آموزش تهیه سوپ اسپانیایی

آشپزی و خوراکیسوپ و آش

- 97/08/15
آموزش تهیه سوپ اسپانیاییسوپ اسپانیایی یکی دیگه از انواع سوپ ها می باشد که این سوپ طرفدارن خاص خودش را دارد و این سوپ با جو پرک, گوجه فرنگی, رشته سوپ و ... درست می شود. در ادامه ما دستور طرز تهیه و درست کردن سوپ جو اسپانیایی خوشمزه و مجلسی را آماده کرده ایم که شما می توانید به آسانی در منزل خود این سوپ را برای همسر یا مهمان خودتون تهیه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ جو اسپانیایی:


جو: یک پیمانه
پیاز: یک پیمانه خرد شده
کلم: یک پیمانه ریز خرد شده
قلم گوساله: یک عدد
گشنیز: یک پیمانه خرد شده ( به پیمانه کاملاً فشرده)
فلفل و نمک: به اندازه کافی
رب گوجه فرنگی: چهار قاشق سوپخوری

نحوه پخت سوپ اسپانیایی:


1.قلم را در ظرف گذاشته آب را به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارین ، پس از جوش آمدن آب قلم را خارج کرده و دوباره روی آن آب بریزین که دلیل این کار کف حاصل ازپخت قلم است. دو عدد پیاز داخل ظرف بریزین که بوی بد آن گرفته شود.

2.جو، پیازوکلم را داخل ظرف ریخته بگذارین تا به مدت 2 ساعت خوب پخته شود. سپس قلم را بر دارین ، اگر سوپ رادر دیگ زودپز بپزین ، کمی نمک بریزین که دیگ زودپزسیاه نشود.

3.سپس رب گوجه فرنگی را بیفزاییم تا سوپ کاملاً رنگ بگیرد.گشنیز ، فلفل و نمک را در آخرین مرحله پخت اضافه می نماییم و پس از چند بارجوش زدن و پختن سبزی ، سوپ حاضر است ( البته سبزی را نباید زیاد پخت تا رنگ سبز آن از بین نرود) . در صورت تمایل برای تزئین کردن سوپ می توان از لیموی تازه استفاده کرد.

نکات برای دستور پخت سوپ اسپانیایی:


1.بهتر است جو را از شب قبل خیس کنید و افزودن پیازنیز باعث می شود بوی کلم گرفته شود.

2.این سوپ خوشمزه ویتامین های زیادی دارد و به دلیل دارابودن قلم ، کلسیم و پروتئین قابل توجهی دارد این سوپ خوشمزه یک غذای مناسب در شبهای سرد زمستان است که برای جلوگیری یا بهبود سرماخوردگی مفید می باشد ضمنا با این غذا آب لیموی تازه را که ویتک زیادی دارد فراموش نکنید.

3. به هیچ عنوان سوپ را هم نمی زنیم.
advertising