روش درست کردن سس چیو چائو

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/11
روش درست کردن سس چیو چائو

مواد اصلی جهت تهیه سس چیو چائو:


فلفل تازه تند کاملا خرد شده : 15 عدد
سیر پوست کنده : 2 عدد
روغن طبیعی 1 و 1/4 فنجان
دانه های خشک شده فلفل : 1 فنجان
شکر: 1/2 قاشق چای خوری
سس سویا: 2قاشق غذاخوری
نمک : 2 قاشق چایخوری

روش درست کردن سس چیو چائو:


1. فلفل های قرمز را بسیار خرد کنید و در هاون بریزید و شروع به کوبیدن آن کنید و 2 قاشق نمک را به آن اضافه نمایید و با مواد میکس کنید و در کناری قرار دهید. برویم سراغ بقیه مواد.
2.سیر را بسیار ریز کنید. می توانید از خردکن های برقی هم استفاده کنید.
3. نصف فنجان از روغن خود را در ماهی تابه روی دمای متوسط گرم کنید. سیر را به آن اضافه کنید. تحمل کنید تا سیر به آرامی گرم شود و به رنگ طلایی در بیاید.مراقب باشید سیرهای نسوزد و می توانید دما را بین 225 تا 250 درجه فارنهایت تنظیم کنید. ( برای بدست آوردن دما کافیست از دماسنج های معمولی استفاده نمایید.)
4. پس از آماده شدن سیر فلفل های نمکین شده ی مرحله اول را به آن اضافه نمایید. حدود 5 تا 10 دقیقه ی دیگر اجازه دهید تا در همان دما حرارت ببیند. باز هم مراقب باشید که مواد نسوزد.
5. حالا باقی روغن را به تابه اضافه نمایید. اگر در ابتدا تمام روغن برای سرخ کردن سیر و فلفل در ظرف قرار میگرفت کار سرخ کردن را سخت می کرد.
6. حالا دانه های خشک شده فلفل که از قبل خرد شده بودن و شکر را به ظرف اضافه کنید. در انتها 2 قاشق غذاخوری سس سویا را به مجموع مواد لازم بیافزایید. می توانید با چشیدن مواد و با توجه به مزه آن یک قاشق چای خوری نمک مجددا به آن اضافه کنید.
7. قبل از استفاده مواد را در ظرفی تمیز در یخچال قرار دهید تا طعم آن بهتر نیز شود. این سس در حدود 2 تا 3 ماه می تواند در یخچال نگهداری کرد. ( در صورتی که در هنگام استفاده از قاشق تمیز و در انتها و ردیف بالای یخچال نگهداری شود.) اما پیشنهاد ما این است که این حجم از سس را برای استفاده در دو هفته ابتدایی تهیه نمایید
advertising