نحوه طبخ کباب کنجه لاری

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/10/18
نحوه طبخ کباب کنجه لاریآن غذایی که نام لارستان را با خود یدک می کشد و دارای طرفداران زیادی از سراسر کشورمان و حتی خارج از کشور است، کباب کنجه لاری است.به طور معمول مسافرانی که گذرشان به لار بیفتد فرصت لذت بردن از طعم کنجه لاری را از دست نمی دهند.کباب کنجه لاری، غذایی است که خود لارستانی ها نیز، علاقه خاصی به آن دارند و بمناسبت های مختلف مانند عروسی ها، جشن های خانوادگی، مهمانی ها و صحرا از آن استفاده فراوان می کنند.کباب کنجه لاری را می توان از چند نوع گوشت از قبیل: گوشت بز،گوسفند، مرغ، گاو و گوساله تهیه کرد.

مواد لازم کباب کنجه لاری


گوشت فیله بره :1 کیلوگرم
ماست‏ ساده و پر چرب :2 لیوان
نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کنجه لاری


1.ابتدا گوشت را تکه تکه کرده، روی سفره یا داخل سینی بزرگ گذاشته و در فضایی باز قرار دهید تا گوشت از حالت شل بودن خارج شود.
2.تکه های گوشت درون قابلمه بریزید و پیاز را خرد کنید و روی آن بریزید.
3.ماست چکیده را نیز همراه با نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. با دست آن ها را هم بزنید تا با هم قاطی شوند.
4.آ نرا به مدت 24 ساعت در یخچال قرار داده تا ماست ها و مواد دیگر به خورد گوشت روند وگوشت حالت ترد و نرم پیدا کند.
5.بعداز آن گوشت ها را به سیخ کشیده وآن ها را روی منقل که پر از آتش زغال است قرار دهید. به وسیله پنکه دستی یا بادزن و در صورت نبودن این وسایل با تکه ای مقوا آن را باد بزنید تا آتش زغال شعله ور شود.
6.طی این مدت سیخ ها را مرتب بچرخانید تا گوشت نسوزد و همه ی قسمت آن پخته شود. گوشت ها که قرمز و پخته شدند، دو تکه نان در سینی بزرگ بگذارید وسیخ ها را روی آن قرار دهید و چند تکه نان هم روی کباب بگذارید تا سرد نشوند.
advertising