روش تهیه مربای خانگی گیلاس

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/08/15
روش تهیه مربای خانگی گیلاسمربا از انواع خوردنی های خوشمزه و پرطرفدار است که از ترکیب شکر با میوه های مختلف پخته می شود. مربای گیلاس یکی از خوش رنگ ترین انواع مرباها است و در طرز تهیه مربای گیلاس از شکر و پودر ژله گیلاس و یا آلبالو و گیلاس استفاده می شود.
مربای آلبالو و مربای گیلاس و مربای توت فرنگی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوش طعم مخصوص فصل بهار و تابستان هستند و شما می توانید این مرباها را در منزل برای وعده صبحانه تهیه کنید.

مواد لازم برای پخت مربای گیلاس:


گیلاس شیشه‌‏ای(سفید و قرمز) : ۱ کیلوگرم
شکر : ۷ لیوان
اسانس وانیل : چند قطره

طرز پخت مربای گیلاس:


1.گیلاس‌‏ها را تمیز و برگ‌‏های آن را جدا کنید سپس بشویید و با کمک هسته گیر یا چاقو هسته‌‏های گیلاس‌‏ها را خارج کنید؛ گیلاس‌‏های هسته گرفته را داخل کاسه‌‏ای بریزید و لابلای گیلاس‌‏ها شکر بپاشید سپس گیلاس‌‏ها را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آب بیندازند.

2.قابلمه‌‏ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و گیلاس‌‏ها را داخل قابلمه بریزید، اجازه دهید مربا آرام آرام بجوشد و غلیظ شود سپس وانیل را اضافه و مخلوط کنید، مربا را پس از آماده شدن از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود سپس داخل شیشه تمیزی بریزید و در جای خنک نگهداری کنید.


نکات مهم در مورد مربا گیلاس:


1.در صورتی که از گیلاس صورتی استفاده کنید مربای شما رنگی روشن خواهد داشت و با استفاده از گیلاس سیاه مربای شما رنگی تیره‌‏تر به خود خواهد گرفت.
2.مربا در صورتی کپک می‌‏زند که شکر آن کم باشد، قوام نیامده باشد، کاملاً پخته نشده باشد.
3.مربا وقتی شکرک که مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد. برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک آن از بین برود.
4.نشانه قوام آمدن مربا این است مقداری از شربت را در قاشقی بریزد ، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.
advertising