دستور آماده کردن مربای کامکوات

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/08/22
دستور آماده کردن مربای کامکواتکامکوات پرتقال تزیینی کوچک یا مینیاتوری است که می‌توانید به صورت درسته، نصفه و یا به شکل گل از آن مربا درست کنید. کامکوات، میوه زینتی و خوش طعمی از خانواده مرکبات شبیه پرتقال است. دارای پوست نارنجی رنگ که درون آن مانند سایر مرکبات پره پره است و اندازه و فرم آن نیز مانند خرما کوچک و بیضوی و دارای هسته است. برای داشتن مربای کامکوات به شکل گل می‌توانید به صورت عمودی با فاصله از پایین و بالای آن چند برش روی پوست کامکوات ایجاد کنید بدون این که کاملا قاچ شود. دانه های کامکوات را خارج کنید و مطابق دستور زیر مربای پرتقال مینیاتوری را تهیه کنید.

مواد لازم جهت تهیه مربای کامکوات:


پودر زیره سبز 1چهارم قاشق مرباخوری
آبلیمو نصف قاشق غذاخوری
گلاب نصف لیوان
آب 1لیوان
شکر نیم کیلوگرم
کامکوات نیم کیلو (کامکوات همان پرتقال مینیاتوری(تزیینی)است)
پودر هل سبز 1چهارم قاشق مرباخوری


طرز تهیه مربای کامکوات:


1. ابتدا کامکوات را کاملا بشویید و بعد به کمک چنگال چند سوراخ روی پوست آن ایجاد می کنیم
2. داخل قابلمه را از آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید ، کامکوات ها را داخل آب در حال جوشیدن بریزید و 10 دقیقه بگذارید بجوشد سپس با آب سرد آبکشی می کنیم.دو بار دیگر هم این کار را تکرار کنید و هربار آن را با آب بسیار سرد آبکشی کنید تا تلخی آن از بین برود.
3. داخل قابلمه شکر و 1 لیوان آب و نصف لیوان گلاب می ریزیم و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، مواد را مخلوط می کنیم تا شکر کاملا حل شود. سپس آبلیمو و کامکوات ها را اضافه و حرارت را کم کنید و حدود 1 ساعت اجازه دهید مربا بجوشد و غلیظ شود.
4.در انتها پودر هل سبز و زیره سبز را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و روی قابلمه را با پارچه ای می پوشانیم و به مدت 24 ساعت کناری قرار می دهیم سپس داخل ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده سرو شود.
advertising