روش تهیه ترشی قارچ و زیتون

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/01
روش تهیه ترشی قارچ و زیتون

ترشی قارچ مخلوط با زیتون و ذرت، یکی از خوشمزه ترین ترشی هایی است که با قارچ تهیه می‌شود و ترکیب آن به گونه‌ای است که دارای ارزش غذایی بالایی می‌باشد. ترشی ارزش غذایی پائینی دارد، زیرا از مواد اولیه ای درست شده که ارزش غذایی بالایی ندارند و این مواد در فرایند ترشی انداختن همان مقدار کم ویتامین هایی را که دارند را از دست می دهند و تنها مقداری آهن و منیزیم و املاحی از این دست در آنها باقی می ماند که خود اینها نیز به علت مصرف کم ترشی به مقدار کمی به بدن می رسند. پس از ترشی نباید انتظار داشت که تامین کننده انرژی و ویتامین ها باشدبلکه باید از ترشی به عنوان تنوع غذایی استفاده کرد.

مواد لازم جهت تهیه ترشی قارچ و زیتون:


قارچ ورقه‌ شده و زیتون بدون هسته از هر کدام دو پیمانه
موسیر ۱ پیمانه
سیر ۱ پیمانه
نمک به میزان لازم
فلفل سبز چهار عدد
پودر کاری یک قاشق غذاخوری
پودر انبه چهار قاشق غذاخوری
روغن زیتون پنج قاشق غذاخوری
سرکه به میزان لازم
فلفل سیاه و زردچوبه از هر کدام یک قاشق چایخوری


نحوه درست کردن ترشی قارچ و زیتون :


1.خوردن ترشی با تمامی غذاها یه حال دیگه‌ای دارد چون ترشی اشتها را تحریک می‌کند و سبب پرخوری می‌شود پس مراقب غذا خوردن خود باشید.
2.برای تهیه این ترشی خوشمزه تمام مواد را با هم مخلوط کرده و سرکه را تا جایی اضافه می‌کنیم که روی مواد را بپوشاند بعد از یک هفته ترشی ما آماده می‌باشد
3.این ترشی بعلت آب جوشانده شده با سرکه خیلی ترش نبوده و معده را اذیت نمیکند، البته بسته به ذائقه افراد برای ترش تر شدن می توان آب آن را کم و به سرکه بیافزاییم.ذکر این نکته ضروری است برای اینکه بتوانیم ترشی ها را زودتر استفاده کنیم بهتر است که سرکه را بصورت داغ به مواد اضافه کرده و پس از خنک شدن در شیشه میریزیم.
advertising