روش تهیه رب فلفل قرمز

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/01
روش تهیه رب فلفل قرمز

رب فلفل یک چاشنی و سس تند است که می توانید از آن در غذاهای مختلف خود استفاده کنید پس از رب گوجه فرنگی، رب فلفل قرمز از کارامد ترین رب ها به حساب می رود البته نه در هر آشپزخانه ای بلکه در آشپزخانه ما و امثال ما که فلفل دوست هستند. رب فلفل در انواع غذاهایی که بشود در آنها از فلفل استفاده کرد کاربرد دارد من بیشتر داخل غذاهایی مثل پلوهای مخلوط لوبیا پلو عدس پلو هویج پلو دیزی گیاهی خوراک لوبیا پیتزاها مخصوصا استانبولی استفاده میکنم.رب فلفل یکی از چاشنی های فوق العاده ای هست که به غذاهاتون رنگ و طعم بی نظیری میده . در اشپزخونه من رب فلفل به اندازه رب گوجه مهم و پر مصرف هست.


مواد لازم جهت تهیه رب فلفل قرمز:


فلفل دلمه ای قرمز
فلفل چیلی قرمز
نمک دریایی

روش تهیه رب فلفل قرمز:


1.خوب برای درست کردن رب فلفل ها رو بشورید و تخم داخل شکم فلفلها رو خارج کنید بریزید دور فلفل ها رو خرد کنید و داخل بلندر بریزید و خوب پورشون کنید.
2.اگر خواستید ربتون تند بشه چند عدد فلفل چیلی قرمز رو با فلفل دلمه ای ها پوره کنید. من دوست داشتم تند باشه برای همین چیلی بیشتری استفاده کردم (من برای این مقدار ۷ عدد چیلی قرمز استفاده کردم)
3.پوره فلفلها رو بریزید توی ماهی تابه بزرگی و بزارید روی حرارت تا اب فلفل ها بجوشه وبخار بشه و گوشت فلفل ها باقی بمونه و بعد اون رو با حرارت کم اونقدر تفت بدید تا به غلظت رب برسه
دقت کنید اگر حتی مقدار خیلی کمی اب باقی بمونه ربتون در مدت زمات کوتاهی کپک میزنه
4.بعد از خنک شدن رب بهش نمک دریایی اضافه کنید و بریزید داخل شیشه و درش رو محکم ببندید و داخل یخچال نگهداریش کنید
advertising