معرفی خودرو خاص و منحصر بفرد لامبورگینی SC18

خودرواسپرت

- 97/08/26
معرفی خودرو خاص و منحصر بفرد لامبورگینی SC18لامبورگینی با معرفی این خودروی جدید SC18 یک‌قدم دیگر به دنیای خودروهای سفارشی و تک نزدیک شده است. البته این اولین بار نیست که ایتالیایی‌ها وارد این حیطه می‌شوند اما این یکی به دلایل زیادی خودروی منحصربه‌فردی است نسخه‎ی تک نمونه از SC18 بر اساس لامبورگینی اونتادور ارائه شده است
معرفی خودرو خاص و منحصر بفرد لامبورگینی SC18
در آغاز باید گفت SC18 تنها یک کانسپت خیال‌انگیز حاصل فکر طراحان لامبورگینی نیست بلکه ایده به خط تولید راه یافته است. همچنین SC18 که ظاهری شیطان مانند دارد دقیقاً محصول انحصاری خود لامبورگینی نیست بلکه بخش لامبورگینی اسکادرا کورس که بخش موتور اسپورت کمپانی می‌باشد در ساخت آن نقش داشته است. به همین خاطر مأموریت اصلی این هیولا به آتش کشیدن پیست بوده اما لامبورگینی می‌گوید SC18 در جاده هم می‌تواند تردد کند.پکیج آئرودینامیک به شدت گیرای SC18 تنها برای شوکه کردن بینندگان نیست بلکه اسکادرا کورس قطعات را عملیاتی طراحی کرده است

SC18 در نمای رو‌به‌رو شبیه به هوراکان GT3 Evo، با چراغ‌های باریک و خشن، دماغه‌ی تیز، و ارتفاع پایین (۱۰۹ میلی‌متر) جلب توجه می‌کند با مشاهده‌ی بخش جانبی بدنه، دریچه‌ی هوای هوراکان Super Trofeo EVO کاملاً آشنا به‌نظر می‌رسد. رینگ‌های ۲۰ اینچ جلو و ۲۱ اینچ عقب در کنار تایرهای پیرلی،‌ پایان بخش نمای جانبی تکرارنشدنی SC18 هستند.
این شیطان بی‌رحم جاده پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی قرار داشته که قدرت آن 770 اسب بخار و گشتاورش نیز 720 نیوتون متر می‌باشد. تمامی قدرت پیشرانه از طریق گیربکسی 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کابین SC18 با روکش‌های آلکانترا و دوخت‌های قرمز رنگ درکنار صندلی‌های مسابقه‌ای فیبرکربن ترئین شده است. SC18 بر اساس اونتادور SVJ ساخته شده است، بنابراین از شاسی سبک‌وزن فیبرکربن استفاده می‌کند. هنوز وزن کلی این مدل زیبا اعلام نشده است، اما بر اساس ادعای مهندسان لامبورگینی، SC18 از اونتادور SVJ هم سبک‌تر خواهد بود.هنوز مشخصات عملکردی این خودرو منتشر نشده اما با توجه به بدنه‌ی فیبر کربنی جدید و متریال بسیار سبک‌وزن بکار رفته ساختار خودرو احتمالاً با موشکی بسیار سریع طرف هستیم.
advertising