jaune-Yellow for women

رایحه ضد افسردگی گل ارکیده


معرفی چند عطر نشاط آور و ضد افسردگی گل ارکیدهرایحه ارکیده به عنوان یک تقویت کننده قدرتمند برای هوشیاری ذهنی، شما را برای مقابله با فشار خون بالا، میگرن و همچنین آلرژی، سردرد، گرفتگی عضلات کمک می کند.رایحه ی ارکیده باعث می شود شما احساس سرزندگی کنید و قوای بدن شما را احیا می کند.عطر نشاط آور که شامل نوت ارکیده است موارد زیر پیشنهاد می شود:
Calvin Klein CK Be EDT for men and women
Carolina Herrera CH Eau De Parfum Sublime EDP
advertising