آموزش تهیه سالاد بلغور

آشپزی و خوراکیسالاد

- 97/08/06
آموزش تهیه سالاد بلغورسالاد بلغور گندم را بیشتر در کشورهای عربی یا مدیترانه تهیه می کنند. سالاد بلغور ترکیه ای یا سالاد کیسیر نیز از سالادهای پر طرفداری است که در تهیه آن از بلغور استفاده شده است. سالاد بلغور گندم را در مدلهای متنوع می توان تهیه نمود یکی از انواع خوش طعم و لذیذ سالاد بلغور گندم همین سالاد خوش طعمی هستش که آموزششو براتون گذاشتم.


مواد لازم سالاد بلغور


ماست‏ غلیظ 1 لیوان
بلغور گندم 1 لیوان
برگ جعفری 1 دسته
هویج 2 عدد
نخود فرنگی 2 لیوان
آرد 2 قاشق غذا خوری
خیارشور 5 عدد
تخم مرغ 1 عدد
نعنا تازه و نمک به مقدار لازم


طرز تهیه سالاد بلغور


۱.بلغور را با آب گرم شستشو دهید و با کمی آب گرم چند دقیقه دم بکشد تا نرم شود. بعد از نرم شدن بلغور، نمک، نعنا، آرد و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و حسابی ورز دهید تا به خورد هم بروند. (به حدی باید ورز دهید تا هنگام پختن وا نرود).
۲.مواد را به شکل کوفته‌های کوچک درآورید (به اندازه تقریبا یک گردو) هویج‌ها را پوست بگیرید، نگینی خرد و آب پز کنید. بعد از آب بیرون بیاورید و در همین آب کوفته‌ها را بپزید
۳.داخل ظرفی که می‌خواهید سالاد را سرو کنید، اول کوفته‌ها را قرار دهید و روی آن مایونز و ماست را که باهم مخلوط کرده‌اید، بریزید.
۴.روی آنها نخود فرنگی، خیار شور خرد شده و هویچ را هم بریزید و با برگ جعفری تزیین کنید. (می‌توانید بدون مایونز هم درست کنید تا یک سالاد رژیمی خوشمزه شود).

advertising