نگاهی به ابر خودرو کونیگزگ رگرا

خودرواسپرت

- 97/09/12
نگاهی به ابر خودرو کونیگزگ رگراابر خودرو اسپرت کوینگ زگ رگرا خودرو ی که در سال 2016 رونمایی شد آمار عملکرد اعلام شده برای آن، تهاجمی سنگین به قلمرو فراری، پورشه و مک‌لارن محسوب می‌شد رگرا در فرم تولیدی‌اش در نمایشگاه ژنو معرفی شده و خوشبختانه آمار عملکرد آن دقیقاً‌ همان حالت علمی‌تخیلی موجود در کانسپت سال پیش را دارند البته «رگرا» دقیقاً جواب کونیگ‌زگ به هایپرکارهای هیبریدی پورشه، مک‌لارن و فراری نیست و این افتخار مختص مدل دیوانه‌وار و مگاکار One:1 است. در مقابل، کونیگ‌زگ در مدل رگرا، در واقع برای پیشی گرفتن از مدل جدید بوگاتی شیرون تلاش کرده است.
نگاهی به ابر خودرو کونیگزگ رگرا
کونیگ‌زگ رگرا که از تنظیمات بسیار سفارشی در شاسی استفاده می‌کند، از یک موتور 5 لیتری دو توربوشارژر V8 برای پیشرانه بهره می‌برد که قدرت خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. در همین حال، سه موتور الکتریکی برای اضافه کردن نیروی پیشرانه کار گرفته شده‌اند که 2 تای آنها به چرخ‌های عقب متصل هستند و موتور دیگر به میل‌لنگ مرتبط است. این موتورها انرژی خود را از پک باتری4/5 کیلووات‌ساعت و 800 ولتی دریافت می‌کنند. کونیگ‌زگ این سیستم پیشرانه هیبریدی منحصر به فرد را «دایرکت درایو» نام نهاده است که در آن سیستم انتقال قدرت در رگرا با یک سیستم هیدرولیک متصل به چرخ دنده انتهایی جایگزین می‌شود. وقتی رگرا از حالت ایستاده شروع به حرکت می‌کند، کوپلینگ هیدرولیک باز می‌شود و پیشرانه خودرو به صورت کامل با موتور الکتریکی تأمین می‌گردد. وقتی خودرو به راه می‌افتد، کوپلینگ بسته می‌شود و موتور الکتریکی برای پُر کردن قسمت پایین منحنی گشتاور، به میل‌لنگ می‌پیوندد

اگر سوال شود قدرتمند‌ترین خودرو‌ی شهری جهان چیست، نام بوگاتی کایرون را بشنوید. اما لازم به ذکر است که ابرخودرو‌ی بوگاتی قادر به تولید 1480اسب بخار است در حالی که رگرا 1500اسب بخار در کنار 1475پوند فوت گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهدکوینیگزگ از سیستم حرکتی و انتقال قدرت بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است. سیستم انتقال قدرت نوین این خودرو به جای استفاده از جعبه‌دنده‌ی مجهز به چند چرخ‌دنده‌، از سیستم جدید با نام Direct Drive بهره می‌برد که پیشرانه را به چرخ‌ها به وسیله‌ی مکانیزم تقلیل تک دنده به همراه سیستم کوپپلینگ هیدرولیکی متصل می‌کند. طبق گفته‌ی کوینیگزگ این سیستم بسیار سبک و بهینه است و باعث کاهش وزن کلی خودرو شده است. رگرا وزنی معادل 1587کیلوگرم دارد که برای ابرخودرویی در این ابعاد بسیار خوب است.

در نتیجه این هایپرکار سوئدی می‌تواند در عرض 2/8 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد. البته سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، برای شتاب این خودرو ممکن است چندان سرعت بالایی نباشد؛ چرا که رگرا می‌تواند در 6/6 ثانیه، سرعت 200کیلومتر بر ساعت و در 10/9 ثانیه، سرعت 300کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. همچنین برآورد کونیگ‌زگ از زمان رسیدن رگرا به سرعت 400کیلومتر بر ساعت، تنها 20 ثانیه است

با وجود عملکر‌د دینامیکی بالای رگرا، مالکان این خودرو می‌توانند رانندگی راحتی را در این خودرو تجربه کنند. صدای پیشرانه و ایزولاسیون کابین به نحوی است که در سرعت‌های پایین حداقل صدا به کابین نفوذ کند. اما با افزایش دور موتور و سرعت خودرو شرایط تغییر خواهد کرد و صدای بالای پیشرانه هیجان زیادی در کابین رگرا تزریق خواهد کرد. امکانات رفاهی زیادی در کابین رگرا تعبیه شده‌اند که می‌توان به صندلی برقی، گرمکن صندلی، وای‌فای، پشتیبانی از کارپلی اپل و سیستم چندرسانه‌ای قدرتمند اشاره کرد.
advertising