دستور تهیه مربای پوست پرتقال

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/08/21
دستور تهیه مربای پوست پرتقالیکی از مرباهای پر طرفدار و خوش طعم در فصل پاییز مربای پوست پرتقال است.برای تهیه مربای پوست پرتقال قسمت سفیدی های پوست پرتقال را جدا کرده و خلال می کنیم. پوست پرتقال ها را در آبجوش ریخته و اجازه می دهیم 15 دقیقه داخل آن بماند و بعد آبکش می کنیم.


مربای پوست پرتقال:


پوست پرتقال 1 کیلوگرم
شکر 4 لیوان
آب 3 لیوان
آبلیمو 1 قاشق چایخوری
خلال چوبی مقدار لازم


طرز تهیه :


1.پوست پرتقال را به صورت هلالی برش بزنید سپس تمیز کنید با چاقو مقداری از گوشت سفید پوست پرتقال را جدا کنید تا پوست پرتقال نازک شود ، پوست های پرتقال را رول کنید و با خلال چوبی محکم نمایید.
2.برای از بین بردن تلخی پوست پرتقال قابلمه ای را از اب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، پوست های پرتقال را داخل اب در حال جوش بریزید و 10 دقیقه بگذارید بجوشد سپس داخل آبکش بریزید و با اب سرد آبکشی کنید ( این کار را 3 بار تکرار کنید ) ، پس از اینکه 3 بار شوک وارد کردید پوست های پرتقال را داخل ظرفی پر از آب سرد بریزید و 1 ساعت کناری قرار دهید
3.پس از 1 ساعت پوست های پرتقال را ابکشی کنید ، شکر و 3 لیوان آب و آبلیمو را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و شکر حل شود سپس پوست های پرتقال را داخل شیره بریزید و با حرارت ملایم اجازه دهید مربا بجوشد و غلیظ شود.
4.مربای پوست پرتقال آماده را در ظرف دربسته بریزید و دخل یخچال قرار دهید تا خنک شود ، همچنین میتوانید پرتقال را با پوستش حلقه حلقه کنید و به همین صورت مربای پرتقال را آماده نمایید.
advertising