مشخصات مزدا MX-5 میاتا و معرفی مدل 2019

خودرواسپرت

- 97/09/06
مشخصات مزدا MX-5 میاتا و معرفی مدل 2019مزدا MX-5 میاتا خودرویی کوپه اسپرت کوچک وچابک ونسبتا ارزان قیمت که یکی از بهترین خودرو ها در کلاس رودستر در سال 2018معرفی شدمزدا MX-5 میاتا برای افرادی که به لذت واقعی رانندگی اهمیت می‌دهند، با توجه به قدرت و توانایی‌های حرکتی بسیار بالا، بک خودروی ایده آل به حساب می‌آید مزدا ام ایکس 5 که در آمریکا به مزدا میاتا مشهور است شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا هر چند سال یک‌بار مزدا MX-5 میاتا را مورد بهینه سازی قرار داده و آن را به تجهیز به امکانات و ابزاری جدید به نمونه‌ای مدرن و به روز تبدیل می‌کند
مشخصات مزدا MX-5 میاتا و معرفی مدل 2019
مزدا MX-5 میاتا 2018با طیف متنوعی از رنگ‌ها روانه بازار خواهد شد. نسخه سقف نرم این خودرو با یک بسته ویژه شامل پوشش سقفی از جنس پارچه قرمز تیره، چرم ناپا و رینگ BBS مشکی همراه است و نسخه فست بک با سقف جمع شدنی نیز دارای سقفی سخت با رنگ متضاد مشکی است مزدا در این خودرو از عایق‌های صدا، نشان‌دهنده‌های خواناتر و صندلی‌های گرم شونده استفاده کرده و ویژگی‌های دیگری چون سیستم شروع و توقف (Start/stop)، بازیابی انرژی ترمز و چراغ‌های جلوی LED تطبیقی به عنوان به‌روزرسانی‌های جدید در ام ایکس 5 میاتا 2018ارائه می‌شوند این خودروی کوپه دو نفره افسانه‌ای، در حالت استاندارد از یک موتور 4 سیلندر 2.0لیتری با جعبه دنده 6 سرعته دستی سود می‌برد.

مزدا MX-5 میاتا 2018یک خودروی کوچک و جمع و جور بوده و طولی برابر با 3.914میلیمتر، پهنایی برابر با 1.735 میلیمتر، ارتفاعی برابر با 1.245میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی برابر با 2.301 میلیمتر دارد. برای درک بهتر ابعاد مزدا ام ایک 5 مدل 2018 می‌توان از لحاظ ابعاد آن را با خودروهایی مانند پژو 206 موجود در بازار ایران با طولی در حدود 3.835 میلیمتر مقایسه کرد.

طبق شنیده ها مزدا میاتا برای سال 2019 با قدرت و امکانات بیشتری عرضه خواهد شد موتور 2 لیتری مدل 2019 مزدا MX-5 میاتا از قدرت و گشتاور بیشتری برخوردار می شود. قدرت با 26 اسب بخار افزایش به 181 اسب بخار و گشتاور با4 نیوتن متر افزایش به 204 نیوتن متر می رسد. مزدا قصد دارد با مجموعه ای از قطعات ارتقا یافته در این موتور مانند پیستون های فوق سبک، شاتون های سبک تر و یک میل لنگ جدید قدرت بیشتری از آن استخراج کند. این موتور از ورودی هوا و مجاری خروج دود بزرگتر، میل سوپاپ با لیفت بالا (باز شدن بیشتر سوپاپ ها و ورود هوای بیشتر به موتور) و دریچه گاز جدید برخوردار خواهد شد.

پکیج جدید GT-S شامل امکاناتی مانند استرس بار، دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب، ضربه گیرهای Bilstein و سقف سیاه رنگ است. مدل Club میاتا که مربوط به سال 2017است در مدل جدید نیز وجود دارد و اگر این مدل را با گیربکس دنده دستی انتخاب کنید ضربه گیرهای Bilstein، استرس بار و دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب را به عنوان امکانات استاندارد دریافت می کنید.میاتا 2019 برای مهار این قدرت اضافه و کاهش سر و صدا و لرزش از یک فلایویل با جرم دوگانه برخوردار خواهد شد که متاسفانه سنگین تر و پیچیده تر از فلایویل مدل فعلی میاتا است.
قیمت مزدا میاتا Club با گیربکس 6 دنده اتوماتیک 32.945 دلار است و انتخاب پکیج i-ActivSense Club مبلغ 450 دلار به قیمت آن اضافه می کند
advertising