مازانتی اوانترا هیولای اسپرت جدید ایتالیایی

خودرواسپرت

- 97/08/19
مازانتی اوانترا هیولای اسپرت جدید ایتالیاییوقتی صحبت از سوپراسپرت‌های ایتالیایی می‌شود، نام‌هایی همچون فراری، لامبورگینی و پاگانی به ذهن می‌آیند؛ اما یک خودروساز دیگر نیز در بین بزرگان وجود دارد که شاید نامش را کمتر شنیده باشید و آن مازانتی (Mazzanti) است. جدیدترین خودروی این شرکت، اوانترا میله‌کاوالی (Evantra Millecavalli) نام دارد که آن را باید یک هیولای واقعی دانست.این شرکت که ابتدا در مسیر دیگری قدم برمی‌داشت، از سال ۲۰۱۳ و با معرفی اوانترا رو به تولید خودروهای سوپر اسپورت آورد
مازانتی اوانترا هیولای اسپرت جدید ایتالیایی
این خودرو توان خود را از پیشرانه‌ی توربوشارژ دوقلوی ۷.۲ لیتری V-8 با طراحی مختص مازانتی تامین می‌‌کند. این پیشرانه می‌تواند گشتاوری معادل ۸۸۵ پوند فوت ایجاد کرده و به گفته‌ی مازانتی، اوانترا را در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. همچنین سرعت حداکثری این خودرو نیز ۴۰۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

پیشرانه‌ی LS7 ارتقا یافته، اوانترا میله‌کاوالی را در زمان ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت این مدل هم با مکلارن اسپیدتیل قابل مقایسه است.گشتاور عظیم پیشرانه‌ی اوانترا میله‌کاوالی به ۱۲۰۰ نیوتون‌متر رسیده که برای رانندگی و کنترل کردن این خودرو به مهارت زیادی نیاز است. برای انتقال این گشتاور به چرخ‌ها، از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی سکوئنشال (ردیفی) استفاده شده است. مهار کردن این ابر خودرو نیز به یاری ترمزهای کربن سرامیکی انجام می‌شود در هفت ثانیه، سرعت خودرو را از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به صفر می‌رسانند.

شاسی این خودرو نیز مانند نسل قبل از استیل و آلیاژ مولیبدن و کروم ساخته شده اما وجود مقداری فیبر کربن در ساختار بدنه باعث شده تا وزن خودرو تنها ۱۳۰۰ کیلوگرم باشد. همچنین این خودرو از فناوری جدیدی نیز بهره می‌برد که در آن هوای گرم خارج شده از موتور از بال‌های پشتی عبور می‌کند تا نیرویی به سمت پایین ایجاد کند. این فناوری مانند نمونه‌ی مشابه به کار رفته در فرمول یک عمل می‌کند.

مدیر عامل و بنیانگذار مازانتی می گو.ید ابرخودروی اوانترا Millecavalli نقطه‌ی شروع برای ما است. البته نه یک شروع خالی بلکه نتیجه‌ی کار و تلاش طولانی مدت و بهبودهایی که از آغاز پروژه‌ی اوانترا صورت گرفته است. من معتقدم که شرکت سازنده‌ی خودرو نباید به دستاوردهای کنونی خود راضی شود و باید همواره به کامل کردن محصولات خود ادامه دهد.
advertising