آموزش تهیه ژله انار با مغز بستنی ویژه شب یلدا

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/09/29
آموزش تهیه ژله انار با مغز بستنی ویژه شب یلدا

مواد لازم برای طرز تهیه ژله انار با مغز بستنی ویژه شب یلدا :


دانه های انار :به مقدار لازم
ژله انار: دو بسته

مواد مغزی برای نحوه تهیه ژله:


ژله آلوورا : یک بسته
بستنی وانیلی: یک لیوان

روش درست کردن ژله انار با مغز بستنی ویژه شب یلدا:


1.برای نحوه آماده کردن ژله انار با مغز بستنی ابتدا این ژله شما باید 2 تا ظرف داشته باشید که سایزهاشون مختلف باشه و یکیش از اون یکی، یکی دو سایز کوچیکتر باشه.

2.مقداری انار (یا میوه دلخواه)رو ته ظرف بریزید و بعد ظرف کوچک رو روی میوه قرار داده و لبه هاش رو با چسب نواری سفت کنید تا تکون نخوره.حالا بقیه انار رو به دیواره ها بریزید و سفت فشار بدید(ظرف خیلی محکم باید فیکس شده باشه).

3.حالا دو بسته ژله انار رو فقط با آبجوش تهیه کنید و بزارید کامل خنک بشه (هربسته را با یک لیوان آبجوش خوب هم بزنید و روی بخار آبجوش بن ماری کنید و سرد کنید) و بعد به آرومی بریزید داخل ظرف و بذارید خوبه خوب ببنده.

4.بعد که ژله بست اون(ظرف رو) را خارج میکنیم یعنی داخل ظرف کوچیک آب جوش میریزیم تا راحت جدا بشه و ظرف را به آرامی جدا می کنیم.بعد یک بسته ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم خوب هم می زنیم میزاریم سردشه بعد یک لیوان بستنی وانیلی را از یخچال بیرون می آوریم میزاریم کمی شل شود بعد آنرا هم دما با ژله آلورا خنک شده قاطی کرده هم می زنیم این مواد مغزی دسر (ژله بستنی آلوورا)می شود .

5.بعد مواد مغزی را داخل حفره ظرف می ریزیم . ظرف رو میذاریم داخل یخچال تا ببنده.وقتی کامل بست ظرف مخصوص سرو را رویش قرار داده دسر را بر می گردانیم تا از ظرف جدا شود. بعد روش رو با بیسکویت می پوشونیم و یا با خامه روش شکوفه می زنیم و برای سرو آماده می کنیم.

نکات روش تهیه ژله انار با مغز بستنی ویژه شب یلدا:


1.می تونید به جای ژله بستنی آلوورا برای مغز دسر از شیرعسل و ژلاتین استفاده کنید.

2.می تونید این مقدار مواد لازم را با توجه به اندازه ظرف ها کمتر یا بیشتر کنید.

3.امیدوارم دسر ژله انار با مغز بستنی را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.
advertising