سوپر اسپرت مک لارن 720s مدل 2018

خودرواسپرت

- 97/08/16
سوپر اسپرت مک لارن 720s مدل 2018نسل جدید سوپراسپرت مک‌لارن بار دیگر توانایی بالای این شرکت در تولید خودروهای قدرتمند را به رخ همگان کشید خودرویی که با آمدنش جای مک لارن ۶۵۰ و ۶۷۵ را خواهد گرفت مک‌لارن 720S به عنوان نمونه‌ای بی‌نظیر از شاهکار مهندسی امروزی توانسته مرزهای مهندسی را جابه‌جا کند و تعریف جدیدی از مهندسی ارائه دهد.
سوپر اسپرت مک لارن 720s مدل 2018
خودرو سوپراسپرت جدید مک‌لارن توانایی تولید ۷۲۰ PS قدرت دارد که معادل ۷۱۰ اسب بخار است. این خودرو همچنین توانایی تولید ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور نیز دارد. مک‌لارن در 720S‌ از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی پیشرانه‌ی V8 خود (که در عموم محصولات تولیدی این شرکت به کار می‌رود) بهره گرفته که حجم آن از ۳.۸ به ۴ لیتر افزایش یافته است. توربوشارژر‌ها، سرسیلندر، پیستون و میل‌لنگ، بخشی از قطعاتی هستند که در پیشرانه‌ی 720S بازطراحی شده‌اند. به ادعای مک‌لارن، ۴۱ درصد از این پیشرانه جدید است. وظیفه‌ی انتقال قدرت نیز همانند گذشته بر عهده‌ی جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته ی دوکلاچه است که تمامی توان را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند .

720S کوپه دومین نسل سری Super Series مک‌لارن را معرفی می‌کند و همانند روند پیشین این شرکت، در آینده مدل‌های روباز و نسخه‌ی سریع‌تر LT این خودرو معرفی می‌شود. مک‌لارن 720S برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد که تنها ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از 650S‌ است. این موضوع منجر به ایجاد برخی ابهامات در خصوص پیشرفت عملکرد سوپراسپرت جدید مک‌لارن شده است. اما نکته‌ اینجا است که با افزایش سرعت، تفاوت توانایی‌های 720S با نسل پیشین آن نیز افزایش می‌یابد. این خودرو در مدت زمان ۷.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نسبت به نسل پیشین خود بهبود ۰.۶ ثانیه‌ای تجربه کرده است. این موضوع در مدت زمان رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز صادق است. مک‌لارن 720S ۴ ثانیه زودتر از نسل پیشین خود و در ۲۱.۴ ثانیه به سرعت مذکور می‌رسد. حداکثر سرعت خودرو نیز ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

720S از نسل دوم سازه‌ی مونوکیج فیبرکربن بهره می‌برد که پیشرفت‌های بسیاری در این بخش نسبت به نمونه‌های پیشین این خودروساز به همراه دارد. در حالی که 650S از قاب فلزی برای اتصال شیشه‌ی جلو به بدنه‌ی خودرو بهره می‌برد، 720S به ستون A و نگهدارنده‌های شیشه‌ی جلو از جنس فیبرکربن مجهز شده است. سازه‌ی جدید بدنه همچنین در بخش میانی سقف تقویت شده است تا طراحان به‌خوبی موفق به توسعه‌ی درهایی بزرگ‌ و پهن‌تر بشوند. مک‌لارن ادعا می‌کند سازه‌ی جدید به‌کاررفته در 720S، نزدیک به ۱۸ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه‌ی پیشین در 650S است.

در طراحی بدنه‌ی مک‌لارن 720S از خطوط تیز، زوایای تند و ورودی‌های بزرگ هوا خبری نیست. جریان هوا در برخورد با بخش جلویی خودرو به دو قسمت تقسیم می‌شود، بخشی به سمت بالا و بخشی به سمت زیر خودرو هدایت می‌شود. بخشی که به قسمت زیر خودرو هدایت می‌شود در برخورد با یک اسپلیتر با بازدهی بسیار بالا سبب تولید نیروی رو به پایین می‌شود که تأثیر چشمگیری در کنترل خودرو در پیچ‌ها و چسبندگی آن دارد. مقداری از هوای ورودی به قسمت پایین خودرو از دریچه‌های هوای تعبیه شده در سپر و زیر چراغ‌های جلو به سمت رادیاتور دما پایین خودرو جریان می‌یابد تا بتواند سبب خنک شدن مایع موجود در آن شود. سپس، این جریان هوا از خروجی هوای تعبیه شده در کنار سپر خارج می‌شود تا جریان هوایی آرام در اطراف خودرو ایجاد شود. جریان هوایی که به سمت بالا و سقف خودرو هدایت می‌شود، پس از عبور از روی شیشه‌ی جلو و سقف خودرو وارد ورودی‌های هوای موجود در اطراف شیشه‌ی عقب 720S می‌شود. این کانال‌ها هوا را مستقیم به رادیاتور دما بالای خودرو هدایت می‌کنند تا در شرایطی که از حداکثر توان خودرو استفاده می‌شود، دمای رادیاتور پایین بیاید. ارتفاع بخش عقب 720S از تمام مدل‌های قبلی کم‌تر است.

فضای داخلی 720S بسیار جادارتر از 650S است با توجه به درهای بزرگ‌تر، عملیات ورود و خروج نیز آسان‌تر شده است. دید راننده نیز به لطف باریک‌تر شدن ستون A خودرو افزایش یافته است. سایر المان‌های کابین خودرو نیز دچار بازطراحی شده‌اند که بارز‌ترین آن‌ها نمایشگر کیلومتر شمار و وضعیت خودرو است. این بخش از 720S اکنون به نمایشگری مجهز شده است که در زمان قرار دادن خودرو در حالت پیست، چرخیده و نوار باریکی در برابر راننده قرار می‌گیرد که تنها سرعت و ضعیت دنده را نشان می‌دهد.
advertising