روش درست کردن مربای زنجبیلی

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/06
روش درست کردن مربای زنجبیلیزنجبیل، ساقه زیرزمینی گیاه زنجیل است که خواص بسیار زیادی دارد و از آن به عنوان چاشنی در غذا استفاده میشود.زنجبیل جزء گیاهان دارویی بسیار مفیدی است که حاوی ویتامین A ,C ,B6 ,B12 واملاح معدنی از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، سدیم و پتاسیم است، و فاقد کلسترول می‌باشد. پودر ریشه زنجبیل را می‌توان برای خوشمزه کردن و معطر کردن شیرینی زنجبیلی (زنجفیلی) و انواع کیک و شیرینی استفاده کرد. طبیعت گیاه زنجبیل گرم و خشک است و خواص بسیاری زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به درمان حالت تهوع و ناراحتی‌های معده، درمان تهوع بارداری، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، تسکین درد و ورم مفاصل، پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ و .. اشاره کرد

مواد اصلی برای تهیه مربای زنجبیل:


زنجبیل 1 کیلوگرم
شکر 1.5 کیلوگرم
زعفران دم‌کرده 1 ق سوپ‌خوری
آبلیمو 1 ق سوپ‌خوری
آب 4 لیوان


روش درست کردن مربای زنجبیل:


1.برای تهیه مربای زنجبیل، ابتدا زنجبیل‌ها را پوست گرفته ،بشویید و در دستگاه غذاساز یا با رنده یا چاقو به هر شکل و اندازه‌ای که دوست دارید خرد کنید. (ترجیحا مثل خلال پوست پرتقال خرد کنید.)
2.وقتی زنجبیل‌ها را خرد میکنید یک ظرف آب سرد کنار دستتان داشته باشید و برش‌های زنجبیل را به محض خردکردن داخل آن بریزید تا رنگ آن تغيير نكند.
3.برای گرفتن تندی زنجبیل، زنجبیل‌ها را 3 مرتبه هر بار 30 دقیقه جوشانده و آبکش کنید.
4.در این فاصله، شکر و آب را مخلوط کرده و بجوشانید تا به غلظت برسد و شربت مربای شما آماده شود.
5.سپس زنجبیل‌ها را آبکش کرده و داخل شربت آماده‌شده بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم 10 دقیقه بجوشد تا قوام آمده و غلیظ شود.
6.درآخر زعفران و آبلیمو را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. (زعفران را در حدی که کمی به زنجبیل رنگ بدهد اضافه کنید.)
7.وقتی مربای زنجبیل خنک شد، آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
advertising