دستور تهیه سس قارچ خامه ای

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/08/10
دستور تهیه سس قارچ خامه ایسس قارچ معمولا به همراه استیک، پاستا، رستبیف، مرغ، میتلف و حتی انواع ساندویچ و سبزیجات سرو می‌شود. سس قارچ به لطف وجود قارچ و خامه طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد. سس قارچ جز اون دسته از سس های خوشمزه و پرطرفداره که معمولا با شیر تهیه میشه. این سس میتونه یه مکمل خوشمزه برای انواع پاستا یا انواع غذاهای گوشتی مثل استیک باشه. در این مطلب هم طرز تهیه یه سس قارچ خوشمزه، آسون و سریع رو بهتون میگم تا بتونین به راحتی تو خونه درستش کنین و در کنار هر غذایی که دوست دارین از طعمش لذت ببرین.


مواد لازم جهت تهیه سس قارچ خامه ای:


قارچ 300 گرم
پیاز 2 عدد
خامه 300 گرم
ماست 2 قاشق غذاخوری
روغن و نمک به مقدار لازم


دستور تهیه سس قارچ خامه ای:


1.پیازها را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی و نرم شود سپس قارچ های خرد شده را اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا قارچ ها سرخ شده و اب انها کشیده شود.
2.قارچ های سرخ شده ، ماست ، نمک و 2/3 خامه را داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.
3.قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و سس قارچ را داخل ان بریزید و پس از اینکه گرم شد 1/3 باقی مانده خامه را اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا سس غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید ، این سس بهمراه انواع غذاها بخصوص گوشت ، مرغ و سبزیجات پخته سرو میشود و دارای طعمی عالی میباشد.


نکته مهم در مورد سس خامه ای:


دقت کنید که در زمان اضافه کردن خامه سس نجوشد و فقط باید داغ باشد ، جوشیدن سس موجب بریده شدن خامه خواهد شد ، در صورت تمایل میتوانید 2 حبه سیر و مقداری فلفل سیاه به این سس اضافه کنید.
advertising