بررسی هاچ بک نیسان میکرا 2017

خودرواسپرت

- 97/10/03
بررسی هاچ بک نیسان میکرا 2017نیسان با طراحی وتولید خودرو میکرا ذائقه مشتریان اروپایی را مورد هدف قرار داده است این خودروی هاچ بک کوچک نیسان کاملا از نو طراحی شده است. نیسان نسل پنجم میکرا را به تعداد زیادی از تکنولوژی‌های ایمنی فعال مجهز کرده است میکرا یک خودروی حیاتی برای نیسان بوده و برای اولین بار از سال 2003 تاکنون روی پلتفرم تازه‌ای بنا شده است. این خودرو برای رقابت با فورد فیستا ساخته شده و کارلوس گوسن گفته که این خودرو انتظارات مردم از یک سوپرمینی را افزایش داده است.
بررسی هاچ بک نیسان میکرا 2017

مشخصات ظاهری نیسان میکرا 2017


در نسل جدید میکرا خبری از طراحی حبابی و شیرین نسل قبل نیست، حالا دیگر میکرا از طراحی اسپرتی برخوردار است و در طراحی آن از خطوط صاف استفاده شده است. در نمای جلویی از جلو پنجره جدید نیسان که با نام V-Motion شناخته می شود استفاده شده است و طراحی چراغ‌های اصلی هم تیز و اسپرت است. خطوطی برجسته نیز از قسمت کناری خودرو تا بخش عقب کشیده شده اند و در بخش عقب نیز چراغ‌هایی به شکل بومرنگ کار گذاشته شدند. طراحی سقف میکرای جدید هم به صورت شناور انجام شده است.این طراحی جدید میکرا را بیشتر شبیه به سایر مدل‌های نیسان همانند جوک، قشقایی و البته خودروی شاسی بلند X-Trail کرده است. این خودرو 3999میلی‌متر طول، 1743میلی‌متر عرض و 1455میلی‌متر ارتفاع دارد. ابعاد میکرای جدید نسبت به نسل قبل 174 میلی متر طویل‌تر،77 میلی متر عریض‌تر و ارتفاع آن نیز 55میلی متر کوتاه‌تر شده است

پیشرانه میکرا


در زیر کاپوت نیسان میکرای جدید امکان انتخاب سه نوع پیشرانه وجود دارد که دوتای آن‌ها بنزینی و یکی نیز دیزلی است.
نخستین پیشرانه، یک پیشرانه‌ی کوچک 900سی سی بنزینی است که به سیستم توربوشارژر مجهز شده است. این پیشرانه قدرتی معادل 88اسب بخار و گشتاور 140نیوتون متر را تولید می‌کند. در صورت افزایش فشار توربوشارژرها گشتاور تولیدی این پیشرانه به رقم 150نیوتن متر نیز می‌رسد.
پیشرانه‌ی بعدی هم یک پیشرانه‌ی بنزینی سه سیلندر به حجم ۱ لیتر است که از نوع تنفس طبیعی بوده و می‌تواند 72اسب بخار قدرت و 95نیوتون متر گشتاور تولید کند.
سومین پیشرانه، از نوع توربو دیزل و دارای 1.5لیتر حجم است. این پیشرانه‌ی چهار سیلندر می‌تواند 88 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون متر گشتاور تولید کند.
هر سه پیشرانه‌ی ذکر شده به همراه یک جعبه دنده‌ی دستی پنج سرعته عرضه می‌شوند

کابین میکرا 2017


نمای داخلی نیسان میکرا 2017 در واقع نسخه چکش کاری شده نسل های پیشن اش می باشد و تفاوت چندانی با هم ندارند. طراحی داخل کابین همچون بیرون آن بسیار ساده ، ارزان و بی آلایش است و نمای چشم گیری ندارد.فرمان با روکش چرمی و دکمه های کنترل سیستم صوتی بر روی آن ، تریم پارچه ای تمامی صندلی ها ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم 6 جهته دستی ، صندلی های ردیف عقب تاشو به نسبت 40/60 جهت افزایش فضای بار ، سیستم اتصال و مدیریت تماس از طریق بلوتوث و کروز کنترلر که دکمه هایشان بر روی فرمان تعبیه شده ، از بارزترین ویژگی های است که در نمای داخلی به چشم می خورد.
بزرگ ترین ایرادی که می توان به طراحی داخلی میکرا گرفت استفاده زیاد از پلاستیک سخت و مواد ارزان قیمت است که به مرور صاحبش را دلسرد می کند

سیستم ایمنی و تعلیق نیسان میکرا


از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی میکرای جدید می‌توان به جلوگیری خروج خودرو از خطوط و ترمز اضطراری خودکار به همراه تشخیص عابران پیاده اشاره نمود که بخش اعظم آن‌ها برای اولین بار در این کلاس عرضه شده‌اند. از دیگر تجهیزات ایمنی میکرا می‌توان به دوربین پایش محیطی، تشخیص علائم ترافیکی، کمک نوربالا و هشدار نقاط کور اشاره کردشاسی میکرا برای ارائه‌ی هندلینگی تیزتر از قبل تنظیم شده است. سیستم کنترل اثر فعال به خوبی نیروی ترمز را در سر پیچ‌ها اعمال می‌کند و سیستم کنترل سواری فعال نیز می‌تواند گشتاور پیشرانه و نیروی ترمز را برای سواری نرم‌تر اعمال کند. فرمان الکتریکی خودرو نیز برای پاسخ‌های بهتر طراحی شده و تمرکز نیسان روی کاهش صدای ورودی به کابین بوده است
advertising