علت وارفتگی کوفته و جلوگیری از آن

آشپزی و خوراکیدانستنی

- 97/08/26
علت وارفتگی کوفته و جلوگیری از آنانواع کوفته مثل کوفته قلقلی، کوفته تبریزی از غذاهای سنتی ایرانی هستنداگر اولين بارتان است كه كوفته درست مي كنيد حتما با مشكل وارفتگي كوفته ها مواجه شده ايد . چند راه حل ساده براي اين مشكل وجود دارد.

روش جلوگیری از وا رفتن کوفته


۱.برای جلوگیری از وا رفتن کوفته باید به دستور پخت خود یک الی دو قاشق غذا خوری آردنخودچی اضافه کنید یا گندم را بکوبید و داخل مواد کوفته بریزد. تا مواد کوفته شل نباشد و حالت چسبنده بگیرند.
۲.برای اینکه کوفته شل نشود؛ پیاز را با رنده درشت رنده کنید که خیلی آب نداشته باشد. اگر خیلی آب داشت آب پیاز را بگیرید یا مقدار آردنخودچی را که به کوفته میزنید، بیشتر کنید.
۳.یکی دیگر از علت های وا رفتن کوفته ، گوشت آن است. گوشت کوفته هرچه چرب تر باشد احتمال شل شدن کوفته و وا رفتن آن افزایش می‌یابد. بنابراین اگر گوشت شما خیلی چرب است یک عدد تخم مرغ را به کوفته خود اضافه کنید.
۴.بعد از مخلوط کردن مواد کوفته باید آنها را به خوبی ورز دهید . ورز دادن خوب و کافی باعث جلوگیری از وا رفتن کوفته می‌شود. حداقل ۵ الی ۱۰ دقیقه کوفته را ورز دهید.
۵.بعد از ورز دادن و پیچاندن کوفته ها، باید آن‌ها را حداقل ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید. توجه کنید این یکی از نکات مهم پخت کوفته است که برای جلوگیری از وا رفتن کوفته بسیار مهم است. بنابراین شما هرچه بیشتر کوفته ها را داخل فریزر بگذارید بهتر است حتی یک شبانه روز!

برای پخت کوفته


1.وقتی پیاز داغ به همراه ادویه‌ها و رب گوجه آن را آماده کردید و تفت دادید؛ داخل قابلمه به میزانی که آب روی کوفته ها را بگیرد، آب بریزید.
2.اجازه دهید آب به جوش بیاید و آن وقت کوفته ها را از فریزر بیرون بیاورید و داخل آب در حال جوشیدن بریزید.
3.شعله گاز را خیلی زیاد کنید؛ تا آب کوفته سریع به جوش بیاید. تا ۵ دقیقه بعد از جوش آمدن کوفته ها درب ظرف را نگذارید.
4. بعد از آن می توانید حرارت را کم کنید و درب ظرف را بگذارید تا کوفته ها بپزند.
5.توجه کنید! که به هیچ عنوان کوفته را داخل آب سرد نیندازید و وقتی کوفته را به آب جوش اضافه کردید، شعله گاز باید زیاد باشد تا وقتی که آب کوفته دوباره شروع به جوشیدن کند. وگرنه کوفته وا می رود.
6. تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اول که کوفته در حال جوشیدن است از تکان دادن کوفته ها بپرهیزید چون باعث وارفتن کوفته می شود.
advertising