لامبورگینی از مدل جدید اوروس ST-X رونمایی کرد

خودرواخبار

- 97/08/28
لامبورگینی از مدل جدید اوروس ST-X رونمایی کردلامبورگینی از یک خودروی مفهومی جدیدبا پیشرانه‌ی V8 توربوشارژ مدل استاندارد به نام اوروس ST-X که طراحی جذاب ودیدنی دارد رونمایی کرد اینخودرو که برای سری مسابقات منحصربه‌فرد آفرود و پیست طراحی شده دارای طراحی گیرا و پوشش بدنه‌ی مات ورده مانتیس می‌باشد.اوروس مسابقه‌ای با کد ST-X، در مقابل نمونه‌ی استاندارد جاده‌ای تفاوت‎های مشخصی دارد؛
لامبورگینی از مدل جدید اوروس ST-X رونمایی کرد
این خودرو دارای بدنه سبز رنگ بوده و روی کاپوت آن المان‌های فیبر کربنی به چشم می‌خورد. هود فیبر کربنی مورد استفاده در این خودرو باعث ورود بیشتر هوا به موتور8 سیلندر لامبورگینی اوروس ST-X می‌شود. بخش Squdra Corse برای این خودرو باله عقب در نظر گرفته که دارای جنس فیبر کربنی است. علاوه بر این باله، شاهد حضور یک اگزوز جدید 6 ضلعی، رینگ‌های 21 اینچی با آلیاژ آلومینیوم و لاستیک‌های پیرلی هستیم.

از آنجایی که این کراس اوور برای رقابت طراحی شده بنابراین دارای برخی ویژگی‌های ایمنی مدنظر فیا همچون رول کیج فولادی، سیستم آتش‌خاموش‌کن و باک سوخت FT3 می‌باشد. لامبورگینی اسکادرا کورس همچنین با جادوی خود باعث کاهش 25 درصدی وزن این خودرو نسبت به اوروس استاندارد شده است. به این ترتیب با خودرویی 1649 کیلوگرمی طرف هستیم.
مدل استاندارد اوروس، 25 درصد سبک‎تر خواهد بود؛ مقاومت شاسی بیشتر شده اما مشخصات فنی آن، 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه‌ی 8 سیلندر V شکل توئین توربوشارژ، مشابه مدل استاندارد است.

تا سال 2020، لامبورگینی سری مسابقات اختصاصی اوروس ST-X را در اروپا و خاورمیانه آغاز می‌کند. این مسابقات که صرفا میزبان ST-X خواهد بود، ترکیبی از پیست‌های آسفالت (مورد تأیید FIA) و خاکی آفرود است.
advertising