رونمایی از فراری سفارشی SP3JC

خودرواسپرت

- 97/09/16
رونمایی از فراری سفارشی SP3JCفراری از یک خودرو ویژه که توسط یک مشتری سفارش شده بود را طراحی وتولید کرد فراری از مدل تک‌نمونه کانورتیبل سفارشی با نام SP3JC بر مبنای مدل F12tdf رونمایی کرد که از پیشرانه‌ی خورجینی 12 سیلندر با قدرت 769 اسب‌بخار بهره می‌برد.
رونمایی از فراری سفارشی SP3JC
این خودرو که توسط مدیر یکی از نمایندگی‌های فراری با نام جان کالینز سفارش داده شده جدیدترین محصول بخش پروژه‌های سفارشی مارانللو بوده و در ساخت آن از محصولات پیشین این کمپانی الهام گرفته شده و ظاهر و کابین خودرو بهبودهایی داشته‌اند.مهم‌ترین نکته درباره‌ی فراری SP3JC ساخت آن بر اساس 812 سوپرفست است. این موضوعی جالب است چراکه 812 منحصراً به عنوان خودرویی کوپه فروخته شده درحالی‌که خودروی سفارشی SP3JC دارای طراحی روباز است. خودروی موردبحث همچنین به نوعی تأیید کننده‌ی اخباری بوده که درباره‌ی تولید نسخه‌ی روباز 812منتشر شده بودند.

فراری اعلام کرد که مدل سفارشی روباز SP3JC به این منظور طراحی شده است تا به تجلیل از رودسترهای کلاسیک دهه‌ی 50 و 60 میلادی بپردازد. هرچند که طرح رنگ این مدل سفارشی بسیار ظریف به نظر می‌رسد، اما شاید با رنگ‌های کنونی فراری کمی تفاوت داشته باشد. این طرح رنگ ظاهراً‌ از هنر پاپ (Pop Art) الهام گرفته شده است و رنگ اصلی آن بیانکو ایتالیا (Bianco Italia) نامیده می‌شود که گرافیک‌های فوق‌العاده‌ی دیگری نیز در آن وجود دارد. رنگ آبی دماغه‌ی فراری SP3JC کانورتیبل، ما را به یاد دوستداران قدیمی اتومبیل‌رانی در پیست می‌اندازد که برای محافظت از رنگ خودرو، از نوارهای چسب آبی‌رنگ استفاده می‌کردند. صندلی‌ها و داشبورد خودرو نیز با چرم آبی تزئین شده‌اند.

زیر کاپوت از پیشرانه‌ی6.3 لیتری خورجینی 12 سیلندر با قدرت 769 اسب‌بخار استفاده شده است. در حالی‌ که فراری هیچ اطلاعاتی از عملکرد مدل سفارشی SP33JC ارائه نمی‌دهد، می‌دانیم که کوپه فراری F12tdf در زمان 2.9ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه‌ی سرعت آن به بیش از 321 کیلومتربرساعت محدود می‌شود
advertising