لامبورگینی اوروس شاسی بلند لوکس

خودرولوکس

- 97/08/15
لامبورگینی اوروس شاسی بلند لوکسمدل نهایی اوروس شباهت‌های بسیاری با مدل مفهومی معرفی‌شده در سال ۲۰۱۲ دارد و شاید بتوان گفت طراحی آن حتی خشن‌تر و تهاجمی‌تر است لامبورگینی عمده محبوبیت و اعتبار خود را مدیون ساخت اولین سوپرکارها در دهه 60 میلادی و با مدل افسانه‌ای میورا می‌شناسد و هم‌اکنون تلاش دارد با عرضه اوروس جدید بازار ویژه‌ای برای خود دست و پا کند. این برند ایتالیایی می‌گوید اوروس اولین سوپر شاسی‌بلند دنیاست
لامبورگینی اوروس شاسی بلند لوکس
اوروس بر پایه همان شاسی پورشه کاین و آئودی SQ7 ساخته شده این خودرو از یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۴ لیتر، قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که در کنار جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار ZF به همراه مبدل گشتاور (برای اولین بار در محصولات لامبورگینی)، قرار گرفته است؛ با این‌حال مصرف سوخت این شاسی‌بلند پرقدرت از حدود ۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند.بنابراین این هیولای 2.2 تنی می‌تواند تنها در 3.6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت شلیک شود و مرز سرعت 304 کیلومتر در ساعت را درنوردد. این یکی واقعاً سریع است!اوروس با وزن ۲۱۵۴ کیلوگرم، یکی از سنگین‌ترین خودروهای مدرن محسوب می‌شود؛ بر اساس ادعای مقامات لامبورگینی، شاسی‌بلند این شرکت، بزرگ‌ترین ترمزهای دنیا و روتورهای سرامیک کربنی بزرگ ۱۷.۳ اینچی در اکسل جلو به همراه کالیپرهای ۱۰ پیستونی به همراه دارد. رینگ‌های ۲۱ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند

هدف لامبورگینی ترکیب کاربردی بودن روزمره یک شاسی‌بلند با پرفورمنس سوپرکارها بوده است. به منظور دست‌یابی به چنین عملکردی در یک خودرو با توانایی‌های آفرود و همچنین فضای کافی برای پذیرایی از 5 سرنشین، اوروس دارای همه نوع تکنولوژی برای گول زدن قوانین فیزیک است. یک سیستم فرمان پذیری چهار چرخ، میله‌های ضد لغزش فعال، سیستم چهار چرخ محرک و… در شاسی‌بلند محشر لامبورگینی بکار رفته‌اند. چرخ‌های عقب این خودرو می‌توانند به منظور افزایش چابکی اوروس در خلاف جهت چرخ‌های جلو بچرخند.

در طراحی کابین اوروس، یک کنسول مرکزی و انواع مختلف زاویه‌های زیبا و تماشایی جلب توجه می‌کنند. طرح مسطح‌شده‌ی بخش پایینی فرمان و دکمه‌ی قرمز استارت همانند طراحی‌های موجود در خودروهای اسپرت است؛ دسته دنده دقیقاً در جلوی دکمه‌ی استارت قرار دارد و در کنار آن، دکمه‌ی انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف کار گذاشته شده است. همان‌طور که پیش از در تیزرهای ویدئویی منتشرشده دیده بودیم، شاسی‌بلند اوروس به پنل دیجیتال فرمان و انواع مختلفی از حالت‌های رانندگی شامل استرادا (Strada)، اسپرت، کورسا (Corsa)، سابیا یا شنی (Sabbia)، ترا یا آف‌رود (Terra) و نِوِ یا برفی (Neve) مجهز است.

اوروس یک خودروی بزرگ و ترسناک است. با طول بیش از 5 متر و پهنای 2 متر، جدیدترین محصول لامبورگینی ابعادی در حد کاین داشته هرچند ارتفاع کمتری دارد. این ارتفاع کمتر در زمان ورود به خودرو مشهود بوده زیرا اگرچه راننده اوروس در جایگاهی بالاتر از اکثر خودروهای سواری قرار می‌گیرد اما حضور در صندلی راننده شبیه نشستن پشت فرمان یک رنجروور نیست. به این ترتیب میدان دید اوروس به خوبی بهترین‌های کلاس نبوده اما موضوع مثبت اینکه محیط رانندگی اوروس بسیار اسپورت تر بوده و فضای کلی این خودرو کاملاً خوشایند است. چرم، آلکانترا و دیگر متریال بکار رفته به خوبی با یکدیگر چفت شده و بخش مرکزی نیز دارای جدیدترین ویژگی‌ها می‌باشد.

لامبورگینی اوروس در هر فرصتی به جلو می‌جهد و با همان میزان اشتیاق، سوخت و فضای جاده را می‌بلعد. لامبورگینی نماد واضح مصرف سوخت باشد اما مصرف 12.7 لیتری اوروس به همراه آلایندگی 279 گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر اصلاً مشکلی نخواهد داشت توانایی‌های چابکی، ترمز و فرمان پذیری و چسبندگی آن در سر پیچ‌ها را کاملاً فوق العاده است. مهندسان لامبورگینی به خوبی می‌دانند که چگونه بر وزن بالا غلبه کنند.
اما سؤال سخت‌تری که پیش می‌آید به رقیب‌های این خودرو مربوط می‌شود. شاید رنجروور SV اتوبیوگرافی LWB اشرافیت بیشتری داشته باشد اما در برابر پرفورمنس کلی لامبورگینی کم می‌آورد و از سوی دیگر هم بنتلی بنتایگا پرفورمنس و سواری بسیار بهتری در مقایسه با اوروس ندارد. شاید لامبورگینی واقعاً کلاس خاص خود را یافته است.
advertising