نگاهی به سوپر اسپرت KODE0 با قیمت نجومی

خودرواسپرت

- 97/10/03
نگاهی به سوپر اسپرت KODE0 با قیمت نجومیاوکویاما طراح خودروهای بسیار مشهوری مثل فراری انزو و فراری P4/5 بوده و در طراحی شورولت کوروت C5 و پورشه 911 مدرن هم با پینین‌فارینا همکاری کرده است که طراحی را با نام Kode 0 که برمبنای شاسی و پلتفرم لامبورگینی اونتادور توسعه پیدا کرده است که طبیعتا از پیشرانه محرک این سوپر اسپرت ایتالیایی نیز بر روی خود سود می‌برد. این یک نسخه ویژه از لامبورگینی اونتادور نیست، بلکه یک خودروی کاملا متفاوت است که تنها در طراحی و ساخت آن از خودروی لامبورگینی اونتادور کمک گرفته شده است
نگاهی به سوپر اسپرت KODE0 با قیمت نجومی
همانطور که گفته شد تولید این خودرو بر اساس طراحی لامبورگینی اونتادور و دارای یک طراحی منحصر بفرد «One motion» است. دماغه پایین و اوورهنگ‌های کوتاه عقب هم، ارتباط تنگاتنگی با طراحی لامبورگینی کانتاش کلاسیک دارند. ستون C و اتاق شیشه‌ای ما را به یاد لانچیا استراتوس زیرو می‌اندازد. اوکویاما از خودروی مفهومی فراری 512S Modulo هم در طرح مدرن خود، الهام گرفته است که در پوشش شیشه‌‌ای پیشرانه و چراغ‌های جلوی مسطح دیده می‌شودچراغ‌های ترمز باریک، اسپلیتر تهاجمی جلو، چراغ‌های LED و چرخ‌های 20و 21 اینچی نویتک همراه با تایرهای پیرلی P-Zero، بخشی از ویژگی‌های خودروی Kode 0 هستند. در عقب، دو فن خنک‌کننده به رنگ سبز متالیک، یک اگزوز مثلثی شکل همراه با یک دیفیوزر بزرگ قرار گرفته است که نمای جالبی به آن می‌بخشد.

در بخش فنی این اتومبیل از پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر لامبورگینی آونتادور استفاده شده است که می‌تواند 690 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که حالا باتوجه به فیبرکربن‌های بیشتر و وزن سبک‌تر نسبت به خودروی استاندارد لامبورگینی آونتادور با وزن 1550 کیلوگرمی، می‌تواند به حداقل شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه دست پیدا کند.

علاوه بر طراحی بیرونی که از طرح‌های قدیمی الهام گرفته است، طراحی داخلی این خودرو نیز انطباق بسیار زیادی با خودروی لامبورگینی اونتادور دارد. صندلی‌های این خودرو با روکش چرم نقره‌ای و آلکانترای خاکستری دست‌دوز تزئین شده است؛ درحالی‌که رنگ سبز متالیک که در طراحی بیرونی بسیار کم به چشم می‌خورد، در طراحی داخلی برای فرمان، داشبورد و ابزار قطب‌نما استفاده شده است.

سوپراسپرت Kode0 ابتدا خود را برای قیمت 7 رقمی آماده کرد و هم‌اکنون دوباره برای فروش گذاشته می‌شود. آگهی نوشته‌شده توسط ClassicCarDriver نشان می‌دهد که یکی از مدل‌های فروخته‌شده‌ی این سوپراسپرت منحصربه‌فرد هنوز هم در وضعیت اولیه قرار دارد و از زمان معرفی در اواسط سال 2017، کارکردی حدود 2200کیلومتر داشته است. نمایندگی خودرو قیمت Kode 0 را اعلام نکرد، اما طی تماس‌ مشخص شد که قیمتی معادل 1.34 میلیون دلار دارد.
advertising